UVNITŘ DATA SLEDOVANOSTI Ačkoli má Slovensko jen polovinu obyvatel oproti České republice, Česko Slovenská SuperStar má na Slovensku více diváků než v tuzemsku. Alespoň tedy v lukrativní cílové skupině mladších, na kterou Nova s Markízou, jež SuperStar vysílají, prodávají reklamu. V neděli přitáhla Markíza na SuperStar průměrně 630 tisíc diváků ve věku od 12 do 54 let, zatímco Nova o 60 tisíc méně (ve skupině diváků od 15 do 54 let).
TABULKA: Sledovanost jednotlivých dílů Česko Slovenské SuperStar 2011 na Nově a Markíze
Výsledky mohou být částečně zkreslené rozdílným vymezením věkové hranice cílových skupin. V České republice jsou základní skupinou dospělých všichni lidé starší 15 let a zúženou, na kterou Nova prodává reklamu, diváci od 15 do 54 let. Na Slovensku se za dospělé diváky považují všichni lidé starší 12 let a užší skupinu tvoří diváci od 12 do 54 let. Přesto je mezi sledovaností SuperStar na Nově a na Markíze markantní rozdíl.
K TÉMATU: Úvod SuperStar se Nově nepovedl. Viděl ho necelý milion diváků
Nejvíce je vidět na podílech obou televizí na publiku u zmíněných mladších cílových skupin. Zatímco Markíza v neděli zaujala 45,4 procenta publika, Nova pouze 24,67 procenta. Pro Markízu šlo o nadprůměrný výsledek, který jí zvyšoval celodenní podíl na publiku, pro Novu o velmi podprůměrné číslo, které jí naopak celodenní i večerní průměrné podíly kazí. Nově se se SuperStar nedaří ani v široké cílové skupině všech dospělých, tedy starších 15 let.
KOMENTÁŘ: SuperStar: velké varování pro Primu
Ačkoli Nova v absolutních číslech u dospělých diváků vede (v neděli vidělo SuperStar průměrně 892 tisíc dospělých Čechů), v podílu na publiku se propadla ještě níž než u mladších diváků: na průměrných 20,30 procenta. Na Markíze sledovalo v neděli SuperStar průměrně 854 tisíc dospělých diváků, což televizi zajistilo podíl na publiku v průměrné hodnotě 40,3 procenta.