Ti, kteří investovali své prachy do firmy na začátku.
IPO je propletenec původních investorů, správců investičních fondů, ředitelů investičních bank. Tito lidé se znají velmi dobře. Potkávají se na společenských akcích. Mluví spolu a kují „pikle.“
Investiční banky, které jsou primárními upisovateli, koupí akcie za hluboký diskont. Prodají část akcií mimo trhu několika investičním fondům se slevou, ale se ziskem. Navíc slíbí řediteli fondu, že když bude IPO jiné štiky, vezmou jeho fond do holportu. Následně se začne obchodovat na veřejném trhu, kde stovky tisíců „drobných“ investorů dychtivě čekají. Drobní investoři platí „top price.“ Investiční banky a fondy offloadují své „levně“ nabyté akcie drobným investorům.
Všechno je košer, protože v dokumentu IPO se řekne jasně, že firma nevydělává prachy, ale má ohromný potenciál díky 250 milionům registrovaným účtům. Takto funguje 90% všech IPO.