Hlavní navigace

Týdenní revize: konec datových limitů u UPC

7. 7. 2007
Doba čtení: 5 minut

Sdílet

Autor: 29
Zkrácený letní týden se hned ve svém úvodu otřásl pod hlasitým krokem UPC: předznamenává zrušení datových limitů obecnější trend, nebo jde jen o promyšlený marketingový tah? Kromě těchto nelehkých otázek jsme zkoumali také možnosti vylepšení Internet Exploreru 7, představili si služby pro měření návštěvnosti a hledali místo pro fotky z dovolené.

UPC se ke svému kroku chystalo už delší dobu, ostatně jeho generální ředitel Václav Bartoň prozradil v březnovém rozhovoru pro Lupu, že úplné odstranění datových limitů by síť zvládla již dávno, a již tehdy ohlásil na polovinu roku další uvolnění limitů. Jejich navyšování se zároveň očekávalo vzhledem k předchozímu kroku Telefóniky O2 a její velkoobchodní nabídce s vyššími objemovými limity (které již záhy převzali někteří alternativní operátoři). Úplné zrušení limitů u UPC přesto vyvolalo mezi uživateli i médii značný rozruch, protože mezi velkými poskytovateli jde o patrnou výjimku: bez FUP či datových limitů se neobejde téměř žádný velký ISP (kromě některých sítí ADSL na principu LLU). Přitom stále není příliš jasné, zda je tato situace v Česku dána objektivním stavem sítí a zejména způsobem jejich využívání některými uživateli, nebo se jedná o jakousi obchodně motivovanou přetvářku. I UPC si však nakonec určitou podobu FUP ponechalo v záloze pro „jedno až dvě procenta“ uživatelů, kteří síť přetěžují.
Jiří Peterka: Stalo se: UPC ruší objemové limity (doplněno)
Aleš Miklík: Konec mýtu jménem FUP

To správce „evropské domény“, sdružení EURid, má s marketingem potíže trochu jiné. Vybral si Českou republiku pro otestování své kampaně na podporu domén .eu, jenže podle všeho se poněkud přepočítal v míře zdejší světovosti. Reklamní bannery, běžící na některých velkých českých webech, jsou totiž v angličtině (a míří na anglicky psaný web), nejsou zrovna vzhledově atraktivní a nenesou ani jasné marketingové poselství. Nebo že by byly evropské domény určeny pro někoho úplně jiného, než jsou obyvatelé Česka?
Blog Jana Hájka na Lupě: Propagační kampaň .EU domén v českých médiích

Ač je problém se spamem sám o sobě jedna z nejpalčivěji vnímaných odvrácených stránek dnešního Internetu, je pro řadu jeho uživatelů dostatečným řešením nasazení antispamových programů a filtrů. Ty pracují tak, že znevýhodňují určité typy zpráv, což většině lidí nejspíš vyhovuje. Co když však potřebujete právě takové zprávy dostávat? Místo antispamu by se vám rázem hodilo univerzálnější řešení, spočívající v obecně nastavitelných pravidlech (místo „viagra“ filtruj pouze „akcie“ apod.). Jenže dnešní antispamy takto zjevně jednoduše nefungují…
Vojtěch Bednář: Tak trochu jiný spam 

S postupným zlevňováním kdysi nedostupných úhlopříček plochých i dutých monitorů skončil osudový vztah velikosti rozlišení a velikosti okna prohlížeče, ze které vycházeli při své práci vývojáři webů. Statistiky návštěvnosti kromě toho ožily rejem násobených čísel, o jakých se nám ještě před léty ani nezdálo. Některé kombinace přesto zůstávají velmi vzácné či téměř nemyslitelné. Některé vzácné kousky si dozajista zaslouží důkladné uložení v memoárech vašeho webu. Co víc, můžete nad nimi přemýšlet o původu jejich majitelů a důvodech volby neobvyklé kombinace. Používá nejbohatší člověk planety 10.240×6800?
Internet blog na Lupě: Navštívilo vás rozlišení 1024×1680?

