Asi mi uniklo jaky bych platil poplatky v pripade, ze mam svoji pevnou linku napr. v Brne, ale Budu v Praze a budu chtit volat do Prahy. Hovor se mi bude tedy uctovat jako mistni (Praha->Praha) nebo mezimestsky (Brno->Praha)?
Autor se holt nezapře ... a jeho averze vůči ČTc taky ne :-)
Kdykoliv čtu články od p.Peterky, nabývám dojmu, že mu ČTc vyvraždil rodinu.
IMHO je to docela užitečná služba. Komu se nelíbí, ať ji nepoužívá, nikdo ho k tomu nenutí.
Co je spatneho na tom ze autor se diva na sluzbu krytickym pohledem a hleda pripadna slaba mista? Oslavne se placat po zadech jak sme dobry asi dokaze kazdy :)
BTW: jeden cizi telco operator, ktery ma stejnou sluzbu ma proaktivni dohled - ma inteligentni filtry a v pripade anomalie je zakaznik ihned informovan. Typicky vola casto z Atlanty a Miami a to do Miami a do Nemecka. A najednou tam ma behem jednoho dne 10 hovoru na Jamajku...
Ze se pak uznavaji reklamace i v pripade, ze si stezuje zakaznik "sam" je jasne. Taky je ale jasne, ze u nas to nikdy nepujde. Anomalie ze lide podvadi mj. i tak, ze misto kupovani postovnich znamek je rucne maluji asi jinde neni.
BTW: u nas takovahle sluzba funguje od roku 2001 taky a na obdobnem principu - pokud je zaznamenana ve volani nejaka vyrazna anomalie, je zakaznik telefonicky upozornen.
...
v uvedenou dobu jste zcela prokazatelne volal pomoci sve telekonto karty do malajsie a proto vasi zadost o reklamaci uctu ve vysi 73.318,79 Kc nemuzeme uznat.
s pozdravem vas telecom.
Tato "zajímavá" služba má i druhou stránku. Náš milovaný Telecom bude mít totální přehled komu telefonujete. Doposud tyto informace neměl. Věděl, komu voláte z Vaší pevné linky, jak využívate linku pro datové služby apod. , ale neměl informace o Vašem volání z telefonním budek či jiných telefonů. Pokud tuto službu využijete, pak Telecomu předáte všechny informace o Vaší osobě. Komu voláte, kdy voláte, odkud voláte atd.. Tyto informace jsou předávány státním orgánům a spolu s daty z mobilních společností, bank a dalších institucí se vytváří databáze informací o Vaší osobě. Tedy: co děláte, kudy se pohybujete, pohyby na účtech, kdy vybíráte peníze, komu a kdy voláte, s kým se sdružujete atd.. Tato služba je uskutečněna na státní objednávku s cílem zlepšit identifikaci a získat více dat o lidech, kteří využívají služby Telecomu. Mějte se krásně ve světě "totální kontroly".
Kartu Telekonto jsem si pořídil a jsem spokojen. Tato služba není výmyslem Ctc. je to odkoukaný ze západu a to sakum prásk, Ctc. na tom nic neměnil, takže je to služba dobrá. A vy pane Martine přestaňte sledovat Akta X - stejně dobře Vás mohou sledovat mibilní operátoři. Ale kdo by měl zájem vědět, kam volá tokový vylízaný Ferda jako Vy....
