Pro informaci, GPS v autech (firemnich) odesila data 1x za cca minutu. Poskytovatel sluzby pak umoznuje zadat koncovy stav tachometru, kvuli korekci (pripadne si nacita stav tachometru, pokud to vuz umoznuje).
Profi GPS dokaze urcit polohu s presnosti na 2cm. Ovsem pouze staticky a samozrejme vybavena antenou s vyhledem na volnou oblohu. Casto zaroven vyuziva vice systemu (gps, glonass, galileo). Cena takovych zarizeni se pohybuje v sesti cifrach.
Odchylka velmi dobreho GPS prijimace je radove 10m (pri dobrem vyhledu), ale ve meste roste az na 150m i vice. To ze navigace ukazuje auto na silnici a ne na poli je dano vypoctem a snahou navigace prilepit polohu na silnici. Urcit ale, ve kterem pruhu auto jede, je zhola nemozne. Da se to statisticky odhadnou (pokud disponuje navigace prislusnymi daty).
Nebráním taxikáře, je to banda pakáže, ale podmínky pro podnikání v dopravě musí být pro všechny stejné ... ne že někdo musí mít koncesovanou živnost, zkoušky, taxametr a další náležitosti, a někdo ne. Já jezdím s tick táckem ... když už taxík, tak mám za standartní cenu alespoň krásné nové auto a slušného šoféra, ne 20 let staré toledo s tygřími potahy a kouřícím cikánem za volantem.
Jiste, diky vypoctum a kousku cerne magie. Me navigace zcela presne ukazuje polohu i v tunelech. Coz ale jaksi neznamena, ze realne vi, kde se nachazim, pouze to, ze autor sw zvolil vhodna magicka cisla a dokaze slusne odhadnout "normalni" zpusob pohybu v souradnem systemu a orientovanem grafu. Pokud by navigace umela komunikovat s vozem a umela si precist informace o rychlosti, mohla by magie byt jeste o neco magictejsi.
Ona totiz dokonce navigace (tedy ten SW ktery mi zobrazuje kudy) do znacne miry predpoklada, ze se trasy budu skutecne drzet. Trasu prepocitava (a tedy detekuje realnou zmenu) az kdyz se od ni vzdalim o nekolik stovek metru, coz presne odpovida prave nepresnosti GPS. Kupodivu nejak neumi poznat, ze jsem se zaradil do odbocovaciho pruhu, ktery vede jinam, nez kam me navigace posila.
Aha, takže začínáme s "hlupáky". No dobře, omlouvám se, že jsem nezdůraznil, že beru celkový objem peněz, který "zaměstnavatel" zaplatí za pracovní sílu. Nám hlupákům je jedno, jestli část z toho dá státu přímo na odvodech a část napíše na výplatní pásku a zaplatí z ní další dan a odvody, nebo jestli to dá osvč en bloc a ten z toho odvody a daně zaplatí sám. My hlupáci se jaksi zajímáme o to, kolik stát dostane celkem. A vidíme, že za zaměstnance dostane víc. O hodně víc.
Snažím se nevidět druhou interpretaci toho, co píšete; totiž že tím, že někdo za práci dostane peníze jako zaměstnanec, tak nějak nejsou jeho, jsou pořád zaměstnavatele, zatímco když je dostane jako osvč, tak jeho jsou.
Duvod? Pokud budu lidi pripojovat do site, tak si take mohu vybrat, zda budu provozovat verejnou telco sit (a pak se na mne vztahuji nejake povinosti) nebo zda budu provozovat soukromou sit, a pak se na mne nevztahuji. Je na zakaznicich aby si vybrali.
Pokud budu nekam cestovat, mohu kupodivu zvolit mnoho ruznych prostredku. Mohu vyrazit pesky, mohu si nekoho stopnout, mohu vyuzit vlastni/pujceny/pronajaty ... automobil, mohu vyuzit autobus/vlak/letadlo, casto navic v mnoha ruznych provedenich luxusu. Ve finale mohu vyuzit taxi.
Toto je jen dalsi z mnoha variant, mezi kterymi mohu volit. Kazda jedna sebou nese pozitiva i negativa a je jen a pouze na mne, abych zvazil, co je pro mne optimalni.
A ze klasicti "koncesovani" taxikari vymrou? Nevidim v tom zadny problem, pokud zakaznici dojdou k tomu, ze je nejaka sluzba po vsech strankach lepsi nez jina, tak je to jen dobre.
Pokud totiz za stavajici situace vyuziju (napriklad) stopovani, tak je to asi tak nejbliz tomu, co poskytuje uber. Ridic, ktery mne poveze jiste nema koncesi, jiste neni extra pojisten na prepravu osob a jiste neskladal nikdy zadne zkousky z mistopisu. Pokud jsem ja ochoten toto akceptovat, je to preci moje vec. A pochopitelne, stejne tak i ridic akceptuje jista rizika, ktera sebou nabrani stopare nese.
