DOPLNĚNO O VYJÁDŘENÍ UPC – Telekomunikační společnost Telefónica O2 Czech Republic a kabelová společnost UPC Česká republika „zvítězily“ v anketě zpravodajského serveru iDnes.cz o největší český spotřebitelský šmejd roku. Hlasování, které s portálem pořádalo i Sdružení na ochranu spotřebitelů (SOS), se zúčastnilo asi pět set čtenářů. Více než dvě stovky daly hlas právě Telefónice O2 (249) a UPC (207).
ČTĚTE TAKÉ: Sdružení na obranu spotřebitelů kritizuje zákaznickou linku UPC
U telekomunikačního operátora hlasujícím nejvíce vadily klamavé reklamy na hlasové služby, například na volání zdarma. S výsledky ankety rozhodně nesouhlasíme. Hlasovalo v ní příliš málo lidí na to, aby se z ní daly vyvodit nějaké závěry. Navíc hlasování v anketě bylo anonymní a tím i snadno zneužitelné,
řekl iDnes.cz mluvčí společnosti Martin Žabka.
U kabelové společnosti UPC respondentům nejvíce vadilo zákaznické centrum a špatné vyřizování reklamací. Na to si ostatně zákazníci stěžovali už SOS. UPC o tomto problému ví. Způsobily ho dvě příčiny: jednak budování nového klientského centra a pak také převzetí společnosti Karneval Media. Sami jsme o problémech s klientským centrem vydávali tři tiskové zprávy a každý měsíc jsme vyhodnocovali jeho práci na promo kanálu UPC Express,
sdělil DigiZone.cz mluvčí UPC František Malina.
V této chvíli by už měly být potíže vyřešeny, otevíráme novou pobočku klientského centra s několika desítkami nových pracovních míst,
dodal Malina. Mluvčí SOS Ivana Picková považuje výsledky ankety iDnes.cz za realistické, byť se jí nezúčastnilo příliš mnoho čtenářů.
Nejvíce stížností máme od spotřebitelů právě na operátora Telefónica. Lidé totiž považují jeho reklamy za klamavé. Občas skutečné ceny uvádí, někdy zase ne. Určitě by se v této souvislosti dalo uvažovat o podezření z nekalých reklamních praktik. SOS plánuje proti takovým praktikám podniknout právní kroky,
řekla webu Picková.