Rozhodli jsme se zjistit, jakou roli hraje Internet v marketingové politice telekomunikačních společností a jakou důležitost připisují tyto společnosti vlastní internetové prezentaci. Na základě hlasování veřejnosti a hodnocení odborné poroty budou vybrány nejlepší internetové prezentace z šestnácti webů nejvýznamnějších telekomunikačních společností působících v České republice.
Hlasovat můžete prostřednictvím formuláře na těchto stránkách nebo prostřednictvím krátkých textových zpráv. Všichni, kteří pošlou alespoň jednu SMS s příslušným číslem vybraného webu, budou zařazeni do slosování o hodnotné ceny.
Prezentace hodnotí také odborná porota, která se zaměřuje na tyto kategorie: grafické řešení, marketingová hodnota, přehlednost a navigace, přístupnost a obsahová kvalita. Každý týden v pátek vychází hodnocení jednoho webu, pořadí se bude řídit podle abecedy.
Konečné výsledky, tedy pořadí na prvních třech místech v hlasování veřejnosti a odborné poroty, budou vyhlášeny na stránkách Lupy dne 1. října 2004.
Dnes si můžete přečíst, jak odborná porota ohodnotila osmý ze šestnácti webů.
Mezi partnery soutěže patří hostingové centrum Ignum, Navrcholu.cz, profesionální systém pro sledování a analýzu návštěvnosti internetových stránek, týdeník Strategie, týdeník Profit a ekonomický časopis ebiz.
Eurotel
Rodný list website
server:
Eurotel (http://www.eurotel.cz/)
zadavatel:
Eurotel Praha, spol. s r. o.
agentura:
Et netera, s. r. o.
art director:
Clive Rohald
velikost týmu:
9 lidí
doba realizace:
6 měsíců
použité technologie:
Linux, Apache, My SQL, jNP
datum spuštění
září 2002
Grafické řešení – Pavel Kout
Web Eurotelu má vkusnou hlavičku a levý (dekorační) sloupek, zatímco zpracování vlastního textového obsahu trošku pokulhává. Určitě by mu pomohlo barevné zvýraznění odkazů (a jejich důsledné podtrhávání). Na úvodní stránce je nepochopitelné nastavení pevné výšky tří boxů s upoutávkami podle typu zákazníka – důsledkem je zobrazení scrollbarů, které působí rušivě (přitom je pod těmito boxy nevyužité bílé místo).
Rozhodně budete vědět, kde jste se ocitli, co na webu můžete čekat a kudy byste mohli jít. Eurotel by mohl sladit vizuální styl svého webu s tištěnými brožurami, které jsou více než povedené.
Hodnocení: 6/10
Marketingová hodnota – Jan Kučmáš
Velmi profesionální design, hezký záměr, který je bohužel zkažen snahou dostat na webové stránky příliš mnoho informací. Zákazník se v příliš velkém množství informací a nabídek ztrácí. Správce webových stránek by měl mít odvahu dávat některým službám prioritu. Chybí nástroje pro práci se stávajícími zákazníky, ale to pravděpodobně není v Eurotelu účelem webových stránek.
Hodnocení: 5/10
Obsahová kvalita – Patrick Zandl
Velmi obsáhlé stránky s nadstandardním množstvím informací, ku stažení jsou zde v PDF i nejrůznější brožury a podrobné popisy k jednotlivým službám. Obsahové části jako Eurotel Live web jsou ale možná příliš zanořeny a odkázat na ně mohla titulní stránka.
Hodnocení: 9/10
Přehlednost a navigace – Marek Prokop
U Eurotelu je třeba ocenit informační bohatost úvodní stránky, které vévodí poměrně srozumitelné hlavní menu a dobře popsané upoutávky na aktuální nabídky. Horší už jsou ilustrační obrázky, které přehlednost spíše snižují. Až neuvěřitelně působí veliký, funkčně bezcenný obrázek vlevo, který odsouvá mnohem užitečnější obsah vpravo mimo zorné pole uživatelů rozlišení 800×600.
Na stránkách služeb srozumitelnost navigačních textů poněkud kolísá. Z celého webu je patrné, že prim hraje vizuální dojem, zatímco na informace a použitelnost zbývají druhé housle. Mnoho služeb je dokonce dostupných jen přes značně neintuitivní a zcela nepřístupná rozbalovací menu – zřejmě proto, aby různý počet řádků jednotlivých menu nenarušil eleganci grafického designu.
– menší, ne pro každého dobře čitelné písmo,– nejednotné grafické vyznačování odkazů,
– stránky se při rozlišení 800×600 pixelů nevejdou do maximalizovaného okna prohlížeče,
– ilustrační obrázky snižující přehlednost stránek,
– neintuitivní a nepřístupná rozbalovací menu služeb,
– nejasná identifikace polohy stránky v navigační struktuře,
– nejednoznačné titulky stránek,
– nadužívání cizích slov, zkratek a firemní novořeči,
+ poměrně dobře navržené hlavní menu.
Hodnocení: 3/10
Přístupnost – David Špinar
Na webu jsou v dostatečné míře používána textová vyjádření obrázků. Rovněž odkazy jsou velmi dobře odlišitelné od okolního textu podtržením. Web je možné bez problému ovládat klávesnicí. Výrazně negativním prvkem je závislost na JavaScriptu, bez kterého na titulní stránce chybí podstatná část obsahu a na ostatních stránkách obsah odskočí hluboko pod hlavičku. Bez kaskádových stylů je web poměrně dobře použitelný; na druhou stranu ovšem nelze zvětšit písmo pomocí prohlížeče a chybí označení nadpisů.
Hodnocení: 5/10
Kritérium |
Hodnocení |
---|---|
Grafické řešení |
6/10 |
Marketingová hodnota |
5/10 |
Obsahová kvalita |
9/10 |
Přehlednost a navigace |
3/10 |
Přístupnost |
5/10 |
Výsledné hodnocení |
5,6/10 |
Obrázek a hodnocení zachycují stav webové stránky ke dni uzávěrky soutěže, 3. 6. 2004.
I vy můžete ohodnotit jednotlivé weby a vybrat z nich ty, o kterých si myslíte, že jsou nejlepší. Hlasujte na stránkách soutěže Telekomunikační web roku 2004 nebo pošlete SMS a vyhrajte hodnotné ceny.
SMS zprávy posílejte na číslo 9070906 ve tvaru uvedeném u každého webu.
Aliatel: „HLAS LUPA 01“
Contactel: „HLAS LUPA 02“
Czech On Line: „HLAS LUPA 03“
České radiokomunikace: „HLAS LUPA 04“
Český mobil: „HLAS LUPA 05“
Český Telecom: „HLAS LUPA 06“
eTel: „HLAS LUPA 07“
Eurotel: „HLAS LUPA 08“
GTS: „HLAS LUPA 09“
InWay: „HLAS LUPA 10“
Nextra: „HLAS LUPA 11“
SkyNet: „HLAS LUPA 12“
Tele2: „HLAS LUPA 13“
Tiscali: „HLAS LUPA 14“
T-Mobile: „HLAS LUPA 15“
T-Systems: „HLAS LUPA 16“
Cena SMS: 6 Kč (vč. DPH). Platí pro všechny operátory.