Odpovídáte na názor k článku Systém DiPSy už školám a žákům ušetřil víc, než kolik dosud stál. Chystá se další rozvoj. Názory mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Nově přidané názory se na webu objeví až po schválení redakcí.
Především tu souvislost, že ředitelé si nemohou příliš vyskakovat.
Kapacity středních, základních i mateřských škol jsou hrubě pod potřebou. Ale místo toho, aby se dal prostor k jejich individuálnímu řešení, svážeme to vnějšími pravidly a začneme bazírovat na jejich tvrdém dodržování.
A ještě to vznešeně prohlásíme za spravedlnost a boj proti korupci. Fuj!
Některé (!) střední školy se místo vzdělávání žáků v posledním ročníku věnují především drilování na jednotnou maturitní zkouškou. A obávám se (nikoliv bez důvodu), že nejedna základní škola půjde obdobnou cestou: tupým cvičením přijímacích testů, protože pokud bude větší procento žáků úspěšných v testech, bude škola považována za kvalitní. (Což je ovšem k ničemu, pokud musí brát v podstatě pouze spádové žáky.)
Ještě k tomu drilu: vím o stření škole, kde nejen, že v podstatě resignovali na matematiku či češtinu, ale při hodinách nacvičují maturitní testy, včetně taktiky a strategie pro jejich úspěšné složení. Neoficiální názor zněl v podstatě takto: K úspěšnému zvládnutí maturity jsou taktické postupy a tupý dril důležitější, než přemýšlení a učivo posledního ročníku - přemýšlení stojí čas a obětovat pár bodů ve prospěch úspěšného zodpovězení ostatních otázek se vyplatí
.
A teď jsme tohle přinesli na základky!