Nejvíce rostoucí televizí v říjnu z pohledu průměrného celodenního podílu na dospělém publiku byla Prima family. Oproti srpnu si polepšila o 1,37 procentního bodu, když ji denně sledovalo v průměru 19,89 procenta diváků starších 15 let, kteří trávili čas u televizní obrazovky. V září dosáhnul hlavní kanál Primy průměrného celodenního podílu 18,62 procenta. Vyplývá to z pravidelné měsíční zprávy společnosti Mediaresearch pro Asociaci televizních organizací (ATO).
K TÉMATU: V září nejvíc posilovala Nova, oproti srpnu poskočila o 4,5 procentního bodu
Růst v říjnu kromě Primy family vykázala už jen Nova Cinema, a to o 0,43 procentního bodu na hodnotu 4,67 procenta. Všechny ostatní televize si oproti září pohoršily. Nejvíc ČT 1, která klesla o 0,56 procentního bodu na podíl 15,79 procenta. Výrazný pokles, o 0,43 procentního bodu, zaznamenala i TV Barrandov, kterou v říjnu sledovalo denně v průměru 4,82 procenta dospělého publika. O 0,34 procentního bodu klesla i ČT Sport, v říjnu dosáhla podílu 2,40 procenta oproti zářijovým 2,74 procentům.
ČTĚTE TAKÉ: Nova v srpnu klesla na nejhorší měsíční podíl u dospělého publika v historii: 20,98 %
Z pohledu tří největších televizních skupin v říjnu vykázala nejvyšší kumulovaný podíl na dospělém publiku Nova Group, ktrá dosáhla hodnoty 30,75 procenta. Oproti září si polepšila o 1,15 procenta. Následovala Česká televize, jejíž čtyři programy v říjnu zaujaly po celý den 27,95 procenta dospělého publika, což bylo o 1,08 procentního bodu méně než v září. Prima Group skončila třetí s podílem 26,15 procenta, o 0,98 procentního bodu vyšším než v září.
NAPSALI JSME: V červenci nejvíc klesala Nova s Primou, naopak stoupala Česká televize
V meziročním srovnání s říjnem loňského roku nejvíc stoupala zpravodajská ČT 24. V průměrném celodenním podílu na dospělém publiku stoupla o 1,46 procentního bodu (z loňských 4,39 na letošních 5,85 procenta). Naopak největší meziroční pokles zaznamenal hlavní kanál Novy, který si pohoršil o 2,61 procentního bodu z loňských 27,74 na letošních 25,13 procenta. Zajímavé je, že ačkoli Prima family si v říjnu oproti letošnímu září polepšila nejvíc ze všech českých televizí, oproti loňskému říjnu si také pohoršila (o 0,39 procentního bodu).
Pohledem televizních skupin si meziročně v říjnu nejvíc polepšila Česká televize, a to o 1,34 procentního bodu z loňských 26,61 na letošních 27,95 procenta. Rostla také Prima Group, a to díky tematickým kanálům Prima Cool a Prima love. Meziročně si polepšila o 0,82 procentního bodu (z loňských 25,33 na letošních 26,15 procenta). Pokles vykázala Nova Group, jež si pohoršila o 2,01 procentního bodu z loňských 32,76 na letošních 30,75 procenta.
Program | Share D15+ | Meziměsíční vývoj | Meziroční vývoj |
---|---|---|---|
ČT 1 | 15,79 | - 0,56 | + 0,12 |
ČT 2 | 3,91 | – 0,11 | + 0,29 |
ČT Sport | 2,40 | - 0,34 | - 0,53 |
ČT 24 | 5,85 | – 0,07 | + 1,46 |
Nova | 25,13 | - 0,23 | - 2,61 |
Nova Cinema | 4,67 | + 0,43 | – 0,35 |
Fanda | 0,95 | – nebyl měřen – | – nebyl měřen – |
Prima family | 19,89 | + 1,37 | - 0,39 |
Prima Cool | 3,88 | – 0,18 | + 0,40 |
Prima love | 2,38 | – 0,11 | + 0,81 |
TV Barrandov | 4,82 | - 0,43 | – 0,26 |
Atmedia | 1,96 | – 0,14 | + 0,01 |
ostatní TV | 8,37 | – 0,48 | + 0,10 |
Zdroj: ATO – Mediaresearch