Tržiště rukodělných výrobků Fler.cz vydělalo loni na provizích 16,5 milionu korun

12. 1. 2012
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Virtuální tržiště Fler.cz, které poskytuje prodejní prostor desítkám tisíc profesionálních i amatérských designérů a řemeslníků oznámilo vybrané hospodářské výsledky za rok 2011. Obrat vzrostl o polovinu na 150 milionů korun. Jeho vývoj od vzniku Fleru ukazuje tabulka: 2008: 9,4 mil. Kč 2009: 49 mil. Kč

Virtuální tržiště Fler.cz, které poskytuje prodejní prostor desítkám tisíc profesionálních i amatérských designérů a řemeslníků oznámilo vybrané hospodářské výsledky za rok 2011. Obrat vzrostl o polovinu na 150 milionů korun. Jeho vývoj od vzniku Fleru ukazuje tabulka:

2008: 9,4 mil. Kč

2009: 49 mil. Kč

2010: 102 mil. Kč

2011: 150 mil. Kč

Celkem se za minulý rok na Fleru prodalo 1 512 000 kusů zboží. Průměrná cena jednoho výrobku je tedy 99 korun. Návštěvnost Fleru se pohybovala okolo 70 tisíc návštěv denně. 

Princip služby je jednoduchý – tvůrce si tu zřídí vlastní obchod, nastaví podmínky, a sám si organizuje distribuci. Z prodaného zboží platí provozovateli Fler.cz provizi 11 procent. Hrubé příjmy provozovatele tedy letos dosáhly 16,5 milionů korun.

Fler založil v únoru 2008 sedmatři­cetiletý reklamní kreativec Jiří Kubeš z Kuřimi. Přečtěte si rozhovor, který poskytl Lupě před dvěma lety. 

Marketing meeting Ai a tvorba obsahu

Předobrazem Fleru byl americký Etsy.com, v následujících letech mu začaly konkurovat další úspěšné weby jako Artfire.com, Karichapin.com nebo Zibbet.com. Na českém online trhu s rukodělnými výrobky si Fler drží dominantní postavení.

Zdroj: Tisková zpráva

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).