Omýlá se to tu stále dokola a dokola, v ČR narozdíl od jiných zemí tzv. autorům platímé výpalné z každého prodaného papíru, každého CD, DVDčka, každé tiskárny, každého HDD, každé mechaniky... i když je používáme pouze pro osobní fotografie, osobní dopisy.
Dle jaké logiky musím filmovému studiu platit poplatek když jsi jdu koupit všechny tyto věci?
To samozřejmě neospravedlňuje jiné přečiny proti zákonům, ale kdo o právu ví něco více, než jen definice paragrafů jistě vám potvrdí, že čím více je právní řád zahlcen nesmyslnostmi tím méně je obecně respektován.
Nekomercni sdileni je oxymoron, stejne jako byvaly cernoch.
Vyrobci Vami zminovanych serialu museli do vyroby a distribuce investovat nemale prostredky. Pokud se stane to, ze se jim to prestane vyplacet, tak proste prestanou tocit a zacnou delat jine veci.
A ze by bylo volne stahovani audiovizualnich del zakladem sireni kultury s poukazem na ucast na mezinarodnim diskursu, to jste prosim nabral kde?
Volne stahovani slouzi k tomu, aby vetsinova populace mela svoji vetsinovou zabavu a autori stredniho proudu meli "sve jiste". I to jsou duvody, proc je to v CR legalni cinnost.
Filmy a jiné duševní vlastnictví se, zvlášť v ČR, pirátí naprosto brutálním způsobem!
Je jedině dobře, že alespoň filmy, které jsou teprve v kině nejdou sehnat na torrentech v přijatelné nebo dokonce HD kvalitě. Kdo nechce platit, tak ať se dívá třeba na Novu nebo poslouchá rádio.
A nechápu, že například Pirátská strana tak kope za "volné stahování filmů", nějak nechápu proč by mělo být normální dívat se na nejnovější film a neplatit... Do divadla se taky cpete bez placení?!
Ne, nikdo si nedovolí dřepnout do divadla a nechtít zaplatit a ani nechtít odejít. Ale u filmů to spoustě lidem přijde normální...
To je tím, že při sledování věcí stažených po internetu se rozdíl mezi seriálem a celovečerním filmem smazává, ba zcela vytrácí. Oboje je HD... oboje je barevné... oboje začíná právě tehdy, když to pustím, a končí právě tehdy, když to vypnu. Že bylo jedno zamýšleno pro televize a druhé pro kina, to je divákovi u domácího kina úplně jedno. A až tohleto distributorům dojde, začnou ke vstupence do kina dávat DVD s filmem (potažmo k DVD s filmem vstupenku do kina) a pirátství bude vyřešené. :-P
Ale je to zásadní rozdíl pro výrobce, který pro výrobu filmu do kina dal třeba i 100x víc peněz než na epizodu seriálu a proto ho musí poslat do kina za 100x větší peníze a nemůže to dát na DVD, aby se to během dne rozneslo po internetu zadarmo. Fyzické zabránění přístupu je jediná možnost jak reálně zabránit pirátství a přiblížit se jinému druhu zboží. Chceš film vidět, musíš do kina za těžký prachy. Nechceš, nemáš nárok, koukej si na levný seriály.
Jen na máloco z toho, co bylo natočeno po roce 1980, stojí za to plýtvat bandwidth. A to nemluvím o našich tisíckrát omletých českých seriálech a filmech, ale o tom, co u nás v televizi nikdy nešlo a nikdy nepůjde, protože naše televize prostě západní televizní tvorbu padesátých až osmdesátých let úplně zazdily. :-P
Že u nás nejde Forbrydelsen, to bych přisoudil nejspíše tomu, že naše komerční televize nemají dostatek překladatelů z dánštiny (a nikdo v sobě patrně nenašel tolik profesní drzosti, aby nechal vyrobit překlad podle anglických titulků). Takže na KŮLech a Cinemách to fakt nepůjde... nezbývá než obrátit se na ČT a ptát se, proč nedělají svou práci. Na což patrně dostaneme stejnou odezvu jako na situaci popsanou v prvním odstavci: "Naši dramaturgové se domnívají, že tento pořad by diváky nezaujal." :-P
Ó, že by někdo zareagoval na nářky na britských listech?
1) Ne. Ale doku lidi do kin chodí, tak je asi chtějí vidět. Stejně jako někteří jiní podnikají výlet na Sněžku i když ji jistě bezpodmínečně nepotřebuje.
2) Převážná většina určitě ne, bude to stěží polovina. A polovina pěnez , když vám přijde třeba milion lidí, no kdo by to nebral.
