Takže za současné situace mohou "noví zákazníci" vzniknout jenom tak, že se narodí a vyrostou nebo cizinci, kteří sem přijedou.
Aha. Takže od jiných operátorů ti zákazníci nepřecházejí. Rozumím. Voni jsou hlava, pane vachmajstr. Tak dík, že jste nám to odborně vysvětlil. :-))))))))))
Ano, samozřejmě může přibývat od jiných operátorů, ale to by zase tomu jinému operátorovi museli zákazníci ubývat.
Pokud všichni tři hlásí růst, tak se prostě jedná o cross sell a né o "nové zákazníky".
Navíc smysl dělat agresivní marketing má jenom v případě, kdy není celý trh nasycen. Jestliže využívá nějakou službu 100% potencionálních zákazníků a začnu dělat agresivní marketing, tak konkurence začne taky, já pak musím ještě přitvrdit... A skončíme na maržím v promilích a nehorázných nákladech :-). Proto operátoři své "protinabídky" jenom tak lechtají, aby byly plus mínus u všech stejné...
I když by samozřejmě kdokoliv z nich mohl dát tarif za 350 Kč neomezené všechno po ČR a k tomu předplacenku s cenou 0,6 Kč/min, SMS a Internet zdarma.
Tím by konkurenci naprosto "odrovnal", ovšem ona by musela ceny snížit taky a dopadlo by to tak, že by FLATy místo 700 Kč stály půlku a jinak by se poměr zákazníků moc nezměnil.
Když vezmu v úvahu, že minuta hovoru přes internet na mobil vyjde na 0,59 Kč, se sekundovým účtováním a bez paušálu, tak se není čemu divit. Služby jsou prostě předražené, lidi nemají peníze a na telefonování se dá, co si budeme povídat, celkem bezbolestně ušetřit :-) Takže pokud nepůjdou s cenou dolů, tak ten odliv nezastaví a vracet se jim už nikdo nebude.
"Zákazníků" přibývat jaksi nemůže, protože mobil v ČR má naprosto každý, kdo není jeho odpůrce. Já neznám nikoho, kdo by mobil neměl, když nepočítám předškolkové děti :-). Takže za současné situace mohou "noví zákazníci" vzniknout jenom tak, že se narodí a vyrostou nebo cizinci, kteří sem přijedou.
Zbytek jsou v podstatě jen nově aktivované služby u stávajících zákazníků - odborně CROSS SELL. Stávající zákazník si například aktivuje mobilní internet do tabletu nebo notebooku.
Jenže to není "nový zákazník", je to CROSS SELL a u něj, zvlášť v telekomunikacích může jedna služba pohlcovat druhou - odborně KANIBALIZACE. Například tento zákazník si sice aktivuje NOVOU datovou SIM do tabletu, ale už díky tomu nepotřebuje spoustu GB v mobilu a nechá si třeba jen Internet zdarma s pár MB (nebo si ho vyřve).
Operátor má pak buď stejně nebo dokonce i méně peněz než měl dřív, ale už musí v síti udržovat DVĚ aktivní SIM místo jedné, musí je zaplatit a musí jim poskytovat technickou podporu. Takže přesto, že aktivních SIM má víc, zisk má mnohem menší.
Podobné je to u volání. Uživatel A provolával 2000 Kč měsíčně, uživatel B provolával 500 Kč měsíčně. Oba si dají FLAT za 700 Kč a ještě ho aktivují i babičce - operátor sice má v síti o jednu SIM navíc, ale dřív měl ze dvou SIM 2500 Kč a teď má ze tří SIM jenom 2100 Kč. Opět ale všem musí poskytovat podporu, udržovat je v síti, hradit propojovací poplatky, SIM karty atd., takže přes větší počet zákazníků má operátor zisk mnohem menší.