Nebráním taxikáře, je to banda pakáže, ale podmínky pro podnikání v dopravě musí být pro všechny stejné ... ne že někdo musí mít koncesovanou živnost, zkoušky, taxametr a další náležitosti, a někdo ne. Já jezdím s tick táckem ... když už taxík, tak mám za standartní cenu alespoň krásné nové auto a slušného šoféra, ne 20 let staré toledo s tygřími potahy a kouřícím cikánem za volantem.
Duvod? Pokud budu lidi pripojovat do site, tak si take mohu vybrat, zda budu provozovat verejnou telco sit (a pak se na mne vztahuji nejake povinosti) nebo zda budu provozovat soukromou sit, a pak se na mne nevztahuji. Je na zakaznicich aby si vybrali.
Pokud budu nekam cestovat, mohu kupodivu zvolit mnoho ruznych prostredku. Mohu vyrazit pesky, mohu si nekoho stopnout, mohu vyuzit vlastni/pujceny/pronajaty ... automobil, mohu vyuzit autobus/vlak/letadlo, casto navic v mnoha ruznych provedenich luxusu. Ve finale mohu vyuzit taxi.
Toto je jen dalsi z mnoha variant, mezi kterymi mohu volit. Kazda jedna sebou nese pozitiva i negativa a je jen a pouze na mne, abych zvazil, co je pro mne optimalni.
A ze klasicti "koncesovani" taxikari vymrou? Nevidim v tom zadny problem, pokud zakaznici dojdou k tomu, ze je nejaka sluzba po vsech strankach lepsi nez jina, tak je to jen dobre.
Pokud totiz za stavajici situace vyuziju (napriklad) stopovani, tak je to asi tak nejbliz tomu, co poskytuje uber. Ridic, ktery mne poveze jiste nema koncesi, jiste neni extra pojisten na prepravu osob a jiste neskladal nikdy zadne zkousky z mistopisu. Pokud jsem ja ochoten toto akceptovat, je to preci moje vec. A pochopitelne, stejne tak i ridic akceptuje jista rizika, ktera sebou nabrani stopare nese.