Skupina lidí, kteří se zabývají optimalizací webových stránek pro vyhledávače, založila v Praze Asociaci SEO. Pozoruhodné na ní je, že ani v tiskové zprávě, ani na webových stránkách dosud nezveřejnila seznam členů.
Jaký má profesní sdružení bez členů smysl? K dispozici jsou zatím jen jeho stanovy, etický kodex, přihláška a ceník členských poplatků. Za vstup se platí jednorázově 2 900 korun, následně pak každý měsíc tisícikoruna. Členové, kteří získají doporučení tří stávajících členů, mají členství na dva roky zdarma. Mohou se pak vykazovat logem ASEO.
„Jde nám zejména o popularizaci SEO, prosazování etického kodexu asociace, osvětu a v neposlední řadě také o kvalitní členskou základnu a její ochranu před poskytovateli neprofesionálních SEO služeb. Snad se nám díky této iniciativě podaří odstartovat dělení zrn od plev a posunout SEO jako obor na místo, které si pro svou komplexnost určitě zaslouží,“ píše v tiskové zprávě předseda nově vzniklé asociace Dušan Mandát.
Asociace SEO má právní formu občanského sdružení a je již k nalezení v seznamu vedeném na ministerstvu vnitra. Vzhledem ke zvolené právní formě není možné z veřejných zdrojů zjistit, kdo další za asociací stojí. Musíme se proto spokojit s tím, co o sobě sama publikuje. Vedle Dušana Mandáta uvádí mezi zakládajícími členy Oldřicha Vodrážku, konzultanta agntury B.I.G. Prague, „gurua internetového marketingu“ Michala Kubíčka a jako „člena měsíce“ ostravskou a bratislavskou agenturu Pronet Media.