Odpovídáte na názor k článku Kladivo na úložiště. Nova a Prima přitvrdily vůči nelegálně sdílenému obsahu. Názory mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Nově přidané názory se na webu objeví až po schválení redakcí.
"certifikát"
Díky za upřesnění, nicméně mezi mnou a CA musí existovat nějaký vztah, aby se k mému podpisu připojoval certifikát.
"je to dobrý důvod..."
Stejně tak je to dobrý důvod pro víru, že pokud by ten soubor nebyl legální, byl by odstraněn nebo znepřístupněn.
V civilizovaných zemích, mezi něž jakžtakž patříme, je tíha důkazů na straně obžaloby. Ostatně, proto se nikdo nehrne do kriminalizace stahovačů a je snaha se soustředit spíš na "vystavovače".
OSA
Pak to asi nebyl s to posoudit nikdo, protože tyto citace OSA padaly v mnoha internetových diskusích.
Ve skutečnosti smíte postavit dům na svém pozemku, nebo na státním/obecním (atd.), pokud je splněna řada dalších podmínek.
Délka autorských práv: Uvedl jsem. Šíleně by to omezilo jakoukoli uměleckou tvorbu, protože pro ni je naprosto přirozené. Jistě byste souhlasil (a pokud ne vy, tak bojovníci za autorská práva určitě) kdyby např. všichni autoři kubistických výtvarných děl museli kupovat licenci na tento styl od toho, kdo namaloval první takový obraz. A pokud by kandidátů na první obraz ve stylu kubismu bylo víc, tak by se léta a za opravdu velké peníze soudili, jak nedávno Američané s Francouzi o objev původce AIDS.
A to samé se týká stavebních slohů a stylů apod. Kdyby platil současný AZ dřív, žili bychom místo v historicky a umělecky cenných budovách v anonymních haluznách, jejichž tvůrce by nebylo možné nařknout z nějakého napodobování.
Stahovali to kvůli AZ a na základě zásahu ochranářských organizací. Pro MZK občas pracuji a tudíž jsem měl možnost se na to zeptat přímo vedení této instituce.
Obávám se, že pokud by nějaký student prohlásil svůj tahák za autorské dílo, které bylo nelegálně publikováno, tak by s tím problém byl. A navíc, vzhledem ke generačním rozdílům, by se pan Žák asi neměl šanci dožít těch 70 let po smrti autora.
Zase, protože o tom nic nevíte, tak nechápete, že by režim nejspíš ono krycí psaní ještě přitvrdil přes autorská práva onoho zakázaného autora.
Ony krajní případy jsem vám zde uvedl. AZ je prostě překážkou pro tvůrce i konzumenty umění. Aniž by autorům cokoli přinášel.
Ostatně stejně negativně se v řadě konkrétních případů projevily i patenty. Průšvih byly i patenty na GIF (doporučuji příslušnou kapitolu seriálu pana Tišnovského o obrazových formátech na root.cz). A je docela charakteristické pro tuhle legislativu, že hlavní autor LZV komprese v podstatě utřel hubu a nejvíc práv a příjmů dostal druhý spoluautor, který tam napsal jen nějaké silně bagatelní úpravy (opravdu z hlavy nevím, zda i tohle má zmíněno pan Tišnovský, nebo zda jsem to četl jinde, bylo toho totiž na toto téma napsáno hodně).