"Nestačí"
to byste musel nějak dokázat.
Obávám se, že za podstatně kratší dobu.
Takže, původně žádná ochrana, maximálně morální opovržení proti plagiátorům (ovšem plagiátorství chápáno podstatně úžeji než nyní), posléze jakési časově a místně silně omezené ochrany, které se postupně rozrůstaly. Včetně toho, co je vlastně chráněno. V tom přelomu předminulého do minulého století blízké optimu, v polovině 20. století jednoznačně za optimem a v současné době jednoznačně brzdící uměleckou tvorbu všeho druhu.
To, že neznáte klasická kulturní díla, jako Celliniho vlastní životopis, nebo Vasariho Životopisy..., je váš problém, ne můj. A v té době se prostě motivy přelévaly z díla do díla a každý umělec musel počítat s tím, že někdo za pár let může přijít a udělat to, co momentálně dělá, znovu a líp (což byla ovšem motivace ke kvalitě práce).
A některým, z pohledu současného AZ pirátským, kopiím vděčíme za znalost těch původních děl. Např. da Vinciho "Ledu z labutí" přehledy jeho díla zobrazují v "pirátské" kopii, vzniklé ještě za jeho života, protože originál byl zničen za řádění Savonaroly. A soudobé kopie jeho Poslední večeře páně nesou často více informací než zbytky originálu. Pochopitelně, to samé platí i pro díla mnoha dalších malířů a sochařů.
A, MMCH, na ulozto byla i díla s prošlými právy (tedy volná), jako "Frigo na mašině" nebo první, němá, verze Tří mušketýrů.
Je mi líto, při konverzi na GIF se v případě třeba foto z mobilu ztratí informace o většině barev a výsledný obrázek bude daleko víc informačně narušený než ztrátovou konverzí do JPEG.
V prohlížečích lze bez problémů animovat např. série obrázků formátu JPEG pomocí javascriptu (dělal jsem to, takže vím, že to jde)