3) Tato zpráva netvrdí, že se k úniku došlo před uvedením na domácí video nosiče. Nemáte ani potvrzeno, že studia byly primárními zdroji či si jen neověřovali co tam pod podezřelými názvy někdo sdílí a z principu torentu to museli sdílet sami.
Zvasty, spousta filmu uvedenych v kine se natocilo i za doslova par tisicovek, a casto jsou ty veci radove kvalitnejsi, nez braky za stamiliony.
Nadto nexistuje (zcela prokazatelne) prima umera, cim vic je film stahovan, tim vic v tech kinech vydela. Nejstahovanejsi filmy (Avatar, Pan prstenu, ...) vydelavaji zdaleka nejvic => tvurci by se neopak meli modlit, aby se jejich film siril co nejvic.
:D Doba kdy se v zajmu "dobra" znarodnovalo nastesti uz v CR neni a projevy lidi jako vy, me pouze utvrzuji v presvedceni, ze zakony pro ochranu soukromeho vlastnictvi jsou potreba jako sul. ;) Bez nich byste totiz mohl prijit ke mne domu a rozhodnout, ze nevyuzivam plne svuj dum a nastehovat se do volneho pokoje. Takze diky, ale v zajmu dobra zadneho prizivnika doma nechci. :)
Pred zakonem jsme si vsichni rovni.
Realna skoda je uplne stejna, at to sdilite za penize nebo zadarmo. Skoda vznika tak, ze uzivatele/divaci nebudou za penize (at jiz primo prostrednictvim vstupneho nebo neprimo prostrednictvim konzumace reklamy) konzumovat dany obsah.
Soud by mel krome zpusobene skody take prihlednout k tomu, zda se obohatil nebo neobohatil.
Na porovnavani udelovani trestu pri nasilnych a majetkovych trestnych cinech mam pomerne malo informaci a je to spise diskuse na pravnicky server.
Tady jeden producent říká: "Kino si bere od 50 - 60 procent z lístku po odečtení DPH." http://m.ihned.cz/c1-52718620-producent-20-kc-za-stazeni-filmu-je-malo
Z toho plyne moje tvrzení, že z ceny lísku (i s daní) si kino nechá sotva polovinu.
pokud by vás běžně bavily jízdy parními vláčky a tímto konrkétním nikoliv, třeba proto, že místo do skal a lesů jezdil pořád dokolečka kolem prvního stromu, tak jsme doma, o tom je řeč.. a přesně takové filmy, kdy třeba u komedie vtip aby jeden pohledal existují a že jich je..
proč neexistuje obrácený paragraf? proč neexistuje platba autora filmu divákům, když z kina odcházejí diváci znechuceni? kterým směrem v takovém případě vzniká škoda? a že takových případů bylo. Opravdu jsme si před zákonem všichni rovni?
je spousta filmů a tv pořadů, na které se nedivám proto, abych se pobavil, ale třeba proto, že chci být v obraze, co aktuálně hýbe veřejným míněním a mě ovlivňuje více či méně nepřímo život
"Fyzické zabránění přístupu je jediná možnost jak reálně zabránit pirátství a přiblížit se jinému druhu zboží." To nemáte pravdu, i pak budou mít lidé právo se o filmu bavit a předávat si jeho kopie. Pravda velice nekvalitní, ale na spoustu "autorských děl" kopie zkoprimovaná na slova "je to blbost" úplně stačí.
Ani dobro? Asi 500m od mého bytu vlastní rozsáhlý areál jeden majitel farmaceutické firmy, odhaduji tak 800m2 zastavěné plochy a tak dva hektary pozemek. Zcela zřejmě, pokud by se sehnala spartakiádní lehátka, by zde mohlo nocovat mnoho dětí, které mrznou někde v holobytech a mačkají se v jedné místnosti po osmi.
A mimochodem, mají ty všechny úžasné věci co byly vyjmenované opravdu tak velký edukativní náboj? Třeba to s těmi barevnými zářivkami jako meči, to je esence edukativního chtíče?
Nekomeční sdílení je ale postihováno podle stejného paragrafu jako to komerční, proč?
