Zaujala mě hlavně ta část s uložením emailů na CD/DVD. Vzpomínám si, že v polovině 90. let vyšla tuna různých "studií" a ujištění, že když se něco vypálí na CD a pak se CD "řádně uchovávává - tj. v jukeboxu, v chladu, temnotě ..atd.. tak vydrží záznam až 50 let!"
- no a co se nestalo.. před dvěma lety jsme potřebovali z takto uložených CD vypálených v letech 2001-2004 vytáhnout nějaké fotky a z 15 CD se nenačetlo korektně ani jedno. Značka média byla Verbatim a Imation. Naše mechanika v "té době" byla tuším 4x rychlostní.
Tedy.. tohle mě totálně přesvědčilo o tom, že na CD a DVD v životě nesvěříme žádná firemní data. Buď to budou HDD (s rizikem, že se s nimi něco stane) nebo používané LTO pásky (podobně). Ale min. je rychlejší a pohodlnější data z HDD každé 3 roky překopírovat na další disk.
takže jsem tím jenom chtěl obrátit vaši pozornost na "spolehlivost" těchto médií. Pokud jsou pro vás ty maily opravdu důležité, tak bezpochyby najdete nějaké místo na HDD, kam ta CD zkopírovat - než o ně přijdete.
taky se mi osvědčilo.. jakmile to "nenechám" v Inboxu, tak na to zapomenu.. jen za dopoledne dostanu v průměru okolo 40 nových mailů.
a co se mi líbí u Outlooku je i možnost dát si k "vlaječce" (flag) časové upozornění, do kdy musím email vyřídit a pak mi vyskočí na displayi okno - stejné jak např. schůzka v kalendáři..
Nevím, co je špatného na tom, používat AD management. Tady je asi zřejmě zásadní rozdíl v tom, co jsem myslel a co vy se domníváte, že "běžně funguje"
je běžné, že když uživatel jede na dovolenou, tak se obrátí na IT oddělení, aby jeho poštu přesměrovali na kolegu, sám si nastaví Out of Office a pokud to uzná za vhodné a nutné, tak si nechá poštu doručovat stále do svého mailboxu a jen kopie se posílá ke kolegovi
dokážete si vůbec představit, jaké neskutečné svinstvo by napachálo nějaká možnost toho, že kdokoliv jakkoliv by si jen tak zaškrtl "já chci ted přijímat poštu tohohle uživatele, protože je na dovolené. a jelikož jsem na jeho seznamu Outlook delegates, tak na to mám právo..."
A co takhle zadat do vyhledávání jméno klienta (vynechám li používání adresáře)? Popř. KW "jmeno klienta" + "telefon". Nevyřízené maily mám jako nepřečtené, popř. označené hvězdičkou. Víc to nutí k jejich vyřízení. Pokud se to týká nějakého většího projektu, celý ho vedu někde jinde (Things) a jenom si tam poznamenám důležité věci.
Fulltext většinou funguje rychleji než vůbec najít složku ve které bych hledat. 100K mailů nepotřebuju, to je jenom archiv, abych se mohl později odvolat. Důležitých mailů je pár, zbytek vyřídím okamžitě.
Casto nepotrebujete nic dokladat, casto potrebujete jednoduse dohledat nejakou informaci, na zaklade ktere pak dohledate prislusne podklady. Jisteze 10let stare emaily nikdy cist nebudete, ale na druhou stranu, tech par MB prostoru ...
A ad kontakty - ten se vam vzdy bude hodit presne minutu potom, co ste ho definitivne jako nepotrebny smazal. Uz sem parkrat kontaktoval osoby/firmy, se kteryma sem neco mel pred vice nez 10ti lety - jednoduse sem narazil na zadani, ktere sem potreboval vyresit a pamatoval sem si, ze sem to uz nekdy resil => dohledal sem s kym a jak.
Tohle zkratka nefunguje, fulltextem nevyheldate souvisejici maily, fulltextem nenajdete "co bylo nekdy mezi a bylo to zhruba o", pokud si nenosite v mozku index, tak fulltextem najdete leda prd, protoze muzu hledat trebas komunikaci o "mail server", pricemz 90% mailu ani jedno z tehle slov neobsahuje.
no tak my samozřejmě ono "dej mi heslo, ať se podívám" nepoužíváme - od toho jsou pochopitelně jiné nástroje v AD, když na to přijde.
