Na nový Internet Explorer se někdo těší a jiný ne, spousta lidí z obou táborů od počátku testuje jeho betaverze a určitě všichni čekají, co všechno přinese (a jak zamíchá vřavou v bitvě prohlížečů). Microsoft však nedávno nadšení mnohých trochu zchladil, když oznámil, že jej bude uživatelům distribuovat automaticky v rámci systému pravidelných aktualizací. Je tento nápad opodstatněný a užitečný, nebo jde o skrytou bránu do pekla?
Vojtěch Bednář: Automatický Explorer? Nechceme
Provozujete internetový obchod a uchováváte jména a adresy zákazníků? Nebo rozesíláte obchodní sdělení? Pak byste měli vědět, že jste povinni se registrovat u Úřadu pro ochranu osobních údajů (ÚOOÚ). Co všechno to obnáší a jak registraci provést? Nejde o žádný úmorný úkon, je však dobré znát základní pravidla a hodí se i znalost častých omylů vašich předchůdců.
Blog společnosti Beneta na Lupě: Jak na registraci na Úřadě pro ochranu osobních údajů
Telefónica O2 Czech Republic zveřejnila své pololetní hospodářské výsledky. Na ADSL získala na výnosech 1,3 miliardy korun, do reklamy dala cca 78 milionů korun. Konečně se také naučila správně počítat své pevné linky. Ministerstvo informatiky zase pořídilo připojení k Internetu pro celou veřejnou správu osmkrát levněji, než původně očekávalo – a ne vždy zvítězila v tendru Telefónica. Kdo chce, může samozřejmě o této souhře náhod více přemýšlet.
Jiří Peterka: Stalo se: první pololetí Telefóniky O2
Nedávno jsme vás informovali o šířících se zprávách o prolomení protokolu Skype, nejpopulárnější sítě pro internetovou telefonii. Jsou však tyto informace založeny na důvěryhodných zdrojích? Bližší pohled na jejich původ může přinést zajímavá zjištění. A jaké důsledky by úspěšné prolomení mělo? Program Skype zakrývá své funkce nesmírně důkladně…
Vojtěch Kment: Byl Skype skutečně prolomen?
Internet a jeho komunikační kanály jsou plné lidí, tudíž není divu, že tito lidé se chtějí navzájem poznávat. Od seznámení ke vztahu může být blízko, ovšem je velký rozdíl mezi internetovým seznámením a internetovým vztahem. To druhé totiž skýtá mnohá nebezpečí a nástrahy, s nimiž člověk dosud neseznámený (míněno s těmi nástrahami) může rychle dojít k nepěkným zkušenostem. Co všechno takový vztah může obnášet a na co si dát pozor? Víme vše, rádi poradíme.
Martin Pírko: Záludnost internetových vztahů
Pokud vás na Lupě zaujal nedávný seriál o odposlouchávání dat na přepínaném Ethernetu, budete mít jistě radost z jeho nepřímého pokračování – tentokrát zaměřeného na obranu před dříve popisovanými technikami. V prvním díle nového seriálu se zaměříme na promiskuitní režim, jeho detekci a možnosti jak zamezit uživatelům v přepnutí síťové karty do promiskuitního režimu (termín nemá nic společného s předchozím článkem o internetových vztazích).
Martin Haller: Bráníme se odposlechu: promiskuitní režim
Spam je hrozba, které někteří prognostici věští chmurnou výsadu brzkého zahubení e-mailu. Podíl spamu v celkovém objemu zpráv stále roste, přičemž boj s ním nikdy nebyla zrovna legrace. Jednou z nových metod spammerů je vkládání obsahu nevyžádané nabídky do obrázku (a některé firmy na to obratem reagují novými detekčními postupy, ovšem spameři budou vždy o krok vpřed).
Pavlův blog na Lupě: Obrázkový spam
Chystaná kategorizace internetových médií vyvolává mezi významnými vydavateli online titulů značné kontroverze. Podle některých je třídění médií jako „na papíře“ na webu nesmyslné, podle jiných tu mělo být dávno… Přichystali jsme proto diskusi o směřování NetMonitoru, potažmo reklamy na českém Internetu. Oslovili jsme Iva Lukačoviče, Ondřeje Tomka, Davida Duroně, Jiřího Hlavenku a další.
Jan Ambrož: Co říkají vydavatelé online médií na kategorizaci NetMonitoru?
Jste-li dostatečně veliký, záleží na každé maličkosti, kterou uděláte. A to i v případě, že jde o maličkost doslova minoritní. Součet faktorů ostře sledované korporace s převládajícím vlivem politické korektnosti dnes totiž dokáže zastavit i rozběhnutého slona. O čem to mluvíme? O ničem menším než o střetu Googlu s rozhořčenou sexuální menšinou. A nikoliv překvapivě může za všechno opět automatický překlad.
Aleš Miklík: Google a čtyřprocentní problém
Podle některých filozofických proudů není realitou to, co poznáváme svými smysly, nýbrž jen a pouze obsah naší mysli. Pravdou se pak stává to, čemu opravdu věříte a věří-li tomu opravdu hodně lidí, je výsledkem zcela reálně jiná realita (a to i pro ty, komu filozofie nic neříká). Jak to všechno souvisí s Internetem? Hodně, hlavně s Wikipedií. Podle populárního televizního komika Stephena Colberta je její obsah závislý na tom, co si lidé myslí – a to pak také vydává za realitu. Ironie s notnou dávkou nepříjemné pravdy přišla vtipná tolika lidem, že výzva Stephena Colberta k zmanipulování záznamu Wikipedie o slonech vedla ke kolapsu jejich serverů. Což je nakonec také velmi reálný výsledek jinak spíše virtuální debaty.
Blog Františka Fuky na Lupě: Stephen Colbert a Wikialita
Runningův blog na Lupě: Linky z 2. srpna – internet nám bublá, HD DVD na notebooku, nějací ti hackeři a další
Rámcové programy EU pro výzkum a vývoj jsou již za dobu své dvacetileté existence dostatečně známy, ale o iniciativách v dalších oblastech podnikání ze strany EU se ví podstatně méně. Podpora informačních technologií a zapojení SME do rozvoje Evropy patří mezi největší úkoly, protože SME jsou inovativní a tvoří nová pracovní místa.
Rita Pužmanová: Informační společnost, podnikání a inovace
Chcete-li vydělávat na Internetu jako provozovatelé e-shopu, narazíte dříve či později na spoustu nesnází a otázek. Jako začínající internetoví prodejci ve velké většině budete například tápat, jak svůj e-shop prakticky vést – jak evidovat objednávky, jak fakturovat zboží, jak je doručovat zákazníkům (a co si za doručení účtovat) či jak, kdy a o čem zákazníka v průběhu objednávky informovat. Nechte si poradit dalším dílem našeho seriálu o provozování e-shopu!
Marcel Kupka: Zakládáme e-shop: vedení agendy, praktický provoz
Až dosud neměly oběti dialerů prakticky žádnou šanci, když většinu jejich reklamací Český Telecom neuznal a Český telekomunikační úřad (ČTÚ) jeho rozhodnutí potvrdil. Teď ale ombudsman seznal, že ČTÚ neměl právo rozhodovat o reklamacích ohledně služeb charakteru poskytování obsahu. Sdružení obrany spotřebitelů nyní vyzývá postižené spotřebitele, aby se domáhali náhrady škody právě na ČTÚ. Budete to i vy?
Jiří Peterka: Kauza dialery: zaplatí škody ČTÚ?