Válka na Internetu není nic vzácného. Válčit můžete v diskusích, na blozích, editační války probíhají ve Wikipedii, konkurenční stránky soupeří o lepší umístění ve vyhledávačích, samy vyhledávače spolu válčí o uživatele. Válčit se dá i nečistě – spamem, hackerskými útoky, Google bombami. Výjimkou nejsou také války mezi lidmi ze znepřátelených států. Právě jedna taková se nedávno rozhořela okolo nového blogu íránského prezidenta Mahmúda Ahmadínedžáda.
David Antoš: Ostřeluje íránský prezident izraelské uživatele?
Dle zákona o registračních pokladnách by všechny osoby provozující maloobchod (včetně internetových obchodníků) měly zajistit evidenci plateb v souladu s tímto zákonem, a to nejpozději do 1. ledna 2007. O panující nejistotě mezi provozovateli e-shopů, zda by se tímto nařízením měli řídit, svědčí i řada internetových diskusí. Jaká je tedy situace ve skutečnosti? Hledáme-li výklad práva, bývá nejlepší obrátit se na právníka…
Josef Aujezdský: Potřebuje e-shop registrační pokladnu?
Návrh státního rozpočtu, který připravila ještě odstupující vláda, nepočítá s penězi do broadbandového fondu ani na osvětovou kampaň k digitalizaci radiového a televizního vysílání. Český telekomunikační úřad dostal řadu připomínek ke svému Technickému plánu přechodu. Kromě Telefóniky O2 Czech Republic hodlá své IPTV služby spustit ještě letos také Volný.
Jiří Peterka: Stalo se: návrh státního rozpočtu nepočítá s penězi na broadband ani na digitalizaci
Přeprodejem inzerce a placených odkazů, správou kampaní a všemi možnými dalšími nástroji internetového marketingu se kromě seriózních a zkušených společností často ohání i nedůvěryhodní jednotlivci. Často slibují nemožné za cenu jen o málo realističtější a v množství inzerentů a provozovatelů webů se jim také daří úspěšně lovit oběti. Jak může vypadat jeden z podobných příběhů, ovšem s dobrým koncem?
Vojtěch Bednář: Příběh podvodníka s Googlem
Bezpečnost informačních technologií je čím dál častěji skloňovaný pojem nejen v odborných médiích, ale už i v těch masových. Velký zájem tak v tomto týdnu vzbudila hromadná krádež z účtů v Komerční bance, problém bezpečnosti je však dlouhodobá záležitost. Jednou z jejích podskupin je třeba problematika odposlechu na lokálních sítích. Pro ty z vás, kteří se rozhodli postavit této výzvě čelem, jsme přichystali seriál o tom, jak se těmto útokům bránit. V jeho závěrečném dílu jsme se naučili odolávat útokům typu DHCP Spoofing, ARP Cache Poisoning, MAC Flooding, Port Stealing a ICMP Redirect přímo na switchi.
Martin Haller: Bráníme se odposlechu: obrana na switchi
Přechod z „tradiční telefonie“ na tu internetovou už úspěšně provedla řada velkých i malých firem a zřejmě ještě více přechod plánuje. Zatímco velké společnosti se mohou spolehnout na analýzu svých potřeb, řešení šité na míru a zvláštní podmínky od dodavatelů, ty menší si musí vystačit především se zkušenostmi jiných. I pro ně proto může být zajímavé zjistit něco více o problematice výběru VoIP telefonů.
Blog společnosti Beneta na Lupě: Hledáme možnosti rozšíření telefonní kapacity – kupujeme voip přístroje (III. díl)
Je přístup k Internetu veřejným statkem, či není? Otázka na pohled akademická dostává reálné rozměry v okamžiku, kdy se některá obec rozhodne poskytnout připojení „zdarma“ (tedy z obecního rozpočtu) všem svým občanům. Po Praze 5 (a zřejmě ještě slavnějším záměru pražského magistrátu) nyní ke stejnému záměru přistoupila radnice Prahy 8. Je její plán na podporu informatizace společnosti reálný a snesitelný i pro komerční poskytovatele?
Jiří Peterka: Další Internet zdarma, tentokráte v Praze 8
Čtete-li Lupu a její blogy pravidelně, zřejmě už víte, proč si pořídit Apple iPod. Z hlediska vyváženosti je proto dobré odhalit i druhou stranu mince, tedy zapátrat, jaké důvody vás naopak od iPodu mohou odvést. Slabá baterie, citlivý povrch, cena, … Máte i další tip?
