Nejnovějším přírůstkem v expanzi do zahraničí je bulharský e-shop. "Je to, podobně jako Rumunsko, rychle rostoucí trh. Nákupy na internetu jsou zde na vzestupu a my chceme být u toho,“ vysvětluje šéf e-shopu Jiří Urban s tím, že letos chce spíš upevňovat pozice na trzích a růst rychlostí kolem dvaceti procent.
Obrat obchodu loni překročil hranici 600 milionů korun, tedy o sto milionů více než v roce předchozím. Firma tvrdí, že je v zisku, ale nechce být konkrétní. Příliš nepomáhá ani rejstřík, protože během loňského roku fúzovala Maternia s jinou společností stejného vlastníka a došlo ke změně IČ.
K růstu pomohla zahraniční expanze, kterou e-shop směřoval na jihovýchod Evropy. Zahraniční trhy teď už tvoří přibližně 90 procent příjmů společnosti.
Řecká krize sice loni oddálila spuštění tamní pobočky, Rumunsko se ale rozjelo podle plánu. „Uspět v rámci Evropské unie není tak snadné, jak by se mohlo zdát. Například německý trh je velmi protekcionistický a zákazníci se dost liší od těch českých. A expanzi do Polska jsme nakonec zavrhli, protože jsou tam příliš nízké ceny a vysoká konkurence,“ Urban.
Do budoucna e-shop plánuje expanzi na trhy mimo EU. Vše je připraveno pro rozšíření na Ukrajinu a do Ruska, kvůli nestabilní situaci však obchod s otevřením poboček v těchto zemích čeká. Letos by chtěli ale otevřít ještě jednu pobočku v cizině.