Na příliš hlasitou reklamu oproti klasickému programu upozornila na svém posledním zasedání Rada pro rozhlasové a televizní vysílání (RRTV) Radima Pařízka. Regulátor konkrétně zvednul varovný prst nad společnostmi Digital Broadcasting a Hudební televize. První firma provozuje stanice Rebel a Relax, druhá pak stanici Retro Music Television. V případě Digital Broadcasting ovšem RRTV neuvedla, kterého kanálu (kanálů) se tento prohřešek týkal. Společnost v tom však není sama. Problém s hlasitostí měly už v minulosti například Active TV, Šlágr TV nebo hudební televize Óčko.
Z ARCHIVU: Televize budou muset od června ztišit reklamu, nařídí jim to zákon
Rada coby ústřední správní úřad (…) upozorňuje provozovatele televizního vysílání Digital Broadcasting (…) na porušení § 49 odst. 3) zákona č. 231/2001 Sb., podle něhož hladina hlasitosti vysílání reklamy, teleshoppingu a označení sponzora musí být v souladu s technickou specifikací danou vyhláškou č. 122/2013 Sb.,
uvedl mimo jiné regulátor. Zatímco hodnota hlasitosti by měla být 23 LUFS (jde o veličinu, podle které RRTV intenzitu zvuku měří, pozn. red.), reklamní bloky se pohybovaly okolo 20 LUFS, přičemž maximální povolená odchylka byla +/- 1 LUFS. Provozovatelé stanic mají na nápravu jeden týden.
ČTĚTE TAKÉ: RRTV pokárala Sport 5 za velkou hlasitost reklamy a teleshoppingu
Problém s vysokou hlasitostí naopak nedávno odstranila již zmiňovaná stanice Šlágr TV. Počínaje pondělním dopolednem (10.02.2014 v 9 hodin) došlo k úpravě hlasitosti u programu Šlágr TV, který patřil dlouhodobě mezi programy s výrazně vyšší hladinou hlasitosti. Tato změna se týká jak vysílání v DVB-T (vysílací síť 3), tak DVB-S (Astra 23,5°E, kmitočet 11895 MHz). Nyní tak hladina hlasitosti dosahuje běžně hodnoty –23 LUFS s mírnou tolerancí tak, jak doporučuje EBU v dokumentu R128. Upozornění na nedodržení vyhlášky č. 122/2013 Sb. dostal provozovatel již v září 2013,
upozornil nedávno blog DXradio.cz.