Je otázkou, na kolik se dá věřit průzkům dělaným na zakázku a na kolik se dá věřit vyjádřením PR managerům. Je to obdobné, jako s volebními průzkumy dělanými agenturou STEM na základě zadání ČSSD nebo od MEDIÁNU pro ODS.
Ač mám jisté pochybnosti o výběru respondentů pro peoplemetrová měření prováděných ATO, tak přeci jen jejich výsledkům věřím o něco více, než tomu, co prezentuje Mediaresearch. Protože od května už ale bude Barrandov zařazen také do měření ATO, tak se snad dočkáme přeci jen porovnatelnějších výsledků.
No každopádně ta čísla budou srovantelnější, než jsou teď. Zatím je Barrandov zařazen jen mezi tzv. "Ostatní" tv stanice a na základě týdenních výsledků se prakticky nedá vysledovat žádný posun. Když se podíváte na týdenní výsledky (http://www.digizone.cz/texty/tydenni-sledovanost-televizi/), tak jediné, co se dá jakž takž s přimhouření oka vysledovat ve sledovanosti od ledna, kdy Barrandov začal vysílat, je vzestup u ČT 24 (u ČT 2 to záleží, zda se vysílají nějaké sportovní akce), malilinkatý vzestup u Novy Cinemy a u ostatních televizí, včetně těch v "Ostatních", se jedná víceméně o stagnaci. Jeden týden to vyleze, další zase spadne. Takže je otázkou, komu tedy Barrandov ty diváky bere. Z toho se dá jen hádat, že je to asi jen v rámci těch "Ostatních".
Pro 14. týden, který v tabulce ještě není uveden, platí tato čísla: ČT1-19.33, ČT2-5.22, ČT24-3.61, ČT4-0.89, Nova-39.22, Nova Cinema-1.41, Prima-16.62 a Ostatní-13.70.
Já jim fandim. Jeň ať se na Barrandov lidé koukají. Mě se tam občas něco také líbí. Přesto, že zde to většína označuje za odpad jako všechny stanice v DVB-T.
To je věc názoru, co kdo považuje za odpad, a co za béčkový program. Program Barrandova považujete za áčkový? :-) Já zase u Primy Cool považuji za plus to, že je to opravdu trochu jiná televize (v DVB-T), zaměřená na určitou cílovou skupinu, na rozdíl od těch ostatních. Je pak samozřejmé, že lidé, kteří do této cílové skupiny nepatří si pak stěžují, že to není televize pro ně. Jenže od toho tady mají právě Novu, Primu a Barrandov, které se formátově od sebe příliš neliší a sem tam si nějaký pořad čas od času vybere takřka každý.
Třeba já jediné co v DVB-T považuji za odpad je Public-TV a O2info.
Zbytek si najde své příznivce a nikdy bych žádný z programů nenazýval odpadem.
Ještě k tomu Public-TV :-D Nedávno tam pouštěli nějaký dokument z nějakého PC vybaveného starší grafickou kartou a propojené asi nekvalitním SVHS kabelem, protože jim uskakovaly rohy a celý obraz byl sice 4:3 ale zmenšený, takže se krčil uprostřed obrazovky. Navíc to nebyl čtverec, ale lichoběžník :-D
..aneb, nevěřím statistikám, které jsem si vlastnoručně nesfalšoval, že? Nicméně, pořád je to jen a jen vzorek lidí, skutečnost může být naprosto jiná...
Uvědomte si, že zde mluvíme o postupném nárustu sledovanosti Barrandova v desetinách procent, z čehož nelze v podstatě vysledovat nějaký trend. Důležité také je kolik lidí v peoplemetrovém vzorku má možnost přijímat nové digitální kanály. S tím jak bude růst penetrace settopboxy, bude růst i podíl těchto stanic a příjmy z reklamy. Jinak Barrandovu se musí v získávání reklamy dařit, protože původně chtěli do peoplemetrů vstoupit až koncem tohoto roku. A v Cannes nakupovaly ze všech českých TV nejvíc nové pořady.
Ale to je na Publicu normální, tam se pořady opakují v týdeních intervalech a v jiných časech. Mě na Publicu zaujaly asi jen Cyklotoulky a zmíněné autentické válečné dokumenty, právě proto že jsou natočeny ve válečných letech a je v nich atmosféra té doby, bez časového odstupu jako je tomu v dokumentu natočeném 40 let po válce. Je to podobné jako třeba Československý filmový týdeník.
Jste na omylu. Peoplemetrové měření provozuje firma Mediaresearch na objednávku pro ATO, což je sdružení ČT+Nova+Prima. A než do ATO přijmou Barrandov, objednala si tato TV samostatné průzkumy, takže uvedená procenta jsou ta samá jako budou mít od května už jako řádný člen ATO. Hlavní rozdíl je v detailech a předpokládám, že teď se Barrandov nedostane k číslům sledovanosti konkurence.
V únoru si podobný průzkum objednala i Z1, ale čísla byla asi tak mizerná, že se žádným sharem nepochlubili.
To vypadá na velký souboj o 6 příčku ve sledovanosti stanic. Zajímavé bude i zdali s pořadím nějak zamíchá Prima Cool.
A ještě doplním, že na Barrandově vykazuje velkou sledovanost romantická telenovela Sladká Laura, která má rating 1,O5% - což je vzhledem k času vysílání dopoledne a po obědě mimořádné číslo.