Vylepšování vlastností a funkcí prohlížeče (mezi zkušenými vylepšovateli takzvaný tuning) je oblíbené zejména u vyznavačů prohlížeče ve znamení oranžového či červeného zvířete (bližší označení zpravidla obnáší zuřivé reakce jednoho z táborů lišky, resp. pandy červené). Firefox je skutečně možné rozšířit o obdivuhodnou škálu doplňků a vylepšení, ani jeho největší konkurent, Internet Explorer, na tom však proti všeobecné představě není tak zle. A o některých jeho pluginech je dokonce možné říci, že jsou kvalitní (toto tvrzení zpravidla vyvolá zuřivou reakci zastánců lišky i pandy červené).
David Procházka: Jak si vylepšit Internet Explorer 7

Očekávaný a rozporuplně diskutovaný „internetový“ mobil od společnosti Apple vyrazil z amerických obchodů do ulic a ty v den zahájení prodejů šílely. Jsou všechna ta velká očekávání a naděje, vkládané do zajímavého, byť ne možná zase tak revolučního přístroje oprávněné? iPhone už bezesporu boří hranice v možnostech prodeje a na další případně pokořené mety si budeme muset ještě chvíli počkat, už teď je však jasné, že potenciál k jejich zdolání v sobě má. Tedy pokud se něco nepokazí třeba s životností baterií.
Vojtěch Bednář: Mobilní revoluce v režii jablka?
Blog Adama Köppela na Lupě: iPhone by nebyl nic pro mne

Strategie velkých softwarových společností při lokalizaci služeb se obvykle řídí celou řadou pevných pravidel. Často je však třeba přihlížet k místním specifikům, odrážejícím jazykové i kulturní prostředí (či pouze převažující zvyklosti). V případě českých názvů produktů do hry vstupují všechny tyto faktory a mnohé další navíc (jiné názvy očekávají laičtí uživatelé a jiné IT profesionálové apod.). Google se rozhodl některé své produkty lokalizovat, ale ani v jeho české pobočce není diskuse úplně uzavřena. Jakou strategii byste jim poradili vy?
Jiří Macich: Český Google raději anglicky a Google nemůže v Německu používat název Gmail

Jen málokterý vlastník webu vydrží sledovat zájem návštěvníků o svůj výtvor jen s pasivním pročítáním zanechaných komentářů. Pro uklidnění přirozené zvědavosti, ale i pro správu a rozvoj webu je nutné znát přesné počty a zdroje příchozích, jejich pohyb po stránkách a spoustu dalších údajů. Na českém Internetu lze najít hned několik kvalitních služeb pro analýzu návštěvnosti zdarma a každá má své výhody a zápory.
Michal Černý: Poznejte návštěvníky svého webu

WT100

Služeb pro úschovu a prezentaci fotografií je na Internetu celá řada, málokterá však kupodivu obsáhne všechny požadavky kladené na podobnou službu širokým spektrem uživatelů. Někomu záleží na velikosti možného rozlišení, jinému na počtu fotek, další dává přednost generování galerií ve vlastní režii. Na prahu prázdnin je ta nejlepší doba pro zhodnocení dostupných možností nejen českého Internetu pro podobný úkol.
Jiří Macich: Fotky v síti aneb co s obrázky z dovolené (aktualizováno)

Otázka, zda se vyhledávače nestávají „velkými bratry“, je poměrně starého data, s vylepšováním jejich schopností zpracovat, uchovat a vyhledávat ve stále více objektech reálného světa však takové obavy nabývají na významu. Některé společnosti provozující vyhledávače dnes začínají „indexovat“ realitu pomocí aut s kamerami, a snadno se tak může stát, že se v jejich záběru ocitnete i vy, třeba právě ve chvíli, kdy si společnost miliónů uživatelů Internetu zrovna nepřejete. Budeme na tuto chvíli připraveni?
David Antoš: Usmějte se, jste v záběru

Jste v indexu některého vyhledávače?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).