Trest jímž je člověk zodpovědný za zveřejnění díla obvykle postižen obvykle nijak nezávisí na tom, jakého tím dosáhl osobního prospěchu. Takže není rozdíl jestli prvotní seeder (ten kdo založil torrent) umožnil stáhnutí 50 kopií filmu a nebo jestli je vypálil na DVD a prodával na tržišti, v obou případech prý způsobil škodu 50 krát cena placky v obchodě. A toto musí zaplatit. Reálná škoda je však v prvním případě blízká nule, ve druhém případě pak rovna čistému zisku, který prodejem těchto rozmnoženin utržil. Rovněž neexistuje strop pro případnou škodu, kterou sdíleč musí uhradit, což znamená že nezanedbatelná část takových lidí může potenciálne hradit škodu, která mnohonásobně převišuje dluh který vznikne kriminálníkům za násilnou trestnou činnost či jiné společensky nebezpečné chování. Když někdo někoho přepadne a zkope do bezvědomí, okrade a pak ho zavřou na 5 let do vězení, což je u nás zhruba běžný trest za takovýto čin, tak ho za 2,5 roku propustí za dobré chování a on musí uhradit nějaké poplatky za "ubytování", potom tyto poplatky jsou řádově daleko nižší než to co musí splácet třeba takový Nerez. A například v káznici Ostravě-Heřmanicích je takových nebezpečných nepřizpůsobivých pošuků plno, časovaná bomba a důvod proč se bát chodit v noci ven. Zhruba před rokem tak 5 minut od baráku kdosi loupežně přepadl a zavraždil mladého kluka zhruba v mojem věku, a to jsme jinak docela slušný obvod. A pro takové jsou potenciální postihy mnohem menší. Proč potom existuje taková neproporcionalita pro počítačové piráty? Pro takového Nereze by bylo lepší odsedět si třeba 2 roky v chládku, možná i více, protože "dluh" za sdílení snad nezplatí do konce života, kdežto basu pokud se bude snažit zaplatí, za ty dva roky to bude částka maximálně pár desítek tisíc...
1) A on někdo bezpodmínečně potřebuje, aby se do filmů vrážely 100x větší (respektive tedy spíš 1000x větší) peníze, než do epizody seriálu? Jakého konzumenta si studia vychovala, takového konzumenta studia mají, že ano.
2) Převážná většina peněz, která dnes divák utratí za lístek, jdou do kapsy provozovatele kina. V souvislosti s tím stojí za povšimnutí, že lístek do kina stál před pár desítkami let doslova drobné, televize ani trh s videonosiči neexistovaly, ale filmovým studiím se přesto dařilo tak dobře, že mohly vzniknout některé z nejlepších filmů všech dob. :-P
3) Kdyby fyzické zabránění přístupu fungovalo, nebavili bychom se tu nad touto zprávičkou. Ale fyzické zabránění přístupu nefunguje.
Souhlasim, ze davat ke vstupence DVD v den vydani je hloupost, stejne tak je ale hloupost nemoznost mit to pozdeji. Proc treba nedaji k listku do kina vygenerovany klic s odkazem na uloziste, ze ktereho si to po uplynuti nejake doby budou moci vsichni co byli v kine, stahnout film "na doma"?
proč ta skromnost, dokonce většině plátců daní někdo brání v tom, aby se na některé filmy nesložili.. třeba takoví kluci jako svěrák nebo mádl si přišli z našich daní už na pěkné 6-ti ciferné sumičky (první agitoval za vstup do NATO a proti pirátství a druhý visel mezi podporovateli TOP09 před volbami do PS na webu této strany a ještě dříve agitoval v otázkách václava hlodavce jako nezávislý náhodně vybraný kluk z hereckého lidu - to uvádím jen jako návod pro ty, kdo se chtějí stát pravičákem a přijít si vlastní pílí k miliónům)
Nejak nechapu, proc by nemelo byt normalni, sdilet cokoli, k cemu se clovek dostane.
Je zvláštní, že to nikdy nenapadne autora podobných prohlášení. Ale tak já vám napovím. Aby vás někdo vzal vážně, měl byste tu větu doložit vlastním činem. Třeba byste mohl úplně normálně tady v diskusi nasdílet údaje, ke kterým jste se dostal -- číslo, datum expirace a bezpečnostní kód platební karty k vašemu účtu. Pak vám budu věřit, že je pro vás normální sdílet cokoli, k čemu se dostanete.
Nejak nechapu, proc by nemelo byt normalni, sdilet cokoli, k cemu se clovek dostane. Vis, v divadle mi (pro tebe asi ohromne prekvapeni) nabidli vraceni vstupneho - to kdyz sem se v polovine predstaveni zvedl a odesel.
Ja sem si navic zaplatil nekolik tisic Kc za vsemozne poplatky z medii, takze mam predplaceno az do smrti. A to dopodtykam, ze jsem byl timto zpusobem okraden i z mych vlastnich autorskych del (flash ve fotaku ....).
