Příjmy z reklamy vzrostly Twitteru na dvojnásobek, 80 % vydělá v mobilech

30. 4. 2014
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

 Autor: Twitter
Za první čtvrtletí hlásí firma příjmy ve výši 250 milionů dolarů, z toho 226 milionů z reklamy. Většina těchto příjmů připadá na mobilní reklamu.

Twitter zveřejnil hospodářské výsledky za první čtvrtletí. Vyplývá z nich, že sociální síť využívá aktivně 255 milionů uživatelů měsíčně (meziročně o čtvrtinu více), z toho 198 milionů lidí se k ní připojuje také prostřednictvím mobilního zařízení (meziročně o 31 % více).

Ve srovnání s předchozím čtvrtletím se ale k Twitteru přidalo pouhých 14 milionů aktivních uživatelů. Sociální síť má již delší dobu problém přilákat nové uživatele. Snahy tento trend prolomit zřejmě stojí i za nedávnou změnou podoby profilů, které výrazně připomínají konkurenční Facebook.

Ostře sledovanou metrikou je v případě Twitteru také počet shlédnutí Timeline (ukazuje, kolikrát uživatelé načetli svou stránku s tweety na webu nebo v mobilní aplikaci). Kromě toho, že je měřítkem zájmu (engagementu) uživatelů o Twitter, je také základním ukazatelem pro prodej reklamy. 

Aktuální výsledky ukazují nárůst: Timeline Views stouply ze 148 miliard na konci loňského roku na 157 miliard v prvním čtvrtletí toho letošního. Jakkoli jde o pozitivní zprávu, například Business Insider upozorňuje, je to stále o něco méně, než na podzim 2013, kdy Twitter hlásil 159 miliard shlédnutí Timeline. Šéf firmy Dick Costolo pak musel investorům vysvětlovat, že šlo o důsledek designových změn.

Ve výsledcích nepřekvapí, že klíčovým zdrojem příjmů jsou pro Twitter mobily a tablety. Společnost v prvním čtvrtletí zaznamenala příjmy ve výši 250 milionů dolarů. Z reklamy přiteklo na firemní účty 226 milionů dolarů (meziroční nárůst o 125 %), z toho 80 % připadlo na příjmy z mobilní reklamy.  

Příjmy Twitteru meziročně vzrostly o 119 %, nicméně za první čtvrtletí skončilo hospodaření firmy ztrátou 132 milionů dolarů. V přepočtu na jednu akcii činí ztráta 3 americké centy. Na druhou stranu oproti předchozímu čtvrtletí, kdy se Twitter propadl do ztráty 511 milionů dolarů, jde o výrazné zlepšení. Představitelé firmy předpokládají, že ve druhém čtvrtletí vzrostou příjmy na 270 až 280 milionů dolarů.

Zdroj: Výsledky Twitteru

Autor článku

Internetové novinařině se věnuje od roku 2005, kdy začal jako redaktor pracovat pro vydavatelství Internet Info.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).