Český telekomunikační úřad (ČTÚ) udělil pokutu ve výši jeden milion korun největšímu kabelovému operátorovi u nás, společnosti UPC Česká republika. Firma se podle regulátora provinila tím, že slibovala ve své kampani, která běžela od září 2011 do září 2012, „jedinečnou cenu, která platí napořád“. Od 1. ledna roku následujícího přitom firma přestala tuto politiku realizovat a přešla opět na standardní ceník. Historicky jde o jednu z největších pokut, kterou ČTÚ subjektu podnikajícímu v oblasti elektronických komunikací udělil.
ČTĚTE TAKÉ: Nevhodné scény v Kriminálce Las Vegas budou stát Novu přes půl milionu korun
Jednání společnosti UPC Česká republika, s.r.o., úřad vyhodnotil jako zvlášť závažné vzhledem k tomu, že uvedla v omyl spotřebitele, který je ve vztahu tou slabší stranou a nemá prostředky ani možnosti, jak se tomuto klamavému jednání aktivně bránit. Jedinou možností spotřebitele při nedodržení ujednaných podmínek smlouvy je odstoupení od této smlouvy, což je pro spotřebitele tou nejméně vhodnou s ohledem na nutnost zřizování nové služby,
uvedl k rozhodnutí Český telekomunikační úřad.
Z ARCHIVU: Prima uspěla u Ústavního soudu se stížností na pokuty za první řadu VyVolených
Se závěry ČTÚ nesouhlasíme a proti pokutě se odvoláme,
uvedl k rozhodnutí tiskový mluvčí operátora Juraj Gerbery. Regulátor v tiskové zprávě uvedl: Společnost se ve správním řízení hájila tvrzením, že svému závazku nemohla dostát vzhledem ke stoupajícím nákladům – nárůstu plateb za energie a poklesu ekonomické výkonnosti.
ČTÚ uvedl, že ani toto tvrzení by klamavou praktiku operátora nemohlo ospravedlnit. Regulátor si nechal za tímto účelem udělat průzkum a naopak zjistil, že ceny energií klesaly a výsledky hospodaření jejího vlasntíka navíc v daný rok dopadly pozitivně.