Názory k článku Terminace v mobilních sítích zlevní na 41 haléřů, ale o měsíc později, než měla

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 21. 2. 2013 20:17

    jenicek (neregistrovaný)

    musí to doručit účastníkovi řízení, což je Vodafone, že ten se nechává zastupovat je jeho problém.

  • 24. 2. 2013 2:05

    ViR

    Pokud se jedná o rok 2001, nebyl to "stejný regulátor" kterému asymetrie nevadila, ale jeho shodou okolností stejnojmenný "právní předchůdce".

    Současný ČTÚ je zřízen až Zákonem 127/2005 Sb. o elektronických komunikacích, s poněkud jinými kompetencemi a činností, než ten předchozí. Také tehdy platil Zákon 151/2000 Sb. o telekomunikacích, s výrazně jiným obsahem a pravidly regulace. A konečně, nebyli jsme tehdy ještě v EU, čili netýkal se nás "evropský regulační rámec" a směrnice a pravidla EK, které proti nákladově neodůvodněné asymetrii poměrně silně jdou.

  • 22. 2. 2013 13:23

    x (neregistrovaný)

    Zasadni omyl, naprosto totez lze aplikovat napriklad na prestupkove rizeni bezneho ovcana - on muze jednoduse oznamit, ze jej v tomto rizeni bude zastupovat pan XYZ, a pak musi urad komunikovat s XYZ, nikoli s tim, koho se rizeni defakto tyka.

  • 22. 2. 2013 0:54

    v.m... (neregistrovaný)

    To, že vám to připadá jako "pěkná blbost" nic nemění na tom, že to věrně popisuje skutkový stav. Pokud probíhalo správní řízení, v rámci kterého byl jednáním pověřen advokát, potom je potřeba doručovat tomuto advokátovi.

    Mě by spíše zajímalo, jak regulátor odůvodnil své pochybení tou "cenovou asymetrií"? Když v jiném případě propojovacích poplatků k podobné cenové asymetrii docházelo, tak to stejnému regulátorovi naopak vůbec nevadilo. Jenže to se psal rok 2001 a cenovou asymetrii realizovali společně Český Telecom s Eurotelem Praha na jedné straně a Vodafone (tehdy ještě jako Oskar Mobil a.s.) na straně druhé.

    Další příklad cenové asymetrie byly ceny za přenesení čísel v mobilních sítích, kde opět regulátor prosazoval nesmyslné asymetrické ceny a odůvodňoval je různými náklady u neefektivních operátorů na přenesení čísel.

    Nyní tedy klidně mohly platit na jeden měsíc různé ceny terminace a pokud by v důsledku špatného postupu regulátora vznikly škody dalším operátorům (T-Mobile a Telefonica), tak se tyto společnosti mohly domáhat náhrady jim vzniklé škody. Když někdo dělá chyby, potom by za ně měl být také plně zodpovědný. Jenže přesně tomu se regulátor chtěl vyhnout a proto raději posunul termíny účinnosti také ostatním společnostem. Škoda tak vznikla pouze zákazníkům, ale spotřebitelé jsou "ovce", ti se přece bouřit nebudou a na zlevnění služeb si rádi počkají, takže se vlastně vůbec nic vážného nikomu nestalo. Drobnost. Vyřešeno. Zapomeňme.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).