Rozhodli jsme se zjistit, jakou roli hraje Internet v marketingové politice telekomunikačních společností a jakou důležitost připisují tyto společnosti vlastní internetové prezentaci. Na základě hlasování veřejnosti a hodnocení odborné poroty budou vybrány nejlepší internetové prezentace z šestnácti webů nejvýznamnějších telekomunikačních společností působících v České republice.
Hlasovat můžete prostřednictvím formuláře na těchto stránkách nebo prostřednictvím krátkých textových zpráv. Všichni, kteří pošlou alespoň jednu SMS s příslušným číslem vybraného webu, budou zařazeni do slosování o hodnotné ceny.
Prezentace hodnotí také odborná porota, která se zaměřuje na tyto kategorie: grafické řešení, marketingová hodnota, přehlednost a navigace, přístupnost a obsahová kvalita. Každý týden v pátek vychází hodnocení jednoho webu, pořadí se bude řídit podle abecedy.
Konečné výsledky, tedy pořadí na prvních třech místech v hlasování veřejnosti a odborné poroty, budou vyhlášeny na stránkách Lupy dne 1. října 2004.
Dnes si můžete přečíst, jak odborná porota ohodnotila třináctý ze šestnácti webů.
Mezi partnery soutěže patří hostingové centrum Ignum, Navrcholu.cz, profesionální systém pro sledování a analýzu návštěvnosti internetových stránek, týdeník Strategie, týdeník Profit a ekonomický časopis ebiz.
Tele2
Webová stránka společnosti Tele2
Rodný list website
server:
Tele2 Česká republika (http://www.tele2.cz/)
zadavatel:
Tele2, s.r.o.
agentura:
SPRINX Systems, a.s.
art director:
Petra Nápravníková
velikost týmu:
2 grafici + 2 programátoři
doba realizace:
cca 2 měsíce
použité technologie:
Linux/Apache, PHP, CSS, DHTML
datum spuštění
8. července 2003 – od té doby se stále rozvíjí
Grafické řešení – Pavel Kout
Přehledný design, který plní svůj účel. Spodní řádek nabídek by nemusel být stejně výrazný jako základní navigace. Flash animace na úvodní stránce by mohla být menší. Obsah úvodní stránky by také nemusel být tak zhuštěný, pomohly by větší mezery před textovými bloky i za nimi. A podtržení odkazů…
Hodnocení: 3/10
Marketingová hodnota – Jan Kučmáš
Kombinace agresivního červeného pozadí, černého základního textu a nepodtržených odkazů má za následek neklid a nepříjemný pocit při používání webu Tele2.
Úvodní stránka je naštěstí alespoň natolik skromná a stručná, že by váš první krok na webu měl být správný.
Hodnocení: 3/10
Obsahová kvalita – Patrick Zandl
Jeden z mála webů, kde najdete také ceny za internetové připojení jiné než ADSL. Web nenabízí tolik technických detailů a podrobných informací jako jiné weby, styl informací je evidentně určen běžným uživatelům, ne IT administrátorům. Na ty první se ale Tele2 zaměřuje, takže styl splňuje svůj účel. Běžný uživatel nebude zahlcen informacemi a najde i jasná srovnání, kolik ušetří oproti službám Českého Telecomu atd. Potěší hezký dokument o netiketě (v PDF). Za informační otevřenost a přehlednost si 10 bodů zaslouží.
Hodnocení: 10/10
Přehlednost a navigace – Marek Prokop
Z úvodní stránky je okamžitě patrné, že se Tele2 zabývá telefonními službami a připojováním k Internetu přes dial-up a bezdrát. Ihned za vstupní stránkou však poměrně dobrý první dojem končí. Ze všech ostatních stránek je kvůli hluboce podměrečnému kontrastu písma a pozadí čitelné jen to, co se autor rozhodl zdůraznit žlutě, a to je pro použití webu příliš málo.
– nízký kontrast písma, nečitelné texty,
– nízký kontrast a příliš malé písmo v lokální navigaci,
+ přehledná úvodní stránka,
+ graficky odlišené odkazy v textu,
+ jednoznačné titulky stránek.
Hodnocení: 1/10
Přístupnost – David Špinar
Ačkoli je web Tele2 plný obrázků, které jsou použity i pro navigační účely, naprosté většině obrázků alternativní texty nechybí, což je důvod k pochvale. Rovněž není web závislý na JavaScriptu ani kaskádových stylech. Web lze bez obtíží ovládat klávesnicí. Chybí bohužel možnost zvětšení písma v Internet Exploreru a správné vyznačení nadpisů. Dále je třeba vytknout pop-up okno, které se automaticky otevírá při zobrazení titulní stránky.
Hodnocení: 7/10
Kritérium |
Hodnocení |
---|---|
Grafické řešení |
3/10 |
Marketingová hodnota |
3/10 |
Obsahová kvalita |
10/10 |
Přehlednost a navigace |
1/10 |
Přístupnost |
7/10 |
Výsledné hodnocení |
4,8/10 |
Obrázek a hodnocení zachycují stav webové stránky ke dni uzávěrky soutěže, 3. června 2004.
I vy můžete ohodnotit jednotlivé weby a vybrat z nich ty, o kterých si myslíte, že jsou nejlepší. Hlasujte na stránkách soutěže Telekomunikační web roku 2004 nebo pošlete SMS a vyhrajte hodnotné ceny.
SMS zprávy posílejte na číslo 9070906 ve tvaru uvedeném u každého webu.
Aliatel: „HLAS LUPA 01“
Contactel: „HLAS LUPA 02“
Czech On Line: „HLAS LUPA 03“
České radiokomunikace: „HLAS LUPA 04“
Český mobil: „HLAS LUPA 05“
Český Telecom: „HLAS LUPA 06“
eTel: „HLAS LUPA 07“
Eurotel: „HLAS LUPA 08“
GTS: „HLAS LUPA 09“
InWay: „HLAS LUPA 10“
Nextra: „HLAS LUPA 11“
SkyNet: „HLAS LUPA 12“
Tele2: „HLAS LUPA 13“
Tiscali: „HLAS LUPA 14“
T-Mobile: „HLAS LUPA 15“
T-Systems: „HLAS LUPA 16“
Cena SMS: 6 Kč (vč. DPH). Platí pro všechny operátory.