V přepočtu desetitisícová částka přistane v peněžence každého řidiče, který přejde od jiného ride-sharingového systému, stejně jako tomu, kdo přivede od konkurence novou posilu. Uber tak na svém blogu nenechává nikoho na pochybách – chce růst.
Není to první podobná akce. Už v prosinci nabízel konkurenčním řidičům padesát dolarů na benzín a pětisetdolarový bonus za svezení dvaceti zákazníků služby UberX za měsíc.
Uber už pokořil stovku měst, ve kterých jeho luxusní taxíky jezdí. Dokonce připravuje i speciální rodinný tarif, který budou moci nabízet ti nejzkušenější řidiči. Ride-sharingová služba UberX se ale šíří pomaleji. I kvůli tomu, že musí teprve podobným službám klestit cestu.
Teď se ale do boje o evropské zákazníky pouští i jeho největší konkurent Lyft. Ten posbíral od investorů včetně čínského kolosu Alibaba čtvrt miliardy dolarů a také se chystá opustit území Spojených států a pustit se za oceán.
Je ale otázkou, jak se Lyftu bude třeba v Evropě dařit. Zkušenosti Uberu jsou zatím dost tristní. Ve Francii na jeho taxikáře fyzicky útočí konkurence, která si už vymohla, že nelicencovaní řidiči – tedy i ti z Uberu – mohou brát jen zákazníky, kteří čekají minimálně patnáct minut.
V Belgii se zase znelíbila služba sdílení aut UberX (v Evropě UberPop). Podle bruselského soudu bude každá jízda touto službou pokutována deseti tisíci eury. Je ale otázka, jak dlouho toto absurdní rozhodnutí vydrží. Na svém blogu ho za šílené totiž označila i eurokomisařka Neelie Kroesová.