Odchod Taylor Swift ze Spotify přinesl zdvojnásobení přehrávání jejich videí na YouTube. Viz Taylor Swift's YouTube views doubled after pulling music from Spotify. A pokud máte rádi konspirace, tak se tady nabízí jedna vcelku jasná. Přetáhl ji Google!
V USA mají novou kampaň na Twitteru a provází ji hashtag #ThanksMichelleObama. Viz Teens Are Tweeting Unappealing Photos Of Their School Lunches With The Hashtag #ThanksMichelleObama
Evropský parlament chce rozdělit Google na dvě firmy a oddělit vyhledávání od zbytku (vit FT: Evropský parlament navrhne oddělení vyhledávače od Googlu). Jenže právníci moc nechápou, jak může Evropa chtít rozdělit americkou společnosti. Viz Europe Can't Split Google In Two Anyway, These Antitrust Experts Say
TELEgraficky
■ Programatic ovládne inzerci ■ Klesá zájem o televizi? ■ SMB jdou více do videa na FB ■ FB Techwire ■ Hobit: Bitva pěti armád ■ Dragon Age: Inquisition ■ UX for the Enterprise ■ Konec videopůjčoven ■
WEBDESIGN, INTERNET
Hodně zajímavé čtení o webdesignu a UX na příkladu japonských e-shopů hledejte ve Why Japanese Web Design is NOT so different.
V tiskové zprávě píše MAFRA: „iDNES.cz, který dle NetMonitoru měsíčně navštíví více než 4 miliony reálných uživatelů, je nejdůvěryhodnější zpravodajský portál na českém internetu“. Asi je dobré připomenout, že na zpravodajství je pouze 2 miliony RU. Milion je například na Rajčeti a o Jízdních řádech raději ani nemluvit. Důvěryhodnost by se měla ukazovat i v poskytování důvěryhodných informací.
V Číně mají 643 milionů uživatelů Internetu a v roce 2018 by to mělo být 777 milionů. Čína je tak zemí s nejvíce internetovými uživateli na světě. Viz China Leads World in Internet Population, kde se navíc dočtete, že 55,3 % z nich jsou muži a je to prakticky pouze polovina mužské populace.
A když už jsme u těch čísel, tak Internet jako takový bude mít 3 miliardy uživatelů někdy v roce 2015 (aktuálně 2,89 miliardy). A je dobré vědět, že je to 42,4 % z celkové světové populace. A v roce 2018 to bude 3,6 miliardy. Viz Nearly half the world's population will have regular access to the web by 2018, kde se dočtete i to, že růst bude poháněn hlavně mobilními telefony s přístupem k Internetu. Dvojkou se navíc má stát Indie a odsunout tak USA na třetí místo.
Skutečně lidé online tráví 130 % času, který stráví u TV? Nedávno tahle zpráva proletěla jako blesk médii. comScore ve studii „State of online retail Q3 2014“ uvádí, že je potřeba hodně dbát na to, že průzkumy založené na vlastním posuzování jsou zavádějící. Podle jejich panelů je online ve skutečnosti pouze 50 % času tráveného u TV.
Helping users find mobile-friendly pages oznamuje, že Google začal u výsledků vyhledávání upozorňovat, jestli to, kam se chystáte vydat, je použitelné na mobilu.
Responsive Images in Practice aneb responzivní obrázky v praxi. Může se hodit.
SOFTWARE
Facebook prý v tajnosti pracuje na Facebook for Work – konkurenci pro Office 365, Google Drive/Docs i LinkedIn. V Facebook said to plan site to rival Microsoft Office se toho samozřejmě moc nepíše, ale hlavně by mělo jít o chat a spolupráci použitelnou ve firmách, včetně firemních profilů oddělených od osobních.
Software s podporou od Googlu vyhledá nelegální lovení ryb. Skoro v reálném čase. Viz Google-backed initiative will pinpoint illegal fishing in near-real-time
Google News (Zprávy Google) má novinku v podobě „Suggested“ (Doporučených) článků. Doporučuje na základě toho, co o vás ví z Google+ a vyhledávání. A je tam určitá míra „personalizace“.
BitTorrent má plány na novou verzi synchronizačního nástroje – Sync 2.0. Viz BitTorrent reveals Sync 2.0, a supercharged update for its cloudless file syncing tool
HARDWARE
Facebook nemá v oblibě drahé routery. V novém datovém centru to vyřešil jinak. Viz Facebook’s New Data Center Is Bad News for Cisco
Balóny od Google s Internetem prý fungují. Viz Google's Internet Balloons Are Working
Jak to bude vypadat s technologií v budoucnosti?
MARKETING A KOMUNIKACE
What Boomers And Gen Xers Get Wrong About Social Media jsou dobré praktické argumenty, proč je dnes důležité „být sociální“. A proč se nevyplatí sociální sítě ignorovat.
Britský hotel dal hostům pokutu 100 liber za negativní recenzi na TripAdvisoru. Smutné, že se stále najdou lidé, kteří nechápou, jak svět funguje a na čem je založené podnikání. Viz British hotel fines customers £100 for bad review on TripAdvisor
Pouze 15 % zaměstnanců sdílí své pracovní úspěchy na sociálních sítích a blozích. Což vlastně moc nepřekvapí, protože firmy jsou dost často hodně proti sociálním sítím. Přitom něco takového může být velmi vhodná součást firemní komunikace.
