Nová plnoformátová digitální televize Barrandov, která zahájila vysílání 11. ledna, inkasovala během ledna za prodej reklamních časů 833 tisíc korun. Vyplývá to z monitoringu reklamních příjmů českých televizí, který provádí společnost TNS Media Intelligence, a jehož výsledky zveřejnil týdeník Strategie.
K TÉMATU: Z1 v lednu inkasovala 4,8 milionu Kč za reklamu, dotahuje v příjmech ČT 24
TV Barrandov se v žebříčku výnosů z prodeje reklamních časů umístila na posledním desátém místě ze všech sledovaných televizí. První byla televize Nova, která v lednu inkasovala za reklamu 644 milionů korun, druhá Prima s 479 miliony Kč, třetí ČT 1 s příjmem 152 milionů korun, čtvrté Óčko se 17 miliony korun, pátá ČT 2 s 16 miliony korun, šestá Nova Cinema s šesti miliony korun, sedmá ČT 24 s 5,4 miliony korun, osmá Z1 s 4,8 milionu korun, devátá ČT 4 s 4,1 milionu korun a desátá TV Barrandov.
Zmíněné výnosy ale nemusí nutně znamenat, že televize skutečně inkasovaly tyto částky. Jde o ceníkové ceny a celkové částky jsou vypočítané podle prostoru, který jednotlivé televize věnovaly reklamě. Monitoring nebere v úvahu množstevní slevy, bonusy a také barterovou reklamu, kdy televize inzerci vysílá zdarma za protislužbu od klienta.
Z lednového monitoringu také vyplývá, že oproti loňskému lednu prvním pěti televizím v žebříčku výnosy z prodeje reklamních časů klesly. Nejvíce ČT 2, a to o rovných 50 procent, dále ČT 1 o 19 procent. O 15 procent se snížily deklarované příjmy z reklamy na Nově, o 10 procent Primě a o dvě procenta Óčku. Oproti tomu ČT 4 meziročně stouply lednové výnosy z reklamy o 181 procent, a zpravodajské ČT 24 o 64 procent.