Jaké jsou výhody pevné ceny? Především pevná cena. Jako klient jste se domluvil na tom, kolik k vám má přijít návštěvníků a víte, co vás to bude stát. A víte také, kolik je limit, nejsou vám účtovány hodinové sazby, prostě víte, co dostanete za co. Statistiky, na jakých serverech bylo kolik, jsou vám ukradené, nemáte čas se na to věnovat a právě proto jste si vybral agenturu, která tomu rozumí a udělá to za vás. Výkonové charakteristiky jste si zajistil smluvně například u eshopu tak, že vám je garantováno nepadnutí konverzního poměru pod dohodnutou úroveň, nebo to řešíte z libovolného důvodu jinak.
Mohou se vyskytnout klienti, kteří mají dojem, že když si zaplatili agenturu na odvedení práce, tak tuto práci dostanou a není třeba ji online kontrolovat, že kdyby ji online museli pořád kontrolovat, tak snad bylo lepší si to udělat sami.
Zda je to ošidné? Tak to snad záleží na společnosti a na rozumně nastavené smlouvě, ne na obchodním modelu. Ten vám zajišťuje výkonnostní a cenové parametry, nikoliv seriosnost dodavatele.