Pohledy manažerů televize Barrandov na každodenní tabulky sledovanosti a především podílů na publiku musí být dost krušné. Ambiciózní plnoformátový kanál, který si ještě loni vytyčil za cíl dosáhnout šesti až osmiprocentního podílu na dospělém publiku, se některé dny propadá pod tři procenta, v hlavním vysílacím čase ještě podstatně níž. Tento čtvrtek uhrál Barrandov v prime time výsledek 1,23 procenta (u publika staršího 15 let), a to už by se měl chytit za nos i Jaromír Soukup.
Je zjevné, že převratné vysílací schéma spíchnuté loni na podzim lidmi, kteří do té doby dělali jen v tištěných médiích a slibovali „dosud nevídané synergické efekty mezi televizí a tiskem“, nefunguje. A nefunguje ani poté, co se z křesla programového ředitele poroučel zpět do redakce časopisu Instinkt Marek Stoniš a z televize Barrandov zcela pryč „vánoční“ výkonný ředitel Radek Žádník. Barrandov se dokonce už nemůže pyšnit ani úsměvným marketingovým titulem lídra trhu u diváků od čtyř do devíti let, kterým se za minulého majitele chlubil programový, marketingový a v podstatě i generální ředitel Janis Sidovský.
Dnešní TV Barrandov láme poněkud jiné rekordy. Má bezesporu nejméně sledovanou hlavní zpravodajskou relaci ze všech plnoformátových televizí, a to nejen nynějších, ale snad za celou historii svobodného televizního vysílání v Česku. Pokud si ještě vzpomínáte na loňský pokus minulého managementu Barrandova s diskusním pořadem Dobrý večer, Česko!, tak nynější Hlavní zprávy dosahují zhruba stejných výsledků. Ovšem Dobrý večer, Česko! moderoval jeden člověk z mrňavého papundeklového studia, zatímco Hlavní zprávy uvádějí někdejší hvězdy velkých televizí a rozhodně ne za almužnu.
Barrandov se může pochlubit také premiérovými českými seriály. Například příští týden odvysílá úvodní díl unikátního díla Letící delfín z roku 1989, které vyrobila Československá televize těsně před listopadem 1989 a potom ho nikdy neodvysílala, protože je natolik propagandistické, že by jí to (nejen) u diváků neprošlo. Režisér Vladimír Kravčiak odmítl svůj příběh továrny na letadla, která vyrobí proudovou stíhačku lepší než v Sovětském svazu, přestříhat, a tak se z něj stal novodobý trezorový film. Jenom díky Barrandovu ho budeme moci konečně vidět, dokonce v hlavním vysílacím čase od 20 hodin proti Ordinaci v růžové zahradě.
Prostě skvělý nápad. Stejně jako s Legendami popu, slovenským zábavným formátem s česko-slovenskými interprety, kterým televize Barrandov vytvořila sobotní večerní antirekord sledovanosti. S velkou pompou ho nasazovalo už nové vedení Barrandova, aby si potom nepřiznalo chybu a i přes hrůzné výsledky ho nechalo na obrazovce do dnešních dní. O velmi ambiciózní zpravodajské hodině, zavedené od ledna po vzoru Primy family, nemluvě – stačí informace, že nejúspěšnější součástí tohoto bloku jsou neúspěšné Hlavní zprávy a člověku hned dojde, že tohle nemůže mít dlouhého trvání.
Ale třeba se ještě Barrandov vzpamatuje, veškeré zpravodajské ambice přelije do sesterské televize Metropol (pánbůh s ní) a začne konečně vnímat realitu. O žádnou další silnou plnoformátovou televizi tu není zájem. Všem stávajícím plnoformátovým kanálům klesá sledovanost (snad s výjimkou ČT 1, která už neměla kam klesat), diváky naopak zajímají jasně vyprofilované programy, u nichž je jasné, co se od nich dá očekávat. Pokud se chce Barrandov vydat cestou majora Zemana a Letícího delfína, určitě to pro něj bude přínosnější, než si nalhávat, že s Janou Adamcovou za zpravodajským pultíkem položí primácké zprávy na lopatky.