Hlupak jako vy samozrejme nemuze tusit, ze zamestnanci v tomto state neplati nic. Vse plati zamestnavatele, platby zamestnancu jsou jen virtualni realita.
Zivnostnik dostane za stejnou praci totez nebo i vic predevsim proto, ze jaksi nezatezuje kapsu platce dalsimi vydaji. Napriklad nekolikamesicnim odstupnym kdyz jej jiz nanic nepotrebuje, pripadne projevuje zasadni neschopnost a nepouzitelnost.
Jistěže nic. Stejně jako nic nebrání prvnímu u švédského stolu sežrat všechen rostbíf a ostatním nechat jen chleba.
Já vím, že v Česku se solidarita nenosí a že česky pokrokové je říkat, že projev svobody a demokracie je si ukousnout co nejvíc. A že každý má stejné právo předběhnout. A víte co? Vadí mi to. Naštěstí si můžu dovolit to kritizovat. Naštěstí si můžu dovolit platit daně a vysoké odvody a neuplatňovat odpočty. Naštěstí si mohu dovolit litovat švarcsystém osvček, kteří by při placení stejné zátěže jako zaměstnavatel+zaměstnanec byli chudí. Nezávidím jim to.
Akorát je mi líto těch chudých zaměstnanců, kteří to financují a jimž slušnost nedovolí se ke švédskému stolu rvát mezi první.
Nerozumím vašemu druhému odstavci. Vyvozuji, že to má být snad výsměch nebo urážka. Nějak nemohu přijít na to, proč.
-GPS pouze přímá synchronizovaný signál, z kterého vypočítává polohu.
-GPS signál nemůžete chytat kvalitně odrazem, proto vadí třeba mokré listí v lese, stejně jako u Wifi
-odchylka GPS je ideální stav stojícího přijímače
-jinak GPS jako taková neobsahuje kompas. Zjednodušeně neví, jestli auto jede dopředu nebo couvá. Ten systém eviduje jen posun tělesa v nějakém souřadném systému. Důležité je to posun, nikoliv rotaci
Zjednodušeně pokud přijímač je v souřadném systému v bodě X=0 Y=0 Z=0. Odchylka je taková, že ten bod podle výpočtu bude ten bod náhodně určen v prostoru od X=-5 až +5, Y=-5 až +5, Z=-5 až +5 Jenže vy nemáte odchylku jen jednoho určení polohy ale desítek, stovek, tisíců atd… …pokud se ty odchylky načítají. Můžou na 5km cesty dělat i třeba 10% a víc podle toho jak křivka která bude kopírovat skutečnou trasu bude přesná.
Takže jste si jistý, že byste chtěl „hádat“ placenou trasu pod GPS s odchylkou třeba 10% nebo i mnohem víc podle okolností?
Ono před dávnými lety vymyslel někdo takovou věc jako je mapa takže trasa lze spočítat a ocenit předem a bez GPS. Dokonce znám, takové „smluvní přepravce kde přes dispečinku si objednáte trasu z bodu A do bodu B. cena je určena a zaplacena předem takže hystericky se nějakého „turbotaxametru“ bát nemusíte.
Když bude podléhat stejnému licenčnímu procesu (tj. například investovanému času do papírů) jako ostatní, když bude platit stejnou silniční daň jako ostatní, když bude platit stejná pojištění jako ostatní, tak je to super konkurence. Pokud má něco z toho nedělá a má tím konkurenční výhodu, tak je to asi tak stejně férová konkurence, jako švarcsystémový osvč jakožto konkurence zaměstnance na pracovním trhu.
Netuším s jakým přístrojem pracujete, ale docala bych rád znal ten poměr odchylka versus ujetá vzdálenost.
Vzhledem k tomu, že vzdálenost je většinou v řádech kilometrů a odchylka i při jen třech satelitech je v řádu několika málo desítek metrů, dokud se to nedopočítá, zdá se mi Vaše poznámka divná.
Běžně mám zapnutou navigaci a že se mě snaží nacpat do jiné ulice je možné snad jen po dlouhém vypnutí a jízdě za špatných podmínek příjmu signálu, po pár minutách se to srovná i v mobilu, natož v profi gps.
Skvělý výpočet! jen je škoda, že jste ho neodprezentoval výrobcům navigací protože ani ve městě nevykazuje trasa jízdy Vámi vypočtenou " zubatost" a myslím si, že to je škoda!
A jako bonus mi tu nahoďte přesnost trasy odečítanou z papírové mapy. Tím jste to docela rozštípl, děkuji za pobavení :-)