Vlákno názorů k článku Televizory LG pro rok 2010: Pasivní 3D, ale i ultratenké s plošným LED podsvícením od anonym - přeju Vám hezký víkend a držím palce, abyste...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 14. 5. 2010 16:32

    bez přezdívky
    přeju Vám hezký víkend a držím palce, abyste tu krizi vydržel a hlavně nesletěl ze žebříku :)
    I my v Praze máme problémy....
  • 14. 5. 2010 14:09

    bez přezdívky
    díky za recenze, dobré informace.

    Ke komentářům o prodeji - televize (jako auta či cokoliv jiného) se prodávají stále a pravidelně obměňují, protože jsou stále potřební zákazníci. Někdy více, jindy méně. To, že někdo má 2 roky starou TV přeci neznamená, že by LG či kdokoliv jiný měl zastavit vývoj. Takže nadpis "důvod k závisti" u pana pamětníka, sice může osvětlovat jeho duševní hnutí, ale naštěstí to neovlivní to, že na trhu budou televizory stále s něčím novým - což je dobře pro každého, kdo je na trhu teď a teď si TV potřebuje koupit - počet koupěchtivých zákazníků zvyšuje právě jen technický pokrok a zajímavá nabídka TV programů (třeba ted MS ve fotbale). Jen je otázkou jak se budou vyvíjet ceny, když dolar nabývá na síle
  • 14. 5. 2010 20:23

    Nodar
    jeden o koze, druhý o voze ... :-)
    - user Racz nevidí zásadní rozdíl mezi FullHD filmem zobrazeným jednou na FullHD a podruhé na HD Ready TV
    - user Pamětník vidí zásadní rozdíl mezi SD a HD filmem puštěným jak na FullHD tak na HD Ready TV
    No a já s váma oběma souhlasím, protože to jsou dva naprosto odlišné případy :-)
  • 14. 5. 2010 14:45

    Pamětník
    Pepo, děkuji za Vaši možnou obavu, že jeden můj nadpis by dokázal zastavit vývoj čehokoliv. Já bych asi opravdu záviděl majitelům nových recenzovaných TV to, že mohou všechny ty jejich nejnovější vlastnosti beze zbytku využívat. A bez ohledu na to, jaký je kurs dolaru, bych si novinku rád koupil. Protože mne pár cm na tlouštce TV nevytrhne, ani neocením perfektní podsvícení celé plochy zobrazovače, když nejen naše stanice stejně často vysílají po okrajích obrazu jen černé pruhy, proto se žádná závist z mé strany skutečně zatím nekoná. Mé duševní hnutí proto Pepo neřešte, je to zbytečné. Spíše se prosím věnujte komentářům na téma vhodnosti, potřebnosti a nezbytnosti těch vlastností TV, které se právě dostávají na náš trh. To bude pro celý tento web určitě prospěšnější.
  • 14. 5. 2010 19:10

    Pamětník
    Pane Ráczi, asi nemám běžné oko, ale já rozdíl mezi SD a HD na HD Ready a Full HD zkrátka poznám. Nejsem ani krátkozraký, ani slepý, ale i z dvoumetrové vzdálenosti poznám na obrazovce o jaké vysílání se jedná. A to srovnávám SD a HD verze vysílání z MUXu 1, 2, 3 a 4, analogu a DVB-C od UPC i částečně z DVB-S.

    O celostátní univerzálnosti poměrů na Domažlicku nejsem přesvědčen. Podle církevních pramenů měl před deseti lety tento vikariát 59 tisíc obyvatel, podle 2 roky staré statistiky v regionu Jihozápad potom 60 tisíc. Nejsem demograf, ale je tedy pro Česko typičtější občan z Domažlicka, nebo naopak z některého Vámi uvedeného velkoměsta? Také jsou poměrně velké regionální rozdíly v oblasti nezaměstnanosti a průměrných mezd, což jsou důležité parametry.

    Spíše se tady jedná o životní styl a generační problém. Mne vychovala padesátá a šedesátá léta minulého století. Nemusím si tedy kupovat takové věci, jako třeba namátkově litr džusu za 40 Kč a proto mi zbývá poměrně dost peněz na uspokojení mých koníčků, kam spadá i rozmanitý příjem televize. Přesto si nepoletím koupit v tomto článku uváděné novinky LG. Proč? To jsem uvedl hned na začátku vlákna.

