Těch průměrných 288 milionů měsíčních aktivních uživatelů (MAU) na konci roku 2014 znamená 20% meziroční nárůst. Zajímavé ale je, že Twitter už v podstatě neroste v USA, kde se od minulého čtvrtletí počet uživatelů nezvětšil.
V průběhu konferenčního hovoru k výsledkům finanční ředitel Twitteru Anthony Noto a CEO Nick Costolo vysvětlovali, že za nižší než očekávaný růst můžou mimo jiné změny v iOS 8, díky kterým Twitter přišel o 4 miliony MAU.
O co šlo? Milion MAU prý Twitter ztratil kvůli nespecifikované chybě týkající se integrace Twitteru do iOS. Ta byla záhy opravena. A o tři miliony „aktivních“ uživatelů přišel kvůli změně v prohlížeči Safari, který přestal automaticky stahovat nejnovější tweety.
Podle magazínu Quartz jde zřejmě o ty, které Safari zobrazuje v záložce Sdílené odkazy (Shared links) – na rozdíl od předchozí verze totiž prohlížeč v iOS 8 záložku aktualizuje jen ve chvíli, kdy na ni uživatel skutečně klikne. Přiznání, že Twitter automatické stahování dříve započítával do aktivních měsíčních uživatelů, je nakonec hlavně trochu trapným dokladem toho, jak firma se svými statistikami manipuluje.
Dobrou zprávou pro Twitter jsou alečísla o příjmech, které se vedení firmy daří zvedat. V posledním čtvrtletí 2014 se zvedly o 97 % na 479 milionů dolarů a jeho zásadní metrika – příjem z reklamy na tisíc zobrazení timeline – meziročně vyrostl o 60 %.
Celkově je ale firma samozřejmě stále ve ztrátě – meziročně ji snížila z loňských 645 milionů dolarů na letošních 578 milionů dolarů.
Twitter se v poslední době snaží uvádět nové služby – nedávno přidal možnost natáčení a sdílení videa a hromadný chat přes zprávy. Obnovil také smlouvu s Googlem, která má zajistit lepší zobrazování tweetů ve vyhledávání.
Zdroj: Finanční výsledky Twitteru