Jen bych upozornil pana autora, aby nezaměňoval pojmy a dojmy. Dluh není rozhodně to, co je ztráta z podnikání.
Rozhodně po Z1 nezůstaly dluhy ve výši 250mil.Kč, jak píšete. Jde o provozní ztrátu, která šla na vrub majiteli, tudíž žádné (větší) neuhrazené dluhy (závazky) po ní nezůstaly.
Obdobně je to s Barrandovem. Samozřejmě je ve ztrátě z podnikání, ale výše závazků k 1.1.2012 byla necelých 600mil. a ve výroční zprávě není patrné, že by byly některé po lhůtě splatnosti. Takže žádná miliarda.
Vím, že je třeba trošku dramatizovat kvůli čtivosti článků, ale pro serióznost tohoto webu to není správná cesta (obdobně jako komunikovaná zpráva o sledovanosti ;-) )
Barrandov sliboval, že to bude televize pro dnešní třícátníky a čtyřicátníky. Což vůbec nesplnil. My nejsme senilní, takže ty 2-hodinové bloky dětských pořadů v hlavním podvečerním čase nás příliš neosloví. Seriály jako Moonlighting s B. Willisem a Cybill Sheppherd zase docela jo. Jenomže to tam vysílají kolem půlnoci.
Až na Barrandov to vše jsou relativně malé projekty. Jasně, normálnímu člověku těch pár desítek milionů může přijít jako příliš mnoho peněz, ale není to zase až tolik a rozhodně to nestačí k tomu, aby byla vytvořena nějaká konkurenceschopná stanice, která by měla nějaký větší podíl na trhu a patřičný efekt.
Já třeba neumím pochopit proč žádný z podnikatelů, kteří mají na účtech miliardy, neinvestovali prostředky pro vytvoření tematického kanálu, který u nás chybí.
Umíte si představit např. dětskou stanici s rozpočtem 500 milionů Kč? Já mít tyto peníze, vzkříším SuperMax a všem u nás na trhu vytřu zrak. Nebudu psát jak, to si nechám pro sebe, ale berte to jako příklad. Ty peníze se nechají využít i jinak - např. spustit lokalizovanou verzi nějaké americké značky v rámci licence.
BTW - Místo pro SuperMax tady je. Vždycky bylo, je a bude. Neexistuje tu dětská stanice, který by byla široce dostupná, plně lokalizovaná, nestranná a vysílala doslova všechno.
Všichni se hrnou vesměs do plnoformátových stanic v domnění, že si ukrojí větší kus koláče, ale proč nezkusit opak? Ono je někdy méně více.
P.S. Pokud to tu nějaký podnikatel čte a nápad se SuperMaxem ho zaujal, napište mi - mám to promyšlené od A do Z.
Jo viděl jsem něco z jejího vysílání někde na netu ale taky nic moc aby oslovila větší část lidí... Chápu to jen jako pokus aby zmizel pupek česka tedy váš nenáviděný Prágl do něhož stejně za prací jezdí či se odstěhovalo hodně moraváků... Je to těžké neboť i v malé republice je lidí mraky a co člověk to jiný názory a potřeby a tedy zaujmout v takové míře aby to trh zaplatil není v této branži jednoduché... Studia s technikou, lidé a vysílače též nejsou zrovna laciná věc... Jen se divím regionálkám co vysílají 30minutovou smyčku pořád dokola celých 24h, že jsou schopní zatím žít....
Ale splnil. Já také nejsem senilní, ale Animáček jsem uvítal a děkuji Barrandovu za něj. Kdo má malé děti, ví proč. Ano, máte pravdu a souhlasím s tím, že některé "dobré" věci Barrandov posouvá k půlnoci. Velmi mě to zarmoutilo hlavně u vysílání italského seriálu z produkce RAI, La piovra - Chobotnice. Prostě člověk už v půlce spí, chtě nechtě :-) .
Nicméně u nás doma Barrandov běží celkem hodně, určitě více, než Nova, bohužel nemáme píplmetr, takže Barrandovu tím se zvětšením sledovanosti nepomůžeme.
Stejně jako nikdo tenkrát neposlouchal Ivetku Bartošovou. Byla všude slyšet, ale 100x větší zájem byl o Depeche Mode. Měli reklamu na každé zastávce. A jsou do dneška klasika.
http://www.youtube.com/watch?v=k2xUMiUrCs8