probůh to si vážně myslíte, že si Ctc dělá statistiky o tom, kam každý jednotlivec (zdůrazňuji jednotlivec) volá, z jakého automatu a na jaká čísla. Jo a pak to zcela jistě předávají naší vládě. Proboha proč jen sem importují ty americké filmy :-))
Proč hned myslet na vládu, co takhle reklamní agentury? Nedávno jsem v nějakém časopise viděl inzerát, kde jakási Donna Isabela nabízí požehnání nebo nějaká magická čísla nebo něco takového. A dokonce výslovně upozorňuje, že to dělá z dobroty srdce a že se jí nemají posílat žádné peníze. Takže zřejmě někdo potřebuje sehnat co nejvíc adres naprostých pitomců, kteří uvěří úplně všemu. A čirou náhodou ta Donna Isabela sídlí na adrese firmy jménem International Direct Marketing, to je ale náhodička, že? Dají-li si spammeři kvůli získání adres obětí práci s takovouto šílenou konstrukcí (a ten inzerát přes půl stránky asi také nebude zrovna zadarmo), proč by se měli zastavit před vyhodnocováním volání z automatů?
proboha já mám taky rád Orwella, ale zase ho nemiluji natolik, abych si připadal že žiji v jeho světě roku 1984. Dovede si představit ten poprask, kdyby se třeba proláklo, že Ctc. prodal externí firmě databáze domácích stanic jež mají účet vyšší než 1500 Kč. Tu sprchu žalob by Ctc. zřejmě neustál - proboha chlape probuďte se (nebo ať Vám sestřička v ústavu zabrání v přístupu na internet).
To je snad zlý sen. Přečetl jsem si to pro jistotu 3x. Autor zřejmě často sleduje filmy v televizi či kině a určitě z americké produkce. Už mi tady chybí jen BRUCE, Arnold nebo Sly či nějaký nový hrdina , který jako jediný na světě může ochránit klienty před zlým žlutým tyranem.
Mi osonbě spíše vadí americké špionážní středisko poblíž Evropy , které sleduje téměř 100% telekomunikačních spojení. Velký bratr nás stále sleduje.
Ano to je dobrá poznámka. Je třeba u přístrojů, které mají redial po konci hovoru zavěsit zvednout sluchátko a zmáčknout nějaké číslo. Tím se zabrání zneužití.
no kdyz se da redial, tak to zase zavola tomu cloveku, kteremu jsem volal ja, ten to pak muze zavesit, takze maximalni nebezpeci je to, ze ho nekdo bude otravovat, ale prakticky se to neda k nicemu rozumnemu zneuzit.
Tím bych si tak jistý nebyl. Jednak řada přístrojů má displej, který ukazuje, co vytáčí (nemám na mysli budky, i když některé možná taky, nevím) a druhak lze podle výšky tónu číslici zjistit.
nemate pravdu, pokud zmáčknete redial kupříkladu na automatu, objeví se Vám nejen číslo karty, ale i její PIN. S tím pak můžete volat kamkoliv (poctivě vyzkoušeno). :-)))
V telefonnich automatech redial na tato cisla nefunguje. Pokud chcete mit u ostatnich telefonnu jistotu, ze Vase Telekonto nikdo nezneuzije, je opravdu treba zavesit a nasledne vytocit jakekoliv jine cislo.
Obecne je samozrejme rozumne zachovavat standardni opatrnost - stejne jako treba u bankovni karty. Nikdo asi nerozdava na potkani PIN a jeji cislo. Sekundardnim zabezpecenim muze byt i nastavitelny limit na Telekontu.
Tady bych si tak jisty nebyl. Prumerny majitel karty IMHO vi, ze kdyz nekomu sdeli cislo karty a PIN, muze ho cekat vyluxovany ucet.
Nemyslim si vsak, ze by si vetsina uzivatelu teto karty (mimochodem, myslenka skvela a kdyby nebylo tech 200Kc za aktivaci, tak si to taky zavedu) byla vedoma toho, ze pouhym zavolanim si odjinud nez z automatu mohou mit ucet nafouknut az to vyse jejich limitu. Dle mne by to chtelo v teto oblasti osvetu.
Informace o zabezpeceni a rozumnem uzivani jsou samozrejme uvadeny v podminkach sluzby, ale souhlasim s Vami, ze osveta rozhodne nezaskodi.