To bylo pouze jako příklad, jak to ještě dnes chodí ve spoustě firem.. no a těch 350.000+ e-mailů možná někomu připadá málo, ale když si vezmete, že rok má 365 dní, tak za pět let to je cca 200 e-mailů denně (v průměru) a protože nás opravdu není dvacet, tak to je DOST.
a v tom nejsou pochopitelně žádné stupidní emaily typu reakce z diskuzních for na nový příspěvek atd.
Lamy hledají vždycky dlouho, a ty ještě větší mají štěstí, že kvalitní fulltext udělá práci za ně.
Ale!
1) V rámci letitých GB složek si urychlím práci, když vím, že chci hledat ve složce přijaté pošty nebo odeslané.
2) Chci-li kontext vnitrofiremní pošty nebo klientské, dělím přijatou poštu na tyto dvě hromady.
3) Systémové zprávy (kontrolní, chybové, atd.) z aplikací vůbec neindexuji, protože je to zbytečná režie a ty prohledávat fulltextově nebudu.
Takové návyky usnadní práci i CPU/HDD, když máte fyzické složky takto oddělené, tzn. do různých souborů.
Mluvím o Outlooku, na freemailech je situace jiná, ale tady jde o poštu ve firmách.
Outlook je hlavně pro použití přes Exchange server a ten má webového klienta (OWA), který je "skoro" jako Outlook na PC. Tam jsou i ty štítky-kategorie a vyhledávací složky jako na PC. Synchronizuje se to i na více PC.
Pokud Exchange nemáte, třeba protože jste malá firma, tak jsou poskytovatelé, kteří Exchange+Outlook nabízí jako hosting, nebo v cloudu.
ale funguje to předpokládám pouze tehdy, když používáte Outlook, když bych se chtěl do inboxu přihlásit z domu přes webové rozhraní nebo jiný e-mailový klient, tak to fungovat nebude, možná ani pokud použiji Outlook z jiného počítače, protože předpokládám, že ty virtuální složky na mailserveru neexitují , jen na lokále
spise nez trideni/netrideni posty mi prijde neskutecne precenovana "uzitecnost" stare posty. dokazu pochopit kdyz nekdo ma 1 nebo, 2 roky posty zpet, ovsem jak tu nekteri "nutne potrebuji" tridit 100k mailu za 10 let je naprosto k smichu. pripomina mi to lidi co drzi v telefonu 1500+ kontaktu.
pokud pouzivate exchange a porad znate : dej mi heslo at se ti musim podivat do posty - tak jste asi vyhodil spoustu penez. Exchange to umi vyresit elegantneji.
k bodu 1. se nema asi cenu ani vyjadrovat - klientum snad jde archvice vypnout. Nevim kterou verzi exchange mate, ale smazane zpravy a boxy vam zalohuje podle vaseho nastaveni .
Podle mě nejde o to, jestli máte štítky (složky) nebo nemáte, ale jestli každodenně ztrácíte čas s ručním tříděním mailů. Jednorázově nastavená pravidla jsou podle mě v pořádku, ty se určitě vyplatí (v nejhorším nepomůžou, ale nic nestojí).
Co se týče vnořování štítků, podle mě je dost kompenzuje možnost kombinování štítků - jednotlivé štítky třeba nemají smysl, ale spojí-li se spojkou AND, tak už omezí dotaz dostatečně.
Docela mě to zaujalo :-) pokud máte cca milion mailů, tak to je jako dostat cca 137 mailů denně 365 dní ročně po dobu 20 let :-) při 16 hodinové pracovní době celoročně bez přestávky byste měl na jeden mail jen 7 minut na vyřízení každého mailu. Můžete mi prozradit, jak rozumně lze přijít k takovému množství mailu a potom, jak jej vůbec zpracovat?
Protože osobně jediné co mě napadá je, že:
a) lžete
b) nepoužíváte efektivně e-mail a zajišťujete si záměrně z různých důvodů nesmyslné množství e-mailů (znám 2 takové lidi, kteří si připadají důležití, protože mají množství mailu, jsou to majitelé menší firmy)
c) jak se říká, c je správně a to se nechám podat od Vás :o)
Abyste nemyslel, není to myšleno nijak negativně, jen jsem zhodnotil situaci a vycházejte z mé neznalosti, proto mě to zaujalo...
