Telefónica O2 je často kritizována, že nemá pro zákazníky připraveny samoobslužné systémy např. pro změnu nastavení služeb na takové úrovni jako konkurenční telekomunikační poskytovatelé. Dominantní telekomunikační operátor v zemi nyní představil novou samoobsluhu pro uživatele své mobilní sítě. Přístup k ní lze získat přes adresu http://m.o2mobil.cz zadanou do webového prohlížeče přímo v mobilním telefonu. Zatím lze přes mobilní samoobsluhu například aktivovat datový tarif, zjistit výši kreditu u předplacených karet, nastavit uvítací melodie a informační SMS zprávy, nastavit mobil pro MMS a internetové připojení nebo spravovat roaming.
Telefónica O2 chce záběr samoobsluhy postupně rozšiřovat a do budoucna plánuje například nastavení datového roamingu, aktivaci výhod předplacených tarifů nebo zobrazování nedoručených MMS zpráv. Nová mobilní samoobsluha přichází spolu s novou verzí mobilního portálu Telefóniky O2 s podporou personalizace hlavní stránky a upraveným uživatelským rozhraním. Uživatelům je nyní k dispozici vyhledávač Seznam.cz. Dřívější vyhledávání fungovalo jen v rámci mobilního portálu operátora. (Tisková zpráva)