Alespoň jeden televizor schopný zobrazit vysílání ve vysokém rozlišení (HDTV) má už zhruba čtvrtina domácností ve Spojených státech. Uvádí to nová spotřebitelská studie společnosti Leichtman Research, která zdůrazňuje, že penetrace HD ready televizorů se mezi Američany za dva roky zdvojnásobila.
Technická vybavenost ale kontrastuje se zmatením, které HDTV v divácích v USA stále vyvolává. Američané si mnohdy myslí, že sledují pořad ve vysokém rozlišení, ale ono to přitom není pravdou. Podle studie firmy Leichtman Research tři čtvrtiny lidí, kteří možnost příjmu vysokého rozlišení mají, věří, že sledují HDTV. Skutečnost je ale taková, že pouze 53 procent „HD ready“ domácností sleduje programy ve vysokém rozlišení dodané kabelovým, satelitním nebo IPTV operátorem a pouze čtyři procenta sledují HDTV terestricky. Celá pětina majitelů potřebné výbavy si pouze myslí, že se na HDTV dívá.
Chyba je částečně na straně prodejců techniky. Pouze 41 procent respondentů v průzkumu uvedlo, že je obchodník poučil o tom, jak mohou HDTV přijímat.
Studie vychází ze vzorku 1300 domácností z celých USA a je součástí komplexnějšího materiálu stejné společnosti: HDTV 2007: Zákaznické povědomí, zájem a vlastnictví (Consumer Awareness, Interest and Ownership).
Jaká je situace s vybaveností HD ready televizory v České republice zatím nikdo oficiálně nezveřejnil. Ivan Trachta ze společnosti Sony Czech v říjnu pro server DigiZone.cz odhal, že letos o Vánocích bude mít televizor pro vysoké rozlišení už půl milionu českých domácností, tedy necelých osm procent ze všech. Vycházel přitom z údajů pravidelného spotřebitelského průzkumu agentury GfK a dalších zdrojů. Na odborné konferenci Kulatý stůl o digitalizaci, kterou server DigiZone.cz v říjnu pořádal, někteří řečníci ale toto číslo odsoudili jako nadsazené.
Zdroj: Advanced-television.com