Ve včerejším videorozhovoru serveru Mediář nevyloučil prezident české pobočky mediálního domu Lagardère Michel Fleischmann, že se tento koncern pustí také na pole digitálního vysílání. Jsme připraveni zamýšlet se nad tím, co a jak budeme dělat a uvidíme, jak se rozehraje komerční hra v digitalizaci, která mohla začít už před čtyřmi lety a začne až v roce 2012,
konstatoval Fleischmann.
ČTĚTE TAKÉ: Digitalizace? To je předčasná otázka, říká provozní šéf Evropy 2 a Frekvence 1
Fleischmann mluvil záměrně až o roce 2012, protože v té době bude ukončen proces digitalizace a šíření analogového televizního signálu a na pole terestrického vysílání budou moci vstoupit noví hráči, kterým bude stačit pouze registrace u Rady pro rozhlasové a televizní vysílání (RRTV) a smlouva s operátorem sítě. Doba, kdy mohli vysílat v terestických sítích pouze subjekty, kterým udělila licenci RRTV, skončí.
ROZHOVOR: Je jasné, že v DVB-T vysílat nebudeme, říká prezident české Lagardere Michel Fleischmann
Fleischmann upozornil na to, že Lagarère je komerční subjekt, který žije stoprocentně pouze z prodeje reklamních časů. Když v současné době prodej reklamních časů de facto neexistuje, nemá smysl televizi dělat, nejsem-li ve velkém koncernu, který již analogové televize provozuje,
konstatoval prezident koncernu, kam patří mimo jiné úspěšné rozhlasové stanice Evropa 2 a Frekvence 1. Smysl má pracovat na projektech a na tom, jak by to mohlo vypadat,
dodal.
NEPŘEHLÉDNĚTE: Komerční rádia chtějí garanci analogových licencí do roku 2020
Při té příležitosti si Fleischmann opět posteskl nad ztrátou výhody, kterou mohl Lagarère mít. Koncern totiž již před několika lety uvažoval nad vlastní hudební televizí. Mezi tím však v České republice a na Slovensku vznikly stanice tohoto typu, například Óčko, Muzika CS nebo Retro Music Television. Jsou na tom tak, jak na tom jsou. Ti, kteří licenci na digitál mají, se mu vyhýbají, ti, kteří koupili licenci jiné hudební televize, nejsou příliš vidět,
konstatoval Michel Fleischmann. Podobně se vyjádřil i k možné realizaci projektu televize pro ženy, jejíž myšlenky se mezitím chytly Nova s Primou. Ženy jsou správné komerční zaměření,
dodal.