Společnost UPC Česká republika dnes zveřejnila výsledky výzkumu, které ukazují, jak si u ní, co se oblíbenosti týká, stojí některé stanice. Autorem výzkumu je společnost Millward Brown. Jak bylo zjištěno, zákazníci digitální televize UPC mají nejvíce v oblibě celoplošné televizní stanice ČT 1, ČT 2, Novu a Primu. Nové tematické české televizní stanice si ovšem, s výjimkou ČT 24 a ČT 4, už u diváků prý tak dobře nestojí. Souboj s obdobnými zahraničními televizními stanicemi vysílajícími v českém, popřípadě slovenském znění, výrazně prohrávají,
konstatoval mluvčí UPC František Malina.
Kromě kanálů ČT 24 a ČT 4 se do první desítky dostaly také stanice Animal Planet, Discovery, Hallmark, HBO, HBO 2, HBO Comedy, National Geographic a Spektrum. Dle výzkumu Millward Brown patří do druhé desítky nejvíce sledovaných televizních stanic AXN, Eurosport, Eurosport 2, CS Film, Film +, Markíza, Nova Cinema, Nova sport, Óčko a TV Paprika. Nova Cinema, která startuje 15. prosince také v DVB-T, se umístila až na třináctém místě, CS film na patnáctém a Nova sport dokonce až na sedmnáctém. Největším překvapením je ale asi až osmnácté místo hudební televize Óčko.
Z nových digitálních stanic stojí za zmínku např. Sport 5, který obsadil čtyřicátou osmou příčku, Z1 je pak až na padesátém pátém místě. Ve výzkumu diváci posuzovali oblibu a význam, které přikládají jednotlivým televizním stanicím. Výzkum porovnával i vztah mezi sledovaností a oblibou a významem, které jednotlivým stanicím diváci přikládají. Ze závěru výzkumu mimo jiné vyplývá, že u diváků digitální televize UPC uspěla s novými televizními stanicemi především veřejnoprávní Česká televize a částečně i filmová televizní stanice CS film. Diváci pak jednoznačně preferují filmovou, dokumentární a sportovní nabídku.