Díky moc
Tech 350k mailu mi na firmu neprijde jako moc, tech 13 GB uz vubec ne. Tak trochu mi vase trideni prijde jako workaround pro problemy se servrem. No hlavne ze vam to nejak jede.
O tom ".. dej mi heslo, ať se podívám do tvého mailu.." jsem si myslel ze uz to nikoho normalniho ani nenapadne.
Bez třídění mailů bych si život nedokázal představit. Odebírám pár mailových konferencí, které mají celkem velký provoz a sleduji je spíše běžně. Každá má svou složku a jejich složky celkem pravidelně promazávám. Naopak zprávy určené přímo mně jdou do další složky a tam naopak nic nemažu. Stejně tak to mám s maily potvrzujícími mé online nákupy - a v těch hledám celkem často a vím, že pokud hledám nějaké sériové číslo pro reinstalaci online zakoupeného programu, tak stačí prohledat právě jen tuto složku. Samozřejmě by to šlo i s pomocí štítků, ale musely by být podporované vnořené štítky.
Hlavní důvod proč netřídí ovšem tkví v jádru mojí osobnosti - BORDELÁŘ. Když na něčem pracuji, tak se mi nechce zdržovat nějakým zařazováním a štítkováním. K tomu bych se asi nikdy nedokopal. Proto jsem Googlu vděčný za vyhledávací algoritmy, které pracují 10000x rychleji než desktop a tisíce e-mailů mi prohledají během desetiny sekundy.
Dnešní technologie jsou skutečně skvělé a vydělávají mi neuvěřitelné peníze. Přece jen před 20ti lety bych měl asi problém komunikovat s lidmi po celém světě a to jen tak zvořilostně - ovšem i tak je z pár procent zdvořilostní komunikace najednou obchodní a vydělá velké peníze.
Super je taky vysoká penetrace moderních technologií - dnes už není snad v ČR člověk bez mobilu a e-mailu. Takže co jsem dřív musel složitě posílat dopisem za drahé peníze, tak dnes vyřídím pomocí e-mailů a SMS prakticky zadarmo. Paráda :-)
Používám MS Outlook a netřídím ručně do složek, to je ztráta času. Ale nechávat všechno v Inboxu, to nejde, ztratil bych přehled o stavu.
Používám hybrid složek vyhledávání a přiřazování kategorií. Výhodou je, že pak můžu hledat podle různých kritérií a parametrů. Něco jsem o tom už dřív napsal :
Složky vyhledávání - http://www.mitvsehotovo.cz/2009/03/13/gtd-v-outlooku-jednoduse-a-prakticky-dil-ii-automaticke-trideni/
Kategorie - http://www.mitvsehotovo.cz/2010/08/25/508/
Outlook a Gmail - http://www.mitvsehotovo.cz/2010/10/22/gtd-v-outlooku-ii2-%E2%80%93-gmail-outlook-2010/
Nedělám si patent na rozum, ale pro mé potřeby to funguje.
Je to možné, každopádně je krásné, jak to sedí na strašně moc firem... :-) Než jsem si založil vlastní firmu, tak jsem pracoval jako zaměstnanec a to platilo tak desetinásobně - kromě interní komunikace ještě na všechno byly tabulky a jenom samotná docházka se zapisovala do 4 tabulek a jejich vyplnění zabralo cca 30 minut, protože to nebylo jenom "odškrtnout".
Když jsem si to kdysi počítal, tak mi z celé směny zbývalo něco kolem 1,5-2 hodin skutečné práce a zbytek byla jen vnitřní byrokracie.
Taky mi vyhovuje mit nevyrizene veci v inboxu. Vyrizene zaradim do prislusne slozky. Vyhodou slozek pro me je, ze pri vyhledavani najdu rychleji to, co hledam prave podle toho, ve ktere slozce je to zarazene. Klicove slovo se totiz muze vztahovat k vice tematum. Dalsim plusem je, ze kliknutim primo na slozku hned vim co se deje - jestli cekam na odpoved, nebo kdy se naposledy neco delo. Velmi velmi uzitecne a urychlujci praci v korporatnim svete s velkym mnozstvim oblasti zaprahu. Ano, take verim i nadale ve slozky. Clovek ale musi byt dusledny v trideni.