Ano. V reklamě je možné vlastně skoro všechno:
How Video Drove a 50% Increase in Form Submissions for Oracle Marketing Cloud [Case Study] je případová studie týkající se videa. A toho, jak právě video zvýšilo o 50 % vyplnění formuláře pro Oracle Marketing Cloud.
Uber’s black week: Media focused too much on threat to journalists se týká kauzy Uber vs. žurnalisté. A všímá si souvislostí, což je dobře. Ignorantský přístup Uberu k soukromí žurnalistů má totiž přímý vztah ke stejnému přístupu k soukromí zákazníků.
Ashton Kutcher nevidí problém v hledání špíny na „špatné novináře“. Na Twitteru to začalo jedním tweetem a rozvinulo se do bouřlivé diskuze: Viz Uber investor Ashton Kutcher doesn’t see the problem with digging up dirt on a ‘shady journalist’
Ashton Kutcher's new Uber ads prostě musíte vidět. Už hlavně proto, že se Kutcher postaral o to, že aféra Uberu se šmírováním a likvidováním novinářů má ještě horší dopady.
Mobile kills the 24-hour-linear TV news channel je docela zajímavá myšlenka, tedy že mobilní technologie jsou důvodem konce klasického 24 hodinového zpravodajského TV vysílání.
BEZPEČNOST, SOUKROMÍ, PRÁVO
Keeping Secrets si přečtěte, zjistíte například, jak těžké to bylo s počátky kryptografie použitelné pro veřejnost.
Ve Velké Británii mají na školách velké problémy s kyberšikanou a dalšími podobnými věcmi. A nedaří se jim to dostatečně řešit. Bodejť, protože to je věc výchovy jako takové, hlavně rodičovské. A co asi tak děti naučí rodiče, kteří vůbec nechápou věci jako Facebook? Viz MP says schools are failing on cyberbullying
55 % rodičů dětí mezi 6 až 17 roky věku monitoruje velmi pečlivě jejich internetové aktivity. Řeč je o amerických rodičích. A je samozřejmě otázka, jak dobré jsou dětí v zakrývání stop.
Tak už i Matt Cutts doporučuje, jak správně zabezpečit online účet: Viz Improving your account security
SOCIÁLNÍ SÍTĚ
Twitter pro iOS měl chybu, stačilo tweetnout specificky upravenou URL a kdokoliv ji obdržel v timeline, tak mu Twitter spadl. Viz This single tweet is crashing the official Twitter app for iOS [Update: Twitter has fixed the bug]
Twitter DM (přímé zprávy) nyní umožňují „nasdílet“ někomu konkrétní Tweet. Viz You Can Now Share Tweets in Direct Messages on #Twitter. A vyplatí se i připomenout, že už je zase možné do DM dávat odkazy.
Gillette Posts Image of Its 1904 Razor Design, and Literally Everyone Thinks It's Better Than Today's je povedená ukázka toho, jak se zcela nevinné příspěvky na Facebooku mohou proměnit v katastrofu. Kterou ale správce stránky dokáže docela dobře ustát.
MOBILNÍ APLIKACE
Flurry uvádí, že opět stoupl čas, který uživatelé tráví v mobilních aplikacích. Ze 162 na 177 minut denně (Q3 vs. Q1 2014). Růst mají navíc na svědomí nikoliv ty nejvíce používané aplikace, ale „long tail“. Stále platí, že mobilní web na mobilních zařízeních nijak netáhne.
Připadá vám, že mobilní aplikace Facebooku víc a víc zaplňuje telefon? Máte pravdu, dělá to. Pamatuje si totiž uplně všechno, včetně webových stránek, které jste z Facebooku otevřeli. Výsledkem jsou stovky megabajtů v paměti telefonu, které nemáte jak vyčistit. Viz Your Facebook App Is Quietly Clogging Up Your iPhone
From Messenger to Slingshot to Paper to Rooms: How successful are Facebook’s new apps? se zmiňuje o nikdy nekončících snahách Facebooku o další a další mobilní aplikace. A my, kteří to sledujeme, víme, že se Facebooku dost často nedaří.
Siri je tlustá a hloupá. Tedy aspoň v novém inzerátu Microsoftu, kde to Siri dostává od Cortany:
STARTUPY A EKONOMIKA
Interview with Simon Sinek – Start With Why je rozhovor se Simonem Sinkem. Ptá se Paul Dunay. A je to o tom, že je vždy dobré mít nějaká ta proč.
INFOGRAFIKA
Snapchat vs. Facebook. V jednoduché, ale hodně obrázkové, infografice. Viz Infographic: A look at Snapchat vs. Facebook
Tips for Driving Engagement with ‚Snackable‘ Content Marketing [infographic] je dost výrazně poplatné zemi původu, takže platí, že ne všechno, co funguje v USA, prostě bude fungovat i v Česku.
State Of Cloud Computing In The Enterprise [infographic] ukazuje, jak je na tom cloud a podnikání.
Co se (většinou) nedostalo do článků a stojí z právě uplynulého týdne za pozornost. Mohlo by se hodit, mohlo by zaujmout, možná to prostě jenom nějak tak uniklo v záplavě stovek článků a zpráv, které se uplynulém týdnu objevily. Ručně tříděné ze stovek zdrojů a tisíců přečtených zpráv. V drtivé většině zahraničních. Vzniká průběžně celý týden.
Pokud chcete seriál sledovat, má vlastní štítek v podobě #TYDEN