TOP09 neodolala pokušení a na Facebooku manipulovala s pozvánkou na událost

23. 10. 2013
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Jak můžete z lidí, kteří nic netuší, udělat vlastní příznivce? Založíte obecnou událost a pak ji přejmenujete na akci TOP 09. Šikovné.

Marketing snese leccos, o tom žádná. V minulosti tak kdosi založil na Facebooku skupinu „10 náhodně losovaných členů této skupiny vyhraje každý týden IPHONE!“ a po dosažení více než 70 tisíc členů ji přejmenoval na Mladí lidé volí Jiřího Paroubka (paradoxem je, že existuje stále, včetně komentářů těch, kdo strašně touží po iPhonu). A historie se opakuje.

Na počátku září vznikla na Facebooku událost „Sněmovní volby 2013“ a byť se jakžtakž dalo poznat, že pochází od TOP 09, nebylo to zřejmé například z obrázku v hlavičce. Až náhle 22. října, když už skupina měla 16 tisíc příznivců, se obrázek v záhlaví změnil, rozrostli se organizátoři události a změnil se i popisek.

V tomto případě není možné tvrdit, že to „někdo za TOP 09“ založil. Uvedená událost je skutečně založena přímo stránkou TOP 09 na Facebooku a stále je vidět i mezi událostmi stránky. 

MM 25 baliček

Má aktuálně 16 987 potvrzených účastníků (ty může TOP 09 oslovovat) a ještě 18 928 pozvaných a 751 ve stavu „možná“). Mimochodem: nejzábavnější obsah u této události paradoxně najdete mezi komentáři těch, kteří odmítli.

Určitým způsobem je tato aktivita TOP 09 podobná příkladu citovanému v úvodu. Z něčeho, co původně vypadalo zcela jinak, vytvořili akci, která je má jasně podporovat. Aniž by o tom řada původně přihlášených lidí věděla. Prostě takový klasický politický volební marketing. 

Autor článku

Konzultant a publicista, provozuje www.pooh.cz. Podle některých si myslí, že rozumí všemu, sám je však přesvědčen o pravém opaku a ani v 30+ letech nedokázal přijít na to, jak mít peníze a nepracovat.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).