Děkuji za článek, kterým příspíváte k řešení tohoto problému, který se mě jakožto čerstvého klienta T-Mobile internetu také týká a jejích odpověď, abych si vypnul ipv6 a že o probémů vijou na že se řeší je mi k ničemu, protože jsem si práve po ujištění od T-Mobile, že IPv6 podporujou pořídl VPSky přístupné právě pouze přes IPv6 protokol(používám je pro testování před produčnínm nasazením konfigurace na webhosting)
Spíš nejsou všichni na takové úrovni jako ty, aby hned věděli, odkud vítr fouká. Uživatelé měli potíže, hlásili je, ale když tě podpora odpinkne, že je problém "tam venku", tak to málokdo umí prověřit takovým způsobem, aby je usvědčil ze lži. A pak ještě mít nervy s nimi bojovat, když je kolikrát jednodušší Cimrmanovský úkrok stranou k lepší konkurenci.
Díky ti za spravení mého internetu, už zase můžu pracovat z domu přes RDP.
Díky za článek.
Řešil jsem s T-Mobile to samé, ale bez úspěchu. Kolik nás asi bylo?
Někdy na podzim loňského roku jsem zjistil, že vylepšili DSLAM, kde jsem připojen. (Jen taková perlička na okraj, v rámci upgrade DSLAMu mě omylem CETIN přepnul do sítě O2. Když jsem volal do T-Mobile, že jsem se octnul v O2, nevěřili mi.).
Upgradovaného DSLAMu jsem využil a nechal si zvýšit rychlost na 50Mbit/s. Rychlost zvýšili, ale IPv6 začlo stávkovat. Rozpadající se web stránky, výpadky opakovačů po několika minutách - přesně jak je to popsáno v článku.
Tak jsem udělal hlášení na jejich helpdesk, že IPv6 má výpadky, poslal jim nasnímané obrazovky jako autor, výslovně jsem jim sdělil, že IPv4 je v pořádku a chybuje jen IPv6. T-Mobile na to, že pošle technika a proměří linku. Tak jsem jim znova řekl, že tím to nebude, ale trvali na svém. Přijel technik, proměřil linku, řekl že lepší linka ani není možná, a že když budu chtít a zaplatím si to, že mi to pojede i 250 Mbit/s. A že nic nenašel. Shodli jsme se, že je to "někde na trase", ale že on s tím nic udělat nemůže.
Tak jsem IPv6 vypnul.
Před pár dny jsem cvičně IPv6 nechal zapnutý a teď to jede bez problému.
Jenom nechápu, že firma, co tvrdí, že jsou profesionálové, nechá IPv6 běžet polofunkční několik měsíců, inkasuje za to plnou měsíční částku a ignoruje všechna hlášení, která nápadně popisují stejný problém.
Mel jsem ten samy problem.
Podpora T-Mobile mi jeste na konci unora tvrdila, ze linku promerili oni i CETIN, ani u jednoho z nich problem rozhodne neni a mam to resit s dalsim hopem.
Tak jsem si priznaky nechal potvdit od jednoho z peeru v NIXu a pak uz bylo jenom ticho po pesine.
Aby tomu nasadili korunu, tak odmitaji postu od svych vlastnich zakazniku:
<info@t-mobile.cz>: host mail2.dt-one.com[195.167.99.171] said: 450 your ip is
listed on RBL; Client Host [89.24.231.X] blocked using Trend Micro RBL+.
Please see http://www.mail-abuse.com/cgi-bin/lookup?ip_address=89.24.231.X
Měl jsem VDSL do podzimu 2017 - tehdy u nás konečně zapojili UPC s DS-Lite.
Tak konečně vím, co bylo špatně, vůbec mě nenapadlo pátrat tímto směrem. Škoda, kdybych to věděl, tak jsem jim to mohl uvést jako důvod, proč končím (dokonce mi dali k telefonu nějakou osobu z pražské centrály, chtěla vědět, co se mi nelíbí na jejich službě, třeba by to přispělo k tomu, aby s tím něco zkusili udělat).
Ale k UPC bych šel stejně, za stejné peníze místo 45/5 mám 300/20 (a ten upload je na tom podstatný).
