Twitter příští rok skončí, tvrdí hoax. A tisíce lidí mu věří

11. 8. 2016
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

 Autor: Twitter
Masa lidí snadno uvěří podvržené zprávě a falešné informace se na sociálních sítích šíří rychlostí tweetu. Máme tady další důkaz.

#SaveTwitter. Tento hashtag najdete (ve chvíli, kdy vychází tato zpráva) ve více než 140 tisících tweetech. Řada z nich je zoufalým protestem proti tomu, že má Twitter příští rok ukončit provoz.

Důvod? Stížnosti jednoho youtubera na obtěžování a nadávky, kterých se mu na Twitteru dostávalo. Celý rok vedl jednání s vedením Twitteru a firma nakonec nenašla jiné řešení, než že službu úplně uzavře.

Tato zpráva je samozřejmě falešná.

Její původ se dá vystopovat pravděpodobně k twitterovému účtu @BradTheLadLong (ani u toho ale není jasné, o koho vlastně jde). Vypadá to buď na vtip, nějakou virální kampaň, nebo na pokus proslavit se.

Falešné zprávy se každopádně chytily tisíce lidí, kteří ve svých tweetech s hastagem #SaveTwitter žádají, aby Twitter nekončil, protože je to jejich oblíbená sociální síť a nezaslouží si zemřít. Doporučují také dotyčnému youtuberovi, aby své problémy řešil smazáním svého účtu. Další tisíce zase píší, že si to Twitter zaslouží. A další se jim všem smějí.

Tak jako tak, hashtag rychle prorazil na seznam trendujících témat a vypadá to, že falešné zprávě uvěřilo překvapivě hodně lidí. A i když ji například pro britský Independent zástupci Twitteru popřeli, šíří se dál.

Ano, Twitter má – stejně jako většina sociálních sítí – problém s množstvím nenávistných projevů a podobně jako Facebook čelí tlaku na to, aby proti nim dokázal účinněji zasahovat. A ano, budoucnost firmy je skutečně nejistá a neustále řeší pomalu stoupající počet uživatelů a další existenční problémy.

Ale aby Twitter skončil kvůli stížnosti jednoho neznámého člověka na to, že ho lidé obtěžují? Kdo by takové zprávě mohl uvěřit…

Autor článku

Šéfredaktor Lupa.cz a externí spolupracovník Českého rozhlasu Plus. Dříve editor IHNED.cz, předtím Aktuálně.cz a Českého rozhlasu. Najdete mě na Twitteru nebo na LinkedIn

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).