taky.. dokonce nám to ted ukazuje na serveru 352.000+ emailů.. zkuste to NETRIDIT!! I při desetině byste se zbláznili..
naše situace je ale poněkud "odlišná", protože se jedná o centrální úložiště emailů všech lidí ve společnosti. Využíváme Public Folders Exchange serveru, kde má každý klient svou vlastní "složku" a v ní podsložky "Doručená pošta" a "Odeslaná pošta" a každý z kolegů tam "tahá" své příslušné emaily. Díky tomu se nám daří:
a) naprosto eliminovat duplicitu emailů na serveru
b) mít naprosto aktuální přehled o korespondenci (tedy.. když někdo nezapomene přetáhnout mail)
c) odpadá takové to věčné, kdy je někdo na dovče ".. dej mi heslo, ať se podívám do tvého mailu.." apod.
k bodu 1: Exch sice nějakým způsobem dokáže zálohovat pouze jednu instanci emailu, ale když si to lidé nechávají ve svých vlastních boxech a pak se jim tam ještě spustí archivace a všechno to "vypadne" do .PST souborů.. to je noční můra každého administrátora.
Takhle našich 350.000+ emailů zabírá hezky asi 13 GB a je to úžasné..
takže ROZHODNE TRIDIT! (pokud má člověk dobrý a hlavně JEDNODUCHY systém)
No a co když od někoho chodí třeba jenom přílohy bez textu (není možné je nějak specifikovat v těle či předmětu zprávy ani samotným názvem - tedy zbytečné) a potřebujete najít přílohu, u které víte, co obsahovala za řetězec? ........ (pdf, xls) Tady jsem narazil u všech možností (pokud se teda něco nezměnilo). Částečně mi pomáhá Xobni (umí hledat i uvnitř xls, textových). Ale do klidu mě dostal až Archivarius3000. Není to vyhledávač jen na emaily, ale v celém PC. Ten umí i uvnitř pdf a dalších cca 150 fortmátů tuším. Ten jediný zatím našel vše :-)
„Jenom si na minutu sednu k JEJICH PC, přihlásím se přes web a nasdílím potřebné dokumenty, rozešlu e-maily, události, sesynchronizuji kalendáře a to během třeba 3 minut a můžu pracovat úplně stejně jako v centrále mojí firmy.“
Vy asi nepracujete s žádnými dokumenty internějšího charakteru, že? To zároveň odpovídá na zbytek vašeho příspěvku…
hele rekni mi, jak chces hledat nevyrizene maily? Kdyz teda pominu nastaveni atributu.
Navic nekdy misto trideni potrebuju spis filtrovat, a k tomu se ty slozky podle dodavatelu, projektu atd. hodi - rada mailu spolu souvisejicich nema jediny spolecny rys, ktery by se dal zadat jako filtrovaci kriterium, navic nekdy "hledam a nevim co" - ne vsechny dotazy jsou "odesilatel = XY, mail je z kvetna 2010 nebo mladsi".
Složky se mi ukázali jako kontraproduktivní, hledání trvá dlouho a mnohdy člověk řešil dilema do které složky se to hodí více....lepší jsou štítky které opravdu pomáhají, člověk nastaví pár pravidel díky kterým se to štítkuje samo a těch štítků může mít jeden mail mnoho...člověk pak hledá snadno a rychle.
Do slozek si tridim postu jak soukromou, tak pracovni a moc si to bez trideni nedokazu predstavit. Trideni pouzivam automaticky, tak jsem stravil jen chvilku tim, ze jsem si na serveru nastavil nejaky pravidla. V praci pouzivam nejen slozky, ale dokonce i podslozky.
Prijde mi to vyhodny z nekolika duvodu:
- podivam se na schranku a letmym pohledem na slozky vidim, ktery maily prectu hned a ktery pockaji
- na PDA si synchronizuju jen vybrany slozky, jsou maily, co si opravdu nepotrebuju cist v telefonu
Pokud jde o vyhledavani, tak neni problem si v klientovi vyhledavat pres vic slozek najednou nebo treba i pres vic mailovych schranek najednou (ale to jsem snad nikdy nepouzil :))
btw, v Outlooku obcas pouzivam i ty specialni slozky, jak si muzu nadefinovat nejaky kriterie a ono mi to vyhleda vsechny maily, co tomu odpovidaji a zobrazi mi je to jako ve slozce
100-200 pracovních mailů???!!!
