Četnické humoresky v pondělí na prvním programu České televize přitáhly pozornost většího množství diváků ve věku od 15 do 54 než další pokračování castingových dílů druhé řady soutěže Česko Slovenská SuperStar na Nově. Nejsledovanější česká televize tak druhý den po sobě prohrála ve své hlavní cílové skupině a už podruhé od zavedení jarního programového schématu musí řešit dilema, zda se jí vyplatí tuto novinku udržet v hlavním vysílacím čase.
K TÉMATU: SuperStar v pondělí prohrála s Četnickými humoreskami i Cestami domů
SuperStar v pondělí na Nově vidělo v průměru 598 tisíc diváků od 15 do 54 let, což odpovídalo tržnímu podílu 26,59 procenta. Četnické humoresky měly 788 tisíc diváků v této cílové skupině a podíl 35,08 procenta. Generální ředitel Novy Jan Andruško přitom na tiskové konferenci k jarnímu schématu prohlásil, že jakýkoli nový pořad, jehož podíl na publiku nedosáhne hranice 40 procent, je podle měřítek Novy neúspěšný. Jiným televizím stačí třeba jen 22 procent, nám ne. U nás by se takový pořad na obrazovce ani neohřál,
řekl doslova Andruško.
ČTĚTE TAKÉ: SuperStar v neděli propadla i u mladých, víc jich koukalo na Donutila
Nova už musela řešit obdobný problém s nízkou sledovaností turecké telenovely Tisíc a jedna noc, která však měla v hlavním vysílacím čase víc dospělých diváků než nynější SuperStar. V cílové skupině diváků od 15 do 54 let ale dosahovala horších výsledků. Po přesunu do podvečerních časů od půl šesté si Tisíc a jedna noc v širší cílové skupině všech diváků starších patnácti let udržela milionové publikum a v pondělí ji dokonce sledovalo více dospělých diváků než SuperStar v hlavním vysílacím čase.