Velmi zjednodušeně - optimalizace SEO je dvojí. Také jde o to, jestli chcete být jen nahoře ve vyhledávání, nebo máte zájem o další nástroje.
1. vytvořit web tak, aby splňoval zásady "slušného webu", měl všechny potřebné meta záznamy, byl relevantní, dlouho na trhu a měl "legální" zpětné odkazy na mé stránky, tím se dá najevo, že je solidní a má nezavádějící a požadované informace. Pak dostane vysoký ranking. Je to běh na dlouhou trať a celá řada komerčních webů (třeba e-shopů) na to nedosáhne. Takový web se jednou zoptimalizuje a pak se jen kouká, není-li nová fíčurka (třeba z HML5, responsibilita apod), která by se tam mohla doplnit.
2. najmout si SEO optimalizátora, který ví, jak Google hodnotí (což může být každý týden jinak) a v podstatě "podvůdkama" vylepšuje stávající web tak, aby dostal vysoké hodnocení. Pochopitelně se Google těmto taktikám brání a tak musí všichni "skákat, jak Google píská". Google nemá zájem, aby nahoře byli ti, co to jen chtějí, ale ti, co si to zaslouží. Když chtějí být nahoře, mají si u něj koupit reklamu a umístění. Tady se dále zavádějí nejrůznější marketingové nástroje, o tom je tenhle článek a na tom se živí mraky SEO optimalizátorů. Narazil jsem i na takové, co se tím sice chlubí, ale nejsou schopni do webu přidat ani meta příkazy, kolikrát ani GA není pořádně.