Připomíná mi to jeden poznatek známého, školitele managerů, který pronesl:
"Pokud se firma šikovně vede a má 100 a více zaměstnanců, tak už se nemusí vůbec zabývat žádnou vnější činností, protože celý fond pracovní doby všech zaměstnanců naplní vnitřní komunikace a evidence." :-D
Ano, podle lékařů je to vysoké IQ :-)
Každopádně, když se nad tím zamyslíte, tak díky výkonnosti vyhledávání v cloudu není třeba "složkovat" e-maily. Nikomu to nenutím, jestli někdo cloudu nevěří kvůli bezpečí nebo stabilitě, klidně to může ukládat lokálně.
Jen píšu, že pro mě je toto nejvýhodnější a za nejvýhodnjší to považuji, ale každému co jeho jest :-)
ročně mi přijde poštou něco více než 2GB, aktuální pracovní mail má necelých 10GB, zbytek je v archivech. Třídit maily teoreticky nemusím, ale prakticky to pak moc dlouho trvá, než se konkrétní mail v netříděné hromadě najde. (denně mezi 100-200 pracovnímy maily, spam mažu bez čtení)
Pracuji ve firmě, kde se hodně lidí považuje za kreativce (a někteří i jsou) a tak posílají a dostávají mailem grafické soubory jak o život. Navíc je to tak důležité, že nic nemůžou smazat (říkají). V případě, že mají zapnutou replikaci mailů na notebooku a nedělají si podsložky, tak se rychle dostanou na velikosti offlinových složek, se kterými si jejich stroje těžko poradí. Proto podsložky silně doporučuji.
Ale ono mít lokálně uložených přes 4GB mailů asi nebude běžné, co?
S e-mailem denně pracuju už někdy od roku 1995, kdy ani neexistovaly žádné FREEMAILY, ale bylo běžné, že za "hosting e-mailové schránky" se platilo v té době v přepočtu zhruba 650 Kč/měsíc, což představuje nějakých cca 2000 Kč na dnešní peníze. Navíc přístup k Internetu se platil jako běžný telefonní hovor, v mém případě meziměstský, takže opět žádná levnota. Proto jsem byl jedním z prvních "šílenců", kteří vůbec e-mail používali a dost často se mi stávalo, že když si někdo na vizitce přečetl "e-mail:...", tak si myslel, že obchoduji s akrylátovými barvami :-DDD
Kolik mám přesně mailů ani netuším, protože je mám zazálohované a uložené v archivech ještě na CD. Ty novější už na DVD a ty nejnovější mám vlastně jenom on-line na Gmailu, kde používám e-mail na vlastní doméně přes Google Aps - stejně jako kontakty, kalendář atd.
E-maily hledám full textovým vyhledáváním a mám ho vždycky do 10ti sekund. Věci, které musím udělat do nějakého termínu atd. si ukládám do kalandáře na Googlu a rovněž kontakty. Jenže jinak to ani dělat nemůžu...
Protože kdybych to chtěl dělat off-line v nějakém klientu, tak těžko bych události v kalendáři nějak synchronizoval s dalšími lidmi a jejich mobilními zařízeními. Navíc je skvělé uložit třeba nějaký kontakt a za chvíli ho má automaticky v PC i v mobilu dalších 15 lidí :-)
Řešení googlu mi přijde úžasné i v tom, že jsem třeba na návštěvě a najednou mi přijde něco urgentního v mailu do mobilu. Jenom si na minutu sednu k JEJICH PC, přihlásím se přes web a nasdílím potřebné dokumenty, rozešlu e-maily, události, sesynchronizuji kalendáře a to během třeba 3 minut a můžu pracovat úplně stejně jako v centrále mojí firmy.
Je to opravdu velká svoboda! Protože pracuji někdy jen pár minut denně, ale musí to být opravdu rychle hotové - nemusím tak trvrdnout někde v kanceláři nebo si ji nosit s sebou v podobě notebooku. Ale stačí sednout na pár minut k jakémukoli PC s webovým prohlížečem.