Kdyz si vezmete, ze vsechny filmove trhaky za posledni rok a pul jsou ke stazeni hned po premiere ale vsechny do jednoho s naprosto totoznou rozmazanou kvalitou, stejne ztmavene a audio ztisene, je jasne ze to tam filmova studia davaji sami v tehle "kvalite" jako demo - pribeh se dozvite (jestli je to kravina nebo ne) a kdyz neni tak za lepsi kvalitu si uz zaplatite....nebo mi nekdo chce tvrdit, ze tito pirati nemaji telefon co umi HD video? :-)
Vážený pane, volné stahování filmů a seriálů je základem pro šíření kultury a také je nutné pro osvětu české veřejnosti, aby se alespoň část náročnějších diváků mohla účastnit mezinárodního kulturního diskurzu.
Ani soukromé, ba ani veřejnoprávní české televizní stanice dostatečně rychle nereagují na světové novinky, což přímo zavání snahou českého diváka izolovat od okolního světa a uzavřít ho do naší zapchlé mediální virtuální reality.
Slyšel jste třeba o Forbrydelsen - The Killing? Ne? Tak si to stáhněte, na torrentu, a dozíte se víc. Proč se k nám ona záležitost nedostala? Protože by někdo musel investovat do dabingu, jelikož český divák je na něj zvyklý a bez něj by vysílání tohoto díla nebylo komerčně úspěšné. To že jste většina lidí kokoti co chce dabing protože vás na střední anglicky neučili takže si ani nepřečtete anglické titulky je vaše chyba, a nevidím důvod proč bych měl připlácet za něco, co lidé v jiných státech EU mají zdarma v TV jenom proto, že "česko je specifické tržní prostředí" pro které se nevyplatí následovat evropské či jiní světové trendy.
Je dobře že piráti bojují za dekriminalizaci nekomerčního sdílení, protože proč musím riskovat byť zanedbatelnou šanci postihu jenom proto, že mám narozdíl od většiny ostatních blbečků v této páchnoucí české kotlině odlišný kulturní vkus a přehled? Jen se koukejte neustále dokola na vaše desítky let staré filmy a seriály, musím uznat že tehdy ještě měly alespoň nějakou úroveň, ale já nehodlám ustrnout v minulosti. Již nežijeme v dobách dávno minulých, nejsem konzervativní divák. A kdo je, tak ať se dívá na staré hovna klidně dál, stejně venku jen chčije a chčije...
Jediný rozumný způsob jak se dostat k obsahu o němž se mluví na zahraničních internetových diskuzích je pirátství. A nemusí jít jen o obskurní záležitost, na Futuramu jsme kdysi jako tehdy ještě mladí středoškoláci dívali snad o deset let dříve, než s ní přišla Prima Cool. Stejně tak Prison Break a Lost, neboli Útěk z vězení a Ztracení, byly u nás vysílány snad až po dovou letech, a to jen proto že se jednalo o "megahity". Vysílala se vůbec někdy Battlestar Galaktica? Nevím, protože televizi jsem zrušil a plně nahradil pirátskými zdroji.
Jaký je nakonec rozdíl mezi tím když si onen obsah stáhnu z torrentu a nebo nahraju z televize a nechám přeskočit reklamy nějakým chytrým udělátkem? Výsledek bude naprosto stejný, reklamy neuvidím, a zábava bude stejná. Pirátění tudíž není nic jiného než forma přenosu jinak než éterem. Bittorrent je rádio dneška, a jeho éterem je internet!
Tak nejak.
Jediny kdo si o tom ma rozhodovat je ten, kdo "obsah" sam vytvari http://www.janburian.cz/kopirovani.htm
Já, když jsem si chtěl koupit kdysi knížku Harryho Pottera, ještě dříve než ji u nás vydal Albatros, tak jsem si ji normálně objednal z amazon.co.uk, tuhle možnost má každý a koupíte tam i ty Vaše seriály.
Takže rozhodně pirátství není jediný způsob, jak se k tomu obsahu dostat.
Mimochodem nemusíte připlácet za něco, co mají v jiných státech EU zdarma nebo nějak trpět... Pokud se Vám nelíbí v místě, kde žijete, pak podle současných zákonů máte dvě občanství: 1) ČR; 2) EU, takže se klidně můžete sbalit a odjet třeba do Londýna, Berlína, Paříže a být tam jeden den nebo třeba až po zbytek života.
Dokonce už i poslední omezení k práci Čechů v zahraničí padlo v roce 2011, takže stačí, když někde přijedete, jenom si nahlásíte doručovací adresu a jinak nemusíte řešit nic.
Takže tady neskučte! Nevšimnul jsem si, že by někde byly ostnaté dráty a letadla z Prahy létají každou chvilku...
A třeba v tom Londýně tyto seriály byly sice v TV, ale pečivo je tam 3x dražší, takže to budete řešit jak? Vybijete výlohu v pekařství a vykradete ho, stejně jako u nás vykrádáte filmy? :-D.