Twitter zveřejnil hospodářské výsledky za první čtvrtletí. Vyplývá z nich, že sociální síť využívá aktivně 255 milionů uživatelů měsíčně (meziročně o čtvrtinu více), z toho 198 milionů lidí se k ní připojuje také prostřednictvím mobilního zařízení (meziročně o 31 % více).
Ve srovnání s předchozím čtvrtletím se ale k Twitteru přidalo pouhých 14 milionů aktivních uživatelů. Sociální síť má již delší dobu problém přilákat nové uživatele. Snahy tento trend prolomit zřejmě stojí i za nedávnou změnou podoby profilů, které výrazně připomínají konkurenční Facebook.
Ostře sledovanou metrikou je v případě Twitteru také počet shlédnutí Timeline (ukazuje, kolikrát uživatelé načetli svou stránku s tweety na webu nebo v mobilní aplikaci). Kromě toho, že je měřítkem zájmu (engagementu) uživatelů o Twitter, je také základním ukazatelem pro prodej reklamy.
Aktuální výsledky ukazují nárůst: Timeline Views stouply ze 148 miliard na konci loňského roku na 157 miliard v prvním čtvrtletí toho letošního. Jakkoli jde o pozitivní zprávu, například Business Insider upozorňuje, je to stále o něco méně, než na podzim 2013, kdy Twitter hlásil 159 miliard shlédnutí Timeline. Šéf firmy Dick Costolo pak musel investorům vysvětlovat, že šlo o důsledek designových změn.
Ve výsledcích nepřekvapí, že klíčovým zdrojem příjmů jsou pro Twitter mobily a tablety. Společnost v prvním čtvrtletí zaznamenala příjmy ve výši 250 milionů dolarů. Z reklamy přiteklo na firemní účty 226 milionů dolarů (meziroční nárůst o 125 %), z toho 80 % připadlo na příjmy z mobilní reklamy.
Příjmy Twitteru meziročně vzrostly o 119 %, nicméně za první čtvrtletí skončilo hospodaření firmy ztrátou 132 milionů dolarů. V přepočtu na jednu akcii činí ztráta 3 americké centy. Na druhou stranu oproti předchozímu čtvrtletí, kdy se Twitter propadl do ztráty 511 milionů dolarů, jde o výrazné zlepšení. Představitelé firmy předpokládají, že ve druhém čtvrtletí vzrostou příjmy na 270 až 280 milionů dolarů.
Zdroj: Výsledky Twitteru