Škoda, že Google nemá i on-line podnikový a účetní systém, hned bych to využil :-))
Osobně Googlu velice věřím, data jsou tam uložená fragmentovaná šíleným způsobem a navíc zašifrovaná, takže rozhodně nemám starost o bezpečnost. Jelikož znám osobně lidi z Google, viděl jsem i jejich zálohovací mechanismy a nemám ani strach, že bych o něco někdy přišel.
Mít data v cloudu není to samé jako je mít na Facebooku (i když je to taky cloud :-))
Možná má off-line řešení někde smysl, ale pro mě rozhodně ne. Naopak očekávám, že do budoucna se budou přes různé herní cloudy hrát i graficky velice náročné hry a pomocí internetu se jen bude k hráči přenášet stream obrazu a zvuku a od něj údaje z polohovacích zařízení a klávesnice. Nakonec na optice je latence pod 1 ms, takže bez problémů :-).
Navíc taková hra bude opravdu "necracknutelná", protože hráč si bude platit přístup na cloud a samotný software vůbec ani neuvidí.
Výhodou pro hráče je pak to, že si klidně na postarším železe zahraje nejnovější herní pecky v tak nádherně propracované grafice, že ani jeho kolegové se stroji za desítky tisíc korun si tak pěknou podívanou neužijí.
Osobně preferuji mít v Inboxu maily nevyřízené -- a vyřízení právě pak "označit" tím, že to přesunu do příslušné složky. Protože maily nevyřizuji uplně chronologicky, tak by se mi s přístupem "vše v Inboxu" mohl občas nějaký mail ztratit a zapomenout.
Co se týče hledání, tak mailový klient mi hledá ve všech složkách (popř. jen jedné, pokud chci), takže zde nijak omezen nejsem.
Čistý Inbox ftw! :)
Ano, dělení mailů na vyřízené a nevyřízené je (pro mě) jediné rozumné dělení. V GMailu k tomu slouží tlačítko Archive, které prostě odstraní u daného mailu štítek "inbox". Plus mám štítek "low priority", který se přiřazuje automaticky pomocí filtrů (newslettery apod.). Ještě občas využiju označení mailu hvězdičkou a tím to končí. Potvrzuji slova autora - žádný pokles produktivity při zrušení složek (resp. ručního štítkování).
Všechny došlé i odeslané maily mám v Gmailu uloženy na jedné hromadě, pouze systém štítků je virtuálně organizuje do jakýchsi pseudosložek. Systém přesouvání došlých mailů do subadresářů měl význam při vyhledávání na lokálním počítači, které se dalo výrazně urychlit omezením searche pouze na jednu složku. V Gmailu sice taky mohu omezit vyhledávání jen na konkrétní label, ale žádné pozorovatelné urychlení tím nezískám.
Hlavní problém při hledání konkrétního mailu je vzpomenout si na nějaké klíčové slovo, a s tím nám systém složek ani labelů nepomůže.
Na složky už taky pomalu rezignuji a používám jich čím dál tím méně. Už od začátku ale nejvíc proklínám složku odeslaná pošta - nevidím, žádný důvod dávat odeslanou poštu do nějaké zvláštní složky. Když něco hledám tak potřebují vědět co jsem napsal já i druhá strana (na citace se spolehnout nelze).
Naštěstí s novějšími klienty to jde nastavit aby se odeslaná pošta dávala do inboxu (pak ale nemá smysl tomu říkat inbox).
Kromě pár tématických složek mám složky archiv2011, archiv2010, ... kam se pošta z inboxu automaticky po měsíci přesouvá.
Naprosto stejny pripad... Priblizne 100 000 emailu...a bez trideni by to neslo... to jsem si overil kdyz jsem potreboval dohledat telefoni cislo jednoho klienta tehda jsem za trideni slozek dekoval :)
Treba slozka s neuhrazenyma fakturama... nebo nabidky dodavatelu... spam... vyzadany spam... celkem je v mem systemu 15 slozek :)
Bez slozek si to asi neumim predstavit. Mam (a musim mit) za ta leta v praci desitky tisic mailu (uz asi blizim ke 100K), kdybych je mel vsechny v inboxu, tak nevim, jak by se k tomu mailovy klient postavil. Krom toho mam v inboxu maily, ktery musim resit, pokud by mi zapadly nekam mezi vyresene (i kdyz si je oznacim) tak nechci domyslet, jak by to mohlo dopadnout.
Nejake zakladni slozkovani (z meho pohledu) by byt melo.