Investiční fond Bizthusiasm Tomáše Čupra získává osmiprocentní podíl ve dva měsíce starém projektu LidskáSíla, který online zprostředkovává úklid domácností a chystá se i na další služby jako je okamžité propojování uživatelů s fitness trenéry či instalatéry.
LidskáSíla, za kterou stojí Robert Vojáček, Michaela Somolová a Šimon Podlipský, získala dle tiskové zprávy, kterou má Lupa.cz k dispozici, „investici v řádech milionů korun“.
Její plnění přitom bude dvoufázové. V první fázi získává fond Bizthusiasm v projektu 8% podíl, další peníze pak do LidskéSíly vkládá formou půjčky, kterou lze v budoucnu vyměnit za podíl ve startupu (tzv. convertible notes, pozn.redakce). Peníze poslouží na rozvoj tréninkového centra či týmu zákaznické podpory, dále půjdou na marketing.
„Věřím platformním byznysům a sázím na tezi, že všechno, co si mohou lidé zařídit online, bude v budoucnosti online,“ říká ke svému rozhodnutí Čupr.
Investice z Polska
Prostředky přitom startupu neposkytuje sám, své peníze do něj formou půjčky vložil i člen polského významného venture kapitálového fondu, který si ale přál zůstat v anonymitě. Jeho role je ale pouze pasivní. Čupr týmu pomáhá s nastavením procesů ve firmě nebo marketingem.
„Investice z Polska má pro nás strategické výhody v případě expanze do zahraničí. Tomáše Čupra bereme jako partnera, který nám svými schopnostmi a zkušenostmi pomůže projekt posunout,“ říká spoluzakladatel startupu Robert Vojáček, který byl ještě nedávno aktivní i v taxi aplikaci Liftago.
Tomáš Čupr je se svým fondem Bizthusiasm v letošním roce velmi čilý. Na přelomu roku se podařil prodej online rozvážek jídel Dámejídlo.cz nadnárodnímu koncernu Delivery Hero. Díky prodeji svého podílu mohl naopak navýšit na 42 % účast v online prodeji a rozvozu potravin Rohlik.cz, který rozjel s investičními fondy Miton, Enern a firmou Benefio Marka Sachy. Na jaře pak přišel s investicí do StartupYardu.
LidskáSíla by mohla přinést synergie právě Rohliku, což naznačuje i Vojáček. „Nabízí se také spojení s online supermarketem Rohlik.cz, za kterým Tomáš stojí, i když konkrétní podobu zatím nechceme prozrazovat.“
Podle Vojáčka LidskáSíla během prvního měsíce od svého spuštění registrovala stovky objednávek s tím, že valná většina z nich byla rovnou dlouhodobých. Služba by chtěla do dvou let nabídnout ve své databázi až 2 000 profesionálů.