Blog Ondřeje Kokeše na Lupě: 10 důvodů, proč si NEkoupit Apple iPod
Proč jsou současné webové diskuse svojí úrovní nesrovnatelné s diskusemi pod články několik let starými? Možná proto, že se změnila skladba publika, pro které byly tyto články psány. Na nářky, že využitelnost čtenářských příspěvků klesá, lze namítnout, že jejich úroveň nezpochybnitelně souvisí s úrovní samotného média. Proč jsou však české diskuse o poznání horší než velká část zahraničních? Důvodů může být víc, nezatracujme však české uživatele předem. Nechybí jim třeba ryze český Slashdot?
Blog Miroslava Suchého na Lupě: České diskuse aneb Slashdot
Online reklama je nejrychleji rostoucím typem reklamy. Jak uživatelé internetovou reklamu vnímají? To prozrazuje čerstvá studie, jejíž výsledky jsme pro vás exkluzivně zajistili. Kolik uživatelů na reklamu kliká, jaké reklamní formáty jsou nejznámější a jaké jsou (ne)oblíbené? Jsou čeští uživatelé ochotni platit za webový obsah?
Jan Ambrož: Online reklama versus uživatelé
Web 2.0 je pro jednoho fenomén, pro druhého nic nového pod internetovým sluncem a pro třetího třeba i bullshit. Pravdou je, že český web jako tradičně trochu za tím anglofonním pokulhává a ryze Web 2.0 služby by zde jeden spočítal na prstech ruky. Co to však ta „Web 2.0 služba“ vlastně má být? A nejde místo revoluce spíše o očekávatelnou evoluci?
Jilmův blog na Lupě: Web 2.0 je bullshit
Pokud čas od času (či dokonce každou chvíli) cestujete a jste na svém počítači závislí více než on na vás, jistě máte dostatek zkušeností s převozem svého plastového miláčka letadlem. Že jde často o nervy, je při přístupu transportního personálu nasnadě. Jak tedy optimálně postupovat v případě potřeby převozu stolního počítače letadlem?
Aleš Miklík: Jak cestovat s počítačem?
„Standardization is a big business“. Na taková prohlášení nejsme zrovna zvyklí: přímé a velmi krátké spojení mezi normalizací a businessem trochu zarazí. S ohledem na různorodost technologií, rozvoj Internetu a zejména globalizaci v každém směru je zřejmé, že toto tvrzení má něco do sebe. Jak vlastně dnes normalizace probíhá a kde jsou slabé stránky tohoto procesu?
Rita Pužmanová: Normalizace jako velký business
Telefónica O2 již brzy spustí své internetové televizní vysílání, což samozřejmě vybízí k bližšímu ohledání této technologie a jejích možností. Systémy IPTV vykazují několik zajímavých odlišností oproti tradičním způsobům televizního vysílání. Například v tom, kolik programů mohou příjemci sledovat souběžně. Nebo jak a kde dochází k přepínání mezi programy a jak dlouho přepnutí trvá. Jak tedy IPTV vlastně funguje?
Jiří Peterka: Jak funguje IPTV?
Organizace Ponemon Institute ve spolupráci se společností Vontu provedly průzkum, v němž sondovaly stav zabezpečení dat a chápání jejich důležitosti ve vládních i nevládních organizacích v USA. Jak jsou na tom odpovědní profesionálové v oblasti IT a kterými způsoby lze chránit citlivá data? Více než čtyři pětiny dotázaných přiznaly, že během posledních dvanácti měsíců v jejich společnosti došlo ke zmizení přenosného počítače nebo podobného zařízení s potenciálně citlivými daty…
Ondřej Bitto: Bezpečná ochrana dat nejen v číslech
A skončíme opět internetovou telefonií, módním i nefalšovaným IT tahákem nejen tohoto roku. Jaký je o přechod k nové technologii zájem mezi firmami v České republice? Díky výtahu z neveřejné studie agentury Digimark máme k dispozici zajímavé údaje – celých 22 procent dotazovaných společností plánuje úplné zrušení pevných či ISDN linek.
David Šmahel: Zvoní pevným linkám hrana?