Hlavní navigace

Twitterem se lavinově šířily další nebezpečné odkazy

3. 6. 2009
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

S popularitou komunitních serverů roste i zájem o útoky na ně a jejich uživatele. Své by o tom vedle Facebooku mohl vykládat i Twitter. Už poněkolikáté během posledních měsíců se mezi jeho uživateli lavinově šířily nevyžádané zprávy. Útok byl však tentokrát dosti podivný a není příliš jasné, co vlastně bylo jeho cílem. Každopádně populárním mikroblogovacím systémem se šířily zprávy s odkazem na službu TwitterCut, jejíž design se příliš nelišil od Twitteru. Uživatelům bylo nabízeno rychlé a…

S popularitou komunitních serverů roste i zájem o útoky na ně a jejich uživatele. Své by o tom vedle Facebooku mohl vykládat i Twitter. Už poněkolikáté během posledních měsíců se mezi jeho uživateli lavinově šířily nevyžádané zprávy. Útok byl však tentokrát dosti podivný a není příliš jasné, co vlastně bylo jeho cílem. Každopádně populárním mikroblogovacím systémem se šířily zprávy s odkazem na službu TwitterCut, jejíž design se příliš nelišil od Twitteru. Uživatelům bylo nabízeno rychlé a bezplatné získání followerů. Stačilo zadat vlastní přihlašovací údaje, ovšem po jejich zadání došlo k dalšímu rozesílání zpráv s odkazem na TwitterCut jménem uživatele, který slibům služby uvěřil.

Není sice známo, že by v pozadí byl nějaký rozsáhlejší malwarový útok nebo cílená krádež soukromých dat z profilů na Twitteru, ale TwitterCut se vzhledem ke svým podivným praktikám ocitl na phishingových blacklistech, které využívá třeba vyhledávač Google nebo prohlížeč Firefox. Samotná kontroverzní služba už v tuto chvíli neběží a přesměrovává na SingerPictures.com. Dost možná šlo jen o pokus přilákat pozornost právě sem. Provozovatelé Twitteru uživatelům, kteří své účty kompromitovali, pro jistotu resetovali hesla. (SecurityWorld)

Autor článku

Autor je nezávislý novinář a publicista věnující se informatice, elektronice a telekomunikacím. V těchto oborech i podniká. Se serverem Lupa.cz spolupracuje již řadu let jako externí redaktor.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).