Ano, je to krásná vize. Necháme Novu v analogu až ještě deset let a pak ji vypneme.
Ale tech deset let u nás bude vysílat analogově Nova a tak si většina lidí nekoupí STB, protože Novu chytí a to ostatní prostě "za ty prachy nestojí". Nebo si koupí jeden - ale kolik analogových televizí je dnes v průměrné domácnosti? A všechny budou přijímat Novu. A Nova bude mít deset let defakto monopol na celoplošnou reklamu a masírování veřejnosti se všemi důsledky.
Nevěřím.
Během těch 10ti let bude 2x zimní a 2x letní olympiáda, k tomu spousta jiných sportovních událostí, které prostě na Nově nebudou! Takže si dovolím odhadnout, že vybavenost STB, resp. možnost příjmu nejen analogové novy (kabelovky, satelit ...) bude po vypnutí analogové ČT (a po nejbližších OH či MS fotbalovém, hokejovém) min 70% :)
Podle meho nazoru prinejmensim 90% divactva bez CT1 nevydrzi. To je uplny nesmysl a zbozne, ale uplne nesplnitelne, prani duopolu N+P ;-). Ostatne mozna se tento experiment ukaze v Domazlicich, pokud Nova neustoupi a analog zde pres gentlemanskou dohodu 31.8. nevypne. CT by si pak mohla vypnutim CT1 i CT2 vyzkouset, do jake miry je pro divaky nepostradatelna. Zaroven by to pak naznacilo moznost dalsiho postupu digitalizace touto cestou. Nakonec, proc ne?
neni to pravda, az zmizi CT z analu, tak ta vetsina lidi, ktera je podstatna pro zadavatele reklamy si STB koupi. A pokud budou nove digi televize, tak se reklama presune na ne - budou levnejsi a cilova skupina bude zasazena. Kvuli sockam se reklamy nevysilaji.
A lide (jako ja dnes - sorry Primo) proste nebudou brat do ruky dva ovladace. Proste si vyberou program podle nabidky. Takze smula dnes pro Primu a v budoucnu i pro Nohu.
Předpokladem opravdový nákup set-top boxů se dostaví až po vypnutí analogu. Čtvrť Mělníka, kde bydlím je závislá na signálu z BH. V mém okolí 90% lidí neví, že BH bud vysílat jinak než dosud. ČT se taky chová jako, že se ji to netýká. Měla by na to upozorňovat, ale na analogovém vysílání. Třeba ráno mezi 6.-8. hodinou.
To me taky stve. CT proste nedela skoro nic, ani ve zpravodajstvi, ani informacni spoty. Pritom misto casomiry pred zpravami nebo udalostmi by se 20sekundovy spotik klidne vesel. Stejne tam normalni reklama jit nesmi, tak co? Nebo pri minute ticha mezi hlavnimi zpravami a udalostmi z regionu. Jsem si skoro jist, ze by divaci prepinali na Novu (jak jinak?) az po spotu, protoze stejne dobre vedi, ze tam jeste jdou reklamy. Tomu se neda rict nic jineho nez tupost a neschopnost. Nebo zamer. Ale ze by zrovna CT z tohoto hroboveho ticha neco mela?
A co by jako CT mela delat? Stejne fiasko jako v pripade Vv? Nejdrive je treba at ZACNOU vysilat digitalne, pak at delaji nejake propagacni akce. Vydrzte, za 14 dnu se ukaze.
V Domazlicich uz vysilaji docela dost dlouho, ale budiz. Uvidime za 14 dni. Jeden mesic pred vypnutim uz je ale podle meho nazoru na informacni kampan zatracene pozde.
jenze v pripade Vv uz pomalu meli vypinat, tak si o nich lide mysli, ze jsou to blbci. Tak to bylo mysleno. Pokud se 1.7 na BH zjisti, ze se treba ani nezacne vysilat, tak by to bylo dalsi fiasko.....
Naopak socka bez mozku v hlavě je ideální cíl reklamy. Kdo myslíte se dá ovlivnit reklamou na Ariel nebo vložky? Ono reklam na Omegy, Rolexky nebo Jaguáry v televizi moc neběží. Je to proto, že cílová skupina televizní reklamy není TOPTEN. Navíc, socka CT2 nesleduje, CT1 jen občas (ve sledovanosti vyhrává poměrně jednoznačně NOVA) a tudíž zůstane o Novy (střední a starší generace) a Primy (mladší a střední generace) a ČT utře s dalšími poskytovateli digitálního obsahu nos. Kdyby situace byla tak jednoduchá, dávno by se ČT pro tuto variantu rozhodla.