    U nás poslední dobou trpí TV technologie chronickou nemocí. Vybavenost televizorů o několik let předstihuje reálné možnosti jejich využití z tuzemských TV zdrojů. Proto je na místě si kupovat ty nejlevnější modely, třeba i ty ve světě výprodejové. Jediná chyba ale snad nastala u nedávného nakupování TV analogových rekordérů. Analog má odzvoněno a kdo si to neuvědomil, zbytečně na to již doplácí, nebo záhy bude.

    Je také trochu jiná doba a jen několikadenní "sváteční" televizní akce, kdy se v HD vysílají oblíbené akce, jako olympiády a MS ve fotbale, či hokeji, mnoho diváků nenaláká ke koupi nového přijímače. Ani 3D, údajně hit roku 2010, u nás asi moc nezabere a ceny jsou zatím adekvátní technologické novince. A možná, že právě ty neustále nabízené inovace vlastně nutí případné potenciální kupce televizorů vyčkávat na dobu, kdy se tato technika stabilizuje a bude konečně vhodné nemalou investici obětovat?
  • 15. 5. 2010 9:03

    Pamětník
    Tome, nemyslím si, že se tady mluví o koze a voze. Na počátku zde bylo konstatování pana Rácze, že nedokáže svým zákazníkům předvést rozdíl mezi zobrazením nativního HD pořadu na FullHD a HDReady televizoru. To zkrátka nechápu a jen pro doplnění jsem uvedl, že rozdíl je pochopitelně viditelný i u SD a HD verze vysílání stejného pořadu. Čili ten "vůz" tam byl jen navíc a jen měl podpořit smysluplnost nákupu FullHD televizorů, pokud jsou "krmeny" ze správného zdroje.

    Zpátky tedy k zobrazení. Pokud je pořad vysílán s 1080 řádky, na menší rozlišení HDReady TV se musí provést downscaling na jeho obvyklých 768 řádek. Pro definici normy pro kategorii HDReady by vyhovovalo i jen 720 řádek. Čistě matematicky je tedy rozdíl v zobrazení 1920x1080=2073600 ku 1024x768=786432, nebo 1280x720=921600. Více než dvaapůlnásobek, nebo dvojnásobek, pixelů by už měl být na detailech nativního HD obrazu pozorovatelný. Ono je asi opticky škodlivé každé přepočítávání z jednoho rozlišení na druhé. Nikdy to nebývá celé číslo a proto není obrazová informace každého pixelu jen prostým násobkem, nebo zlomkem, toho originálu. Potom záleží i na kvalitě elektronických obvodů, jak se vypořádají s tím přepočtem, aby se minimalizoval vliv přepočítávání. K podobné operaci může docházet i při panem Ráczem vychvalovaném režimu 100 Hz zobrazování. Televizor může jen rychleji "blikat", nebo dražší modely mohou přidané mezisnímky dopočítávat, což se může projevit na zdánlivě plynulejším pohybu, než byl ve skutečnosti zaznamenán a vysílán. Toto umělé zkrášlování reality se pravda může někdy i povést.

    Tolik teorie a nyní praxe. Vlastním třeba Sony BRAVIA KDL-40W4000. Ta zná 4 řádková rozlišení - 1080, 720, 576 a 480. Z DVB-C UPC tedy zobrazuje HD stanice v rozlišení 1080, SD v jen 576, obojí na všech 1080 řádcích. Pro srovnání si mohu zvolit třeba Novu v obou rozlišeních. A asi nejen já ten rozdíl vidím. Totožné režimy (1080/576) mohu porovnávat i na FullHD monitoru Samsung SyncMaster 2333HD s DVB tunerem a třeba na jen HDReady TV Samsung LE32B450C4W. Nemohu tedy přímo vedle sebe současně porovnávat stejný HD program na podobném modelu FullHD a HDReady TV, nejlépe od jednoho výrobce. Přesto jsem přesvědčen, že tím, že jsem si koupil dva zobrazovače s displejem o 1080 řádcích, mohu sledovat nejen nativní HD vysílání o poznání lépe, než na zbývajících jen HDReady televizorech. A o to snad v této diskuzi jde především. Možná jsem nezvolil zcela univerzální příklad pro srovnání, když jsem se soustředil jen na DVB-C a poskytovatele UPC. Bohužel nemohu operativně porovnávat jiné zdroje, kromě výsledného obrazu na 22" FullHD monitoru Fujitsu Siemens, který je připojen přes HDMI k STB Maximum T-1300 FTA a porovnávám SD a HD varianty DVB-T vysílání ze všech pěti možných pražských zdrojů. Zde je rozdíl opět viditelný, ale vzhledem k malé úhlopříčce, asi z pozorovací vzdálenosti kolem 50 cm.

