Václav Štrupl (Miton): Můžete konkurovat i Amazonu, když si dobře vyberete, v čem chcete uspět

8. 8. 2018
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

 Autor: Jan Vaca, Internet Info
V e-commerce můžete i dnes uspět a konkurovat i velkým hráčům, musíte si ale vybrat správnou oblast, míní Václav Štrupl, jeden z partnerů společnosti Miton.

Posledních šest měsíců strávil Václav Štrupl v Berlíně, přestěhoval se sem i s rodinou. „Byla to zajímavá zkušenost, protože Berlín patří po Londýnu k hlavním hubům e-byznysu v Evropě. Sešel jsem se tam s řadou zajímavých lidí, investorů, zástupců startupů,“ vzpomíná Štrupl ve videorozhovoru pro server Lupa.cz.

Za sebou má založení úspěšné marketingové agentury H1.cz nebo e-shopu Bonami. Od roku 2015 je jedním z partnerů v Mitonu, v internetovém cirkusu, jak uvádí sama společnost na svých stránkách. S firmou ale spolupracoval už dřív a právě Miton, v jehož portfoliu je třeba Rohlík.cz, Glami.cz nebo Twisto.cz, ho poslal na zkušenosti do Německa.

„Není to tak, že bychom chtěli teď hned otevírat v Berlíně pobočku. Ale máme hodně firem, které expandují do zahraničí, a kontakty se nám hodí,“ říká Štrupl. „Je to ale prostředí, kde je každá chyba dražší. Pokud tam však uspějete, budete mít dobře našlápnuto do celé Evropy i dál,“ dodává.

Rozhovor s Václavem Štruplem si můžete stáhnout také jako audio (mp3).

Podle Štrupla mohou i začínající podnikatelé stále ještě v e-commerce uspět. Musí si však dobře vybrat, do čeho se pustí. „Pokud si dobře vyberete nějakou vertikálu, oblast, ve které se dokážete odlišit, můžete uspět i proti velkým hráčům,“ konstatuje.

I v Česku se podle něj objevují takoví zajímaví „hráči“, kteří to dokázali – například Footshop, Notino nebo Vašečočky.cz. „Naučili se dělat dobře export, neomezují se jen na Česko a pak mohou soupeřit i s velkými hráči typu Amazon. Fandím jim,“ řekl Štrupl.

Jak se dívá na velké hegemony typu Alza nebo Mall? Co přesně nyní dělá v Mitonu a kde vidí možnost dalšího rozvoje? O tom Václav Štrupl mluví v dalším ze série videorozhovorů, které připravujeme ve spolupráci s Asociací pro elektronickou komerci (APEK):

S osobnostmi české e-commerce scény se můžete osobně setkat 25. září na konferenci E-Business Forum 2018. Přihlásit se můžete na stránkách Tuesday.cz.

Autor článku

Šéfredaktor Lupa.cz a externí spolupracovník Českého rozhlasu Plus. Dříve editor IHNED.cz, předtím Aktuálně.cz a Českého rozhlasu. Najdete mě na Twitteru nebo na LinkedIn

Autor je od ledna 2018 ředitelem médií vydavatelství Internet Info. Předtím 6 let vedl zpravodajskou sekci portálu iDNES.cz, ještě předtím byl několik let reportérem celostátní redakce MF DNES. Občas si rád něco napíše.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).