Twitter #music už není, možná jste ale tuto hudební aplikaci ani nezaznamenali

1. 4. 2014
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Zhruba před rokem spuštěný hudební Twitter v tichosti končí. Ani síla Twitteru nestačila na rozjezd služby s hudbou.

Loni v dubnu Twitter spustil #music – mělo jít o hudební aplikaci (založenou hlavně na akvizici We Are Hunted) využívající data, která má Twitter k dispozici od uživatelů. Na music.twitter.com už se zobrazuje pouze doporučení dalších hudebních služeb (iTunes Radio, Rdio, Spotify) a odkaz na @TwitterMusic. Aplikaci pro iPhone už v App Store nenajdete.

Twitter #music fungovala tak, že z iTunes získávala ukázky skladeb a ze Spotify či Rdio by umožnila získat skladby celé – ve výsledku to měl být přehrávač, který funguje tak trochu i jako rádio.

V dubnu by mělo dokonce dojít k tomu, že Twitter #music aplikace na iOSu přestane být použitelná – což ale bude pravděpodobně mrzet jen málo lidí. Twitteru se paradoxně nikdy nepodařilo #music zviditelnit a získat službě uživatele. Nepomohla ani změna, která se v průběhu jejího ročního života objevila – snaha upozorňovat na nové umělce a skladby.

V App Store se Twitter #music umístila na 165. místě (v říjnu 2013) a prakticky rok po spuštění končí – přesné datum je 18. dubna. Službě pravděpodobně nepomohlo příliš ani to, že původní zakladatel We Are Hunted už na samém počátku Twitter opustil. Stejně tak jako nepomohlo, že hudebních aplikací jsou doslova desítky, včetně těch, co se snaží „doporučovat“, co máte poslouchat.

Přetlak na trhu hudebních aplikací nakonec vede k tomu, že slabší trh opouštějí a silní upevňují pozice. Dnes je asi vcelku jasné, že pokud si zvolíte iTunes, Spotify, Rdio či Pandoru, tak nejspíš vybíráte z těch, kteří mají největší šanci na setrvání na trhu. A pokud zrovna nežijete v Česku, tak máte ve skoro všech případech přístup k rozsáhlé hudební nabídce.

Na experimentu s #music je zajímavé ještě to, že We Are Hunted koupil Twitteru už někdy v roce 2012 a nešlo prakticky o nic jiného, než o vyhledávací technologie, které prohledávaly Internet ve snaze identifikovat hudbu, o kterou mají lidé největší zájem. We Are Hunted původně fungovali jako samostatná služba, akvizice Twitterem přinesla klasické ukončení činnosti. Dnes už na www.wearehunted.com najdete jenom staré oznámení o koupi Twitterem. 

Autor článku

Konzultant a publicista, provozuje www.pooh.cz. Podle některých si myslí, že rozumí všemu, sám je však přesvědčen o pravém opaku a ani v 30+ letech nedokázal přijít na to, jak mít peníze a nepracovat.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).