    Proto opakuji, nechápu, jak prodejce nedokáže předvést zákazníkovi rozdíl mezi HDReady a FullHD televizorem. :-)
  • 15. 5. 2010 18:19

    -=RYS=-
    Souhlasim s tebou Pametniku.
    Me osobne u te FullHD obrazovky chybi DVB-T2/HD-SD + DVB-C/HD-SD.
    Takze to zatim vypada tak, ze si poridim "tu nejlepsi placku" nebo videoprojektor.
    Ale spise to vidim, ze jeste pockam na tu "moji placku" az bude na trhu.

    Osobne jsem predpokladal, ze v novych televizorech budou jiz integrovany DVB-T/T2 tunery s moznosti MPEG2/MPEG4-AAC pro SD, HD, FullHD rozliseni.

    Ale zatim nic.
    Clovek si mysli, ze koupi pristroj s kterym jiz bude pripraveny na nove normy, ale bohuzel, zatim velky kulovy.

    Taky nechapu tu Wifinu...v clanku se pise, ze je integrovana a pak ze je treba USB Wifinu. Tak co je pravda...., ze tv ma interni Wifinu + volny USBhub slot nebo ze Wifinu televizor nema, ma jen USBhub do ktereho se da zastrcit treba i USB Wifina nebo USB BT.
  • 14. 5. 2010 16:26

    bez přezdívky
    Když vidím Škromacha, je mi zle. Při pátku to není moc k pozvednutí nálady. Zkazit si jí ale nenechám - jedu za chvilku na sat.montáž, tak abych neslítl z žebříku :-)
  • 14. 5. 2010 15:41

    bez přezdívky
    Pane Pamětníku, sám jsem se tomu divil, ale opravdu běžným okem nepoznáte rozdíl, když pouštím stejná nativní HD obraz do LCD TV HD Ready a Full HD. Opravdu je to pro běžné oko naprosto stejný obraz!!! Jinak ohledně kvality obrazu se místo Full HD spíše přikláním k tomu, aby televizor byl 100Hz - zde už rozdíl mezi 50Hz a 100Hz je více než rapidní. O tom, že "můj"region je jiný, než-li ty ostatní - tak tomu věří snad jenom blázen. Kromě velkým měst jako je Praha, Brno, Ostrava - je stav hodně hodně podobný tomu "domažlickému" a to: lidé neutrácejí, poněvad6 nemají co a když už, chtějí to nejlevnější. I když jim samozřejmě vysvětluji rozdíly a že se vyplatí také koukat na technickou stránku a nepořizovat to nejlevnější - lidé stejně kupují to nejlevnější. ostatně toto jsem i říkal v Praze na Kulatém stole - protože jsem tam zjistil, že skoro většina jakoby žila úplně na jiné planetě či co. Lidi prostě nemají peníze a cena je absolutně rozhodující. Je to bohužel tak, píšu záměrně - bohužel, protože jsem si myslel, že v roce 2010 už se to konečně změní. Nic se nezměnilo.........
  • 15. 5. 2010 10:32

    bez přezdívky
    Nezlobte se na mě, pane Pamětníku, ale je to tak. Mám vedle sebe dvě televize, jedna je HD Ready a druhá je Full HD. Do obou pouštím stejný program ve vysokém rozlišení (přes HDMI kabel samozřejmě) (mám ze střechy dva kabely z obou aster a zapnuté naráz dva HDTV sat.receivery). Na obouch televizorech je obraz stejný. Lidské oko nepozná rozdíl, proto se ptám i zákazníků, kteří v tom rozdíl také nevidím. Proto je blbost prodávat lidem za každou cenu Full HD televizor. Problém je v tom, že opravdu za chvilku jiné, než-li dražší Full HD televize na trhu nebudou. Hezký víkend. P.S. Zdá se mi, že řešíte zdlouhavě problémy, já mám rád rezolutní a rychlý výsledek, nemám čas se pitvat v problémech.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).