Empresa Media odkoupila ve společnosti Barrandov Televizní Studio 99,7 procenta akcií, nevyplnila se tedy slova dosavadního majitele televize Tomáše Chrenka pro deník MF Dnes, že hledá pouze strategického partnera, kterému nepřepustí většinový podíl. „TV Barrandov považujeme za stabilní a dobře nastavený projekt, jejž budeme dál rozvíjet v profilu celoformátové televizní stanice. Naší ambicí je televizi dále posilovat a přitom využívat všech synergií a potenciálu společnosti Empresa Media,“ prohlásila šéfka vydavatelství Empresa Media Marcela Hrdá.
Barrandov se tak stává součástí mediálního domu, který si Jaromír Soukup pod značkou Empresa Media buduje poslední dva roky. Získal do něj již časopisy Týden, Instinkt, Profit, Popcorn, Top dívky, či Sedmička. Pro televizní trh je ale důležitým faktem, že Soukupova agentura Médea je vedle televize Nova zakládajícím členem Sdružení pro měření sledovanosti (SPMS), které připravuje vlastní projekt televizních peoplemetrů konkurenční vůči současnému měření Asociace televizních organizací (ATO). TV Barrandov přitom už minulý týden stáhla svoji žádost o řádné členství v ATO.
Nový majitel TV Barrandov Jaromír Soukup poslední roky systematicky buduje vlastní mediální skupinu. Dosud skupoval především tisk a chybělo mu nějaké silnější médium.
Zájem o TV Barrandov měl i vydavatel Blesku
O vstupu Soukupovy společnosti Empresa Media do televize Barrandov se spekuluje již od letošního jara. Původně jevilo zájem o tuto televizi vydavatelství Ringer Axel Springer ČR (vydavatel Blesku a Reflexu), kterému šéfuje bývalá programová a později i výkonná ředitelka televize Nova Libuše Šmuclerová. Kvůli zdlouhavým schvalovacím procesům uvnitř mateřského koncernu ale z obchodu nakonec sešlo a Barrandov s Ringierem Axelem Springerem uzavřel alespoň smlouvu o strategické marketingové spolupráci, která vyústila ve společný (divácky nepříliš úspěšný) projekt podzimní kuchařské soutěže Recept na bohatství.
První zprávu o tom, že Jaromír Soukup kupuje TV Barrandov, vydal letos v květnu server Česká média. Tehdy ji Soukup osobně popřel, v červnu však na Barrandově došlo k výměně generální ředitelky Janky Vozárové, kterou vystřídala někdejší programová ředitelka slovenské televize Markíza Martina Líšková. Poté se spekulovalo o odchodu programového ředitele Barrandova Janise Sidovského, který měl zároveň na starosti marketing stanice a je místopředsedou představenstva licencované společnosti Barrandov Televizní Studio. Sám Sidovský potvrdil, že úvahy o jeho odchodu z Barrandova proběhly, ale narazily na nesouhlas tehdejšího majitele stanice Tomáše Chrenka.
Zůstane Janis Sidovský programovým ředitelem TV Barrandov a místopředsedou představenstva její licencované společnosti? Zatím nad ním držel ochrannou ruku Tomáš Chrenek.
Zajímavá role někdejšího šéfa obchodu ČT Roberta Kvapila
V srpnu byla z funkce předsedkyně představenstva Barrandov Televizního Studia odvolána Janka Vozárová, která si tuto funkci ponechávala i poté, co ji v křesle generální ředitelky TV Barrandov vystřídala Martina Líšková. Novým šéfem představenstva je tedy Robert Kvapil, který za svého působení ve funkci obchodního ředitele České televize povolil agentuře Media Master, která prodává reklamní časy na ČT, zajišťovat stejnou službu i pro TV Barrandov. Kvapil tvořil uvnitř ČT tým s někdejšími manažery vedení Jiřího Janečka, které v loňské volbě nového generálního ředitele ČT zastupoval tehdejší ředitel zpravodajství Robert Bradáč.
Faktickou kontrolu nad TV Barrandov přebírá Robert Kvapil, který do loňského září vedl obchod a marketing České televize. Za jeho působení na Kavčích horách se Barrandov lehce dostával k archivním seriálům Československé televize a Kvapil také povolil, aby agentura, která prodávala reklamní časy ČT, dělala totéž pro Barrandov a nabídky „balíčkovala“, čímž Barrandovu výrazně pomohl.
Po Bradáčově prohře v konkurzu a výhře někdejšího šéfa Novy Petra Dvořáka podala tato skupina manažerů včetně Kvapila výpověď a Kavčí hory opustili ještě před Dvořákovým nástupem. Kvapil poté zamířil do Soukupovy agentury Médea, kde dostal na starosti strategický rozvoj mediální skupiny a synergické propojení všech společností skupiny. Začal se také častěji objevovat na tiskových konferencích TV Barrandov. Soukup mezitím získal vliv i v agentuře Media Master, již původně vlastnil zakladatel a přechozí majitel TV Barrandov Tomáš Chrenek, a která prodává reklamní časy na TV Barrandov.
Media Master sice zatím zajišťuje prodej reklamních časů a dalších reklamních formátů i pro Českou televizi, jako dlouhodobého klienta si ji ale patrně neudrží. Tendr na zajišťování prodeje reklamy, který ČT vypsala ještě za éry Roberta Kvapila coby obchodního ředitele, sice vyhrála, po nástupu Petra Dvořáka ale ČT soutěž zrušila a rozhodla se vypsat novou. S agenturou Media Master ČT jen prodloužila dřívější smlouvu do doby, než si vybere nového stálého prodejce. Z dosavadního vývoje ale vyplývá, že Robert Kvapil měl už v době, kdy za ČT organizoval soutěž na prodejce reklamních formátů, vazby na jejího pozdějšího vítěze, tedy že byl v jasném střetu zájmů.