Marketing snese leccos, o tom žádná. V minulosti tak kdosi založil na Facebooku skupinu „10 náhodně losovaných členů této skupiny vyhraje každý týden IPHONE!“ a po dosažení více než 70 tisíc členů ji přejmenoval na Mladí lidé volí Jiřího Paroubka (paradoxem je, že existuje stále, včetně komentářů těch, kdo strašně touží po iPhonu). A historie se opakuje.
Na počátku září vznikla na Facebooku událost „Sněmovní volby 2013“ a byť se jakžtakž dalo poznat, že pochází od TOP 09, nebylo to zřejmé například z obrázku v hlavičce. Až náhle 22. října, když už skupina měla 16 tisíc příznivců, se obrázek v záhlaví změnil, rozrostli se organizátoři události a změnil se i popisek.
V tomto případě není možné tvrdit, že to „někdo za TOP 09“ založil. Uvedená událost je skutečně založena přímo stránkou TOP 09 na Facebooku a stále je vidět i mezi událostmi stránky.
Má aktuálně 16 987 potvrzených účastníků (ty může TOP 09 oslovovat) a ještě 18 928 pozvaných a 751 ve stavu „možná“). Mimochodem: nejzábavnější obsah u této události paradoxně najdete mezi komentáři těch, kteří odmítli.
Určitým způsobem je tato aktivita TOP 09 podobná příkladu citovanému v úvodu. Z něčeho, co původně vypadalo zcela jinak, vytvořili akci, která je má jasně podporovat. Aniž by o tom řada původně přihlášených lidí věděla. Prostě takový klasický politický volební marketing.