Telekonto neni urceno pouze (primarne) pro volani z telefonnich automatu. Predstava, ze se za Vami nekdo plizi, zkousi v budkach redial nebo si podle tonu zjistuje u telefonu bez displeje cislo vasi karty a pin, je myslim velmi vyhranena.
Narozdil od bankovni karty se u Telekonta nikdo nemuze dostat k Vasi hotovosti. Zabezpeceni je u tehle sluzby standardni (jako jinde ve svete) a podle meho nazoru odpovidajici.
Nevím, jestli jste opravdu zkoušel všechny veřejné automaty v Evropě nebo je to neredialování nějaká vlastnost nastavitelná podle volaného čísla. Zjišťovat kapacitu paměti volaných čísel abych věděl kolikrát že musím vytočit nesmysl mi taky nepřijde jako "standardní opatrnost". A tuším, že mi žádný bankomat nezpřístupní konto předchozího zákazníka po stisku nějakého "redialu".
ZAJIMALO BY MNE JESTLI SE TELEKONTO DA VYUZIT I NA PRIPOJENI K INTERNETU KDYZ MAM DOMA LINKU ISDN S DOPLNKOVYM INTERNETOVYM TARIFEM I-NIGHT
BUDE MOZNO SE PRIPOJIT I Z JINEHO MISTA MODEMEM ZA TARIF I-NIGHT?
Domnivam se ze ano:Službu TELEKONTO je možné využít i pro přístup k internetu přes analogový modem. Zákazník tak má při brouzdání po webových stránkách jistotu, že zaplatí stejnou cenu, jako kdyby se k internetu připojil ze svého domova.
Akorat trochu nechapu to "analogovy".
Precetl jsem si vseobecne podminky sluzby a pokud je chapu spravne, tak ty tvrdi, ze se hovor bude uctovat tak jak odpovida tarifu stanice, ke ktere je karta vydana. Kredit je nedilnou soucasti tohoto tarifu a tak me nenapada o co by SPT oprel svoje tvrzeni o tom, ze kredit pouzivat nelze. Cimz netvrdim, ze nejaky takovy zavazny dokument neexistuje, jen to, ze to neni zadny z me dostupnych dokumentu. Nicmene, po zkusenostech s SPT bych neignoroval ani tu moznost, ze si v nezavaznych dokumentech (jako je treba FAQ) pousti hubu na spacir a tvrdi i veci, pro ktere neexistuje legalni podklad a ktere treba ani nejsou pravda jen proto, aby si zjednodusil zivot.
Víte, taky nejsem z postupů Ctc. nadšený, ale co se týče Telekonta, považuji to za skutečně velice dobrou službu (jak by ne když je to okoukáno na západ od našich hranic). A záležitost kreditu mě v této záležitosti příliš nezajímá. Občas mi připadá, že i kdyby dal Ctc. ADSL za korunu, našel by se tady někdo, kdo by obhajoval to, že Ctc. jsou vyděračská hovada a že vlastně to má být zadarmo.
To jste nepochopil na co poukazuji. Ja poukazuji na nekonzistenci mezi tim, kdy podminky hovori o zpusobu zpoplatneni, z cehoz plyne, ze se kredit pouziva a pak nejakymi FAQ, ktere tvrdi, ze se nepouziva. Jestli nesoulad SPT napravi opravou FAQ (a kredit se pouzivat bude) nebo opravou vseobecnych podminek (a kredit se pouzivat nebude) je mi celkem jedno. Jde mi vyhradne o to, aby byly podminky vyuzivani sluzby byly jasne, srozumitelne a aby vyjadreni zamestnancu neobsahovala rozpory.<P>O tom, jestli sluzba jako takova je nebo neni uzitecna rec nebyla - vzhledem k tomu, ze jde o sluzbu nepovinou, kterou muze pouzivat ten, komu se libi a nemusi pouzivat ten, komu se nelibi jde o otazku nepodstatnou (pokud ale trvate na mem osobnim nazoru tak ano, me se sluzba libi a uz jsem ji objednal).