Super článek, díky bohu za něj. Škoda, že jsem ho neviděl dřív. Na večer mi konečně volali z podpory TM s otázkou, zda IPv6 potřebuji. Pravda obejdu se bez ní, ale dlouho jsem ji zprovozňoval v režimu bridge s Mikrotikem, tak o ni přijít nechci a dělat krok zpátky taky ne. Samozřejmě mi doporučili vypnutí IPv6, prý na to ještě weby nejsou připraveny a vždy neodpovídají korektně. Že dle prvních zjištění je problém až mimo síť TM za nixem. Nakonec jsme skončili u toho, že mohu reklamovat modem, třeba to bude ním ... No všem je myslím jasné, že problém je u nich a ne u googlu, facebooku, seznamu. Jen mě opravdu zaráží ta doba po kterou si toho všimlo jen pár technicky založených lidí a zbytku národa to asi stačilo v té mizerné podobě s výpadky a neměli připomínky.
Díky za článek a snad posun k vyřešení problému. Dvakrát jsem jim hlásil svoje problémy, s logy pingu a IP adresami kam vidím a kam ne (přesně jako v článku). Dohadovali se zda za to můžou oni nebo CETIN a výsledkem bylo že nikdo. Alespoň teda věřili, že problém existuje, ale že mi nedokázou pomoct. Kdyby měli u UPC pořádnou IPv6 kam jde zapojit vlastní router, tak jsem už utek.
Neumí a nebude umět. IPv4 adresy nemají. Ale staří zákazníci naopak (ve stejném modemu) mají jen IPv4 - nezkoumal jsem ale, jestli veřejnou, byl jsem u toho jen chviličku.
Problém samozřejmě v tom je, a nejeden:
1) vlastní službu si můžu vystavit na IPv6, to jo, ale než někdo vysvětlí mobilním operátorům, že IPv6 existuje, tak se z mobilní sítě domů nedostanu - což by se poměrně často hodilo
2) s jejich routerem se skoro nic nedá dělat, a DHCPv6 neumožní nastavit fixní záznamy (a dokonce přepnutí do statefull se po restartu ztratí - to ale vlastně nevadí, když nic stejně nejde nastavit), do bridge módu přepnout nejde
Takže NAS mám nastavený ručně, a chybí mi vlastně jen IPv6 z mobilní sítě.
Druhá možnost, jít do firemního tarifu, pak se ten modem dá přepnout do bridge módu, ale zase tam není IPv6. Tak to taky není řešení.
Přešel jsem kvůli rychlosti (zejména uploadu) a plynulosti - kluci hrají online hry a dost to vadilo.
Jsem rád, že to tom píšete. U mě se to projevovalo náhodným dočasným umíráním spojení, typicky se servery Googlu a Facebooku a před pár dny problém zmizel.
Dlouho jsem hledal chybu u sebe (router mi dělá linuxový server, mám tam i traffic shaping, modem je v režimu bridge) a nic jsem nenašel. Ping jsem dělal, ale zjevně nikdy ne dost dlouho na to, abych narazil na ten výpadek.
Ale staří zákazníci naopak (ve stejném modemu) mají jen IPv4 - nezkoumal jsem ale, jestli veřejnou, byl jsem u toho jen chviličku.
Když jsem se na to naposledy díval asi před rokem, byla veřejná. A nemyslím si, že až budou ty staré zákazníky migrovat, migrovaly by je na IPv4 NAT, ale použijí to, co používají pro nové zákazníky.
Možná - ale tohle jsem potkal u jejich klienta, kterému vyměnili modem za ten stejný, co mám doma, ale jiný firmware (číslo modelu jsem ale neporovnával). Díval jsem se na to jen proto, že "nefungoval internet", ale příčina byla nakonec zcela jiná (napůl provedený upgrade antiviru - došlo k výpadku napájení, takže jeho firewall blokoval zcela všechno).
S tou migrací to u nich nebude jednoduché, někteří mají ještě modemy, které fungují jenom jako bridge (takže za tím buď jeden počítač, nebo vlastní router).
Takže ano, u těch Compalů by mohli změnit firmware na dálku, ale pochybuju, že na to sáhnou - někomu to přestane fungovat a oni budou muset řešit problém, který si sami vyrobili. To jim nestojí za to. IPv4 adresy pro existující zákazníky mají, a pro nové je už nepotřebují, takže žádný problém, který by potřebovali řešit.
Pokud by to nechtělo běžět a T-mobile ten problém nevyřešil (jsem jediný, komu přijde, že je to ani nezajímá?), je možné nasadit třeba tunel od HE.net, viz https://tunnelbroker.net/ - sám používám už pár let k naprosté spokojenosti. :)