Na většině ústředen jsou DSLAMy, které umí obojí. Stačí je "přepnout" a jsou v režimu VDSL a vůbec nic se tam nemusí řešit a ani konfigurovat. Ty DSLAMy používají ve většině případů stejnou chipovou sadu a stačí je, jak jsem napsal "přepnout". Když Telefonica tvrdila, jak testuje VDSL, tak opět klamala a byla to spíše marketingová strategie pro občany. Osobně Vám doporučuji podat stížnost na ČTU, zaplatit správní poplatek ve výši 100 Kč a oni s nima zahájí správní řízení. když si lidé budou stěžovat pouze zde, tak ničeho nedosáhnou. Ve Vašem případě bych viděl konkrétně porušení zákona č. 634/1992 Sb. o ochraně spotřebitele, především pak §8 - zákazu klamání spotřebitele. (1) Nikdo nesmí klamat spotřebitele, zejména uvádět nepravdivé, nedoložené,
neúplné, nepřesné, nejasné, dvojsmyslné nebo přehnané údaje anebo zamlčet údaje o skutečných vlastnostech výrobků nebo
služeb či úrovni nákupních podmínek.". Dále uvádím 3. odstavec tohoto paragrafu v plném znění:"(3) Odpovědnosti za klamání
spotřebitele se nelze zprostit poukazem na skutečnost, že potřebné nebo správné údaje neposkytl výrobce, dovozce nebo
dodavatel." Minimálně tento paragraf uvedeného zákona Telefónica porušila. Nejprve reklamujte u Telefonicy, potom ten ČTU, kde máte více možností a všechno jim tam velice podrobně napište a vysvětlete. Jinak se Telefónica jen tak nepohne, znám to, udělal jsem totéž v jiné souvisloti, nešlo o VDSL, ale to je jedno. Tak hodně štestí.
Z toho si nic nedelejte, me poslali modem, nechali me ho nainstalovat a pak mi zavolali ze sorry, ale jeste to nejakou, blize neupresnenou dobu, pojede jen na adsl.
Udajne proto, ze na dslamu jeste neni vdsl dostupne. S tim, ze to web zrychlujeme.cz nove zohledni.
Dodbnes mi ten web nabizi zrychleni na 25 mega ihned dostupne... a stale mi jede pouze adsl.
Kdyby aspon vedeli, kdy pojede vdsl. Ale to tam nevi nikdo doposud.
Taky jsem to nakonec vyřešil odchodem ke konkurenci (Wi-Fi), která nabídla daleko lepší podmínky. I když i vypovídání smlouvy byl horor, který by vydal na román - mnohanásobné vysvětlování, prfoč odcházím a nechci jejich úžasné služby a balíčky, když se mi podařilo konečně smlouvu vypovědět, písemné potvrzení o ukončení mi přišlo až po trojnásobném upomínání atd. Jsem rád, že jsem pryč a O2 už nikdy více.
Vec se ma tak, ze se snazite ohromit znalostmi, ktere ovsem nemate... Ustredny pro funkcnost VDSL musi byt vybaveny VDSL kartamy, coz ovsem ve vetsine pripadu nejsou... Na ADSL karte si muzete prepinat co chcete, ale VDSL na nich nerozjedete. Nejdriv si zjistete info nez se s tim nekde vytasite... Brain on
V půli května jsem si přes prodejce objednal službu VDSL a do dnes nemám ani ADSL a to už mám uzavřenou 4 smlouvu, teprve po této mi přišel modem, a operátor mi zdělil že bohužel VDSL je možné u nás připojit jen na 3 přípojky. Dále čekám co se bude dít. Připadá mi O2 jako jeden velký podvod na zákazníka.
Také myslím, že to zdaleka není jen o nezvládnuté komunikaci se zákazníkem, vypadá to na úmyslný podvod. Já mám smlouvu uzavřenou začátkem června, modem tehdy přišel za pár dní. Dodnes VDSL nefunguje a dokonce ani neznám důvody, proč ne, jen onu větičku, že to "neprošlo systémem". Za sebou mám kafkovský maratón nesčetných volání na technickou podporu, obchodnímu oddělení a také řadu návštěv na pobočce, kde se mnou smlouvu uzavřeli a s širokým úsměvem mi sami zrychlení na VDSL nabídli. Když se pak žádné nekonalo, dostal jsem spoustu slibů (prověříme to a zavoláme vám), po kterých nikdo nevolal, rozporuplných informací a částečných nadějí (typu: nejde u vás bohužel vzhledem k vzálenosti od ústředny 900m zapnout nejvyšší rychlost 25Mbit, jak máte ve smlouvě, načež jsem souhlasil, aby zapnuli alespoň nižší 16Mbit, což by prý mělo jít, ale ani to zapnuto nebylo). V zásadě se každý, na koho se ve firmě obracím, vymlouvá na někoho jiného a na konci řetězu mne odkazují na jeho začátek nebo dají nějaký slib řešení, který nikdy nesplní. V dané chvíli už nevím, jak dál, asi jedině zbývá stížnost na ČTÚ.