Virtuální tržiště Fler.cz, které poskytuje prodejní prostor desítkám tisíc profesionálních i amatérských designérů a řemeslníků oznámilo vybrané hospodářské výsledky za rok 2011. Obrat vzrostl o polovinu na 150 milionů korun. Jeho vývoj od vzniku Fleru ukazuje tabulka:
2008: 9,4 mil. Kč
2009: 49 mil. Kč
2010: 102 mil. Kč
2011: 150 mil. Kč
Celkem se za minulý rok na Fleru prodalo 1 512 000 kusů zboží. Průměrná cena jednoho výrobku je tedy 99 korun. Návštěvnost Fleru se pohybovala okolo 70 tisíc návštěv denně.
Princip služby je jednoduchý – tvůrce si tu zřídí vlastní obchod, nastaví podmínky, a sám si organizuje distribuci. Z prodaného zboží platí provozovateli Fler.cz provizi 11 procent. Hrubé příjmy provozovatele tedy letos dosáhly 16,5 milionů korun.
Fler založil v únoru 2008 sedmatřicetiletý reklamní kreativec Jiří Kubeš z Kuřimi. Přečtěte si rozhovor, který poskytl Lupě před dvěma lety.
Předobrazem Fleru byl americký Etsy.com, v následujících letech mu začaly konkurovat další úspěšné weby jako Artfire.com, Karichapin.com nebo Zibbet.com. Na českém online trhu s rukodělnými výrobky si Fler drží dominantní postavení.
